Slette "gamle" datoer i kalender
Fra : Erland Rasmussen

Dato : 21-11-03 22:16

Hej alle!

Jeg arbejder med at lave en aktivitetskalender (i foreningsregi). Jeg kan
finde ud af at ordne aktiviteterne kronologisk med en sql-forespørgsel:

strSQL = "Select * From aktiv Order by Dato"

men jeg ville gerne have det sådan, at der kun vises aktiviteter fra aktuel
dato og fremefter. Jeg må skulle skrive endnu en sql-forespørgsel, men
hvilken?

Hilsen

Erland

Fra : Thomas Brejner

Dato : 22-11-03 00:02

Jeg vil tro det er noget i stil med:
trSQL = "Select * From aktiv where dato > & date & Order by Dato" <-- ved
dog ikke om det er de rigtige tegn med hensyn til " og ' det kan jeg aldrig
finde ud af. Men nu har du da lidt at arbejde ud fra....

Mvh
Thomas

Fra : Erland Rasmussen

Dato : 22-11-03 15:48

"Thomas Brejner" <Brejner@GrineFlippet.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
aldrig
> finde ud af. Men nu har du da lidt at arbejde ud fra....

Det virker desværre ikke. Jeg har prøvet forslaget i mange variationer, men
får at vide, at siden ikke kan findes.
Når vi skriver "Select * From aktiv where dato" vil serveren vel søge i
tabellen "Dato" og sammenligne med "Date", som ikke findes i tabellen. Er
det ikke et problem?

Mvh
Erland

Fra : Tom Jensen

Dato : 22-11-03 15:56

"Erland Rasmussen"

> [...]
aktuel
> dato og fremefter. Jeg må skulle skrive endnu en sql-forespørgsel, men

Du skal hænge en WHERE del på, hvor du skriver at datoen skal være lig
med eller større end dags dato. Date() giver dags dato.

SELECT * FROM aktiv
WHERE Aktiv.Dato>=Date()
ORDER by Aktiv.Dato;

Tom Jensen