Ramdisk?
Fra : Ole Ernst

Dato : 16-04-01 01:02

Jeg har hørt noget om, at man kan lave en ramdisk. Men aner intet om hvordan
det fungere og om det er godt?
Hilsen Ole Ernst

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 16-04-01 04:36

Ole Ernst skrev...

>Jeg har hørt noget om, at man kan lave en ramdisk. Men aner intet om
>hvordan det fungere og om det er godt?

En RAMdisk er som ordet indikerer en del af RAM som systemet opfatter og
bruger som en harddisk. Fordelen ved det er at RAM arbejder meget
hurtigere end en harddisk.

Ulempen er at den RAM der bliver brugt til RAMdisk ikke kan benyttes til
noget andet. Har du 128Mb RAM i din maskine og bruger de 32Mb til
RAMdisk, ja så fungerer din maskine som om den kun havde 96Mb RAM.

Jeg har tidligere benyttet RAMdiske en hel del(bl.a. til at speede et
fidomail system op), men det er primært en fordel under ældre systemer
med DOS og Win3.1.

For at være en fordel under dagens systemer skal du dels have uhyrlige
mængder RAM, dels have et meget specielt behov.

--
kent - Overclocking FAQ:
www.oldhoj.dk/overclockingfaq.htm

Fra : Søren Aaholm Møller

Dato : 16-04-01 19:31

> For at være en fordel under dagens systemer skal du dels have uhyrlige
> mængder RAM, dels have et meget specielt behov.

Hej

Nu "kom jeg til" at købe 1.5 gb ram da PRC-data havde tilbud. Hvordan
udnytter jeg dem bedst?

Kører w2k.

// Søren

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 16-04-01 19:54

Søren Aaholm Møller skrev...

>Nu "kom jeg til" at købe 1.5 gb ram da PRC-data havde tilbud. Hvordan
>udnytter jeg dem bedst?

Kender ikke W2K.