Problemer med asp.net installation
Fra : ca

Dato : 21-11-03 17:42

Hej.....
Jeg er ved at følge improve.dk's tutorial om ASP.NET. Alt er
lykkedes med opsætningen bortset fra det sidste. Der står at man
skal gå ind i egenskaber på en mappe, en jeg selv har lavet, og
ændre på fanen "sikkerhed". Men ved mig er der ikke nogen fane
der hedder "sikkerhed". Hvordan kan jeg komme ind i den??? Det
skal lige siges at jeg bruger windows xp professional...
Håber i kan hjælpe mig...

Hilsen
ca

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Claus O

Dato : 21-11-03 18:39

"ca" <ca@nowhere.dk> wrote

> ændre på fanen "sikkerhed". Men ved mig er der ikke nogen fane
> der hedder "sikkerhed". Hvordan kan jeg komme ind i den??? Det
> skal lige siges at jeg bruger windows xp professional...
> Håber i kan hjælpe mig...

Er det da kun XP problemer idag? )
Da jeg ikke kender dette "vidunderbarn" vil jeg gætte på
det evt. kunne have noget med hvilket fil system du bruger?
Forestiller mig du ikke har den 'sikkerhedsfane', hvis du bruger
win32, men kun ntfs filsystem. Kan det være rigtigt?

Fra : Jacob Nielsen

Dato : 21-11-03 18:57

"Claus O" <ClausOlsen@NOSPAMhotmail.com> wrote in message
> "ca" <ca@nowhere.dk> wrote

> Er det da kun XP problemer idag? )

Lidt OT, men for det første er der vel flest "problemer" med XP eftersom det
er det der er flest der bruger, og for det andet er det han skriver om jo
ikke et problem i XP, men rettere i hans opsætning ;)

Men ja, du har formentlig ret mht. filsystemet.

Mvh. Jacob

Fra : Claus O

Dato : 21-11-03 19:07

"Jacob Nielsen" <jacob.nielsenREMOVE@REMOVEget2net.dk> wrote

> Lidt OT, men for det første er der vel flest "problemer" med XP eftersom det
> er det der er flest der bruger, og for det andet er det han skriver om jo
> ikke et problem i XP, men rettere i hans opsætning ;)

Fortsat OT: Ved ikke, men synes ikke at have set så mange
"muligheder for fejlopsætninger/fejlmeddelser etc.etc."
siden *de gyldne dage* med Personal Web Server......

Fra : ca

Dato : 21-11-03 20:33

Claus O wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:
> [...]
> siden *de gyldne dage* med Personal Web Server......
>
>Det er vel forkert at sige min "opsætning". Det troede jeg det havde noget at
gøre med, men det er det jo så ik. Hvis jeg har det der ntfl filsystem(hvordan
kan man se det???) hvordan kan jeg så få et filsystem der viser sikkerhedsfanen??

Fra : Claus O

Dato : 21-11-03 20:50

"ca" <ca@nowhere.dk> wrote

> gøre med, men det er det jo så ik. Hvis jeg har det der ntfl filsystem(hvordan
> kan man se det???) hvordan kan jeg så få et filsystem der viser sikkerhedsfanen??

Højreklik på drevet du vil checke og vælg properties,
så burde du kunne se om du har valgt fat32/ntfs, da
du indstallerede xp.
Læs mere her hvad du kan gøre:
http://aumha.org/win5/a/ntfscvt.php
http://www.google.dk/search?q=xp+convert+fat32+ntfs&ie=UTF-8&oe=UTF-8&hl=da&meta=
yderligere ? i dk.edb.system.ms-windows.(server)

Fra : ca

Dato : 21-11-03 23:47

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 22-11-03 22:20

ca wrote :

> [...]
> der hedder "sikkerhed". Hvordan kan jeg komme ind i den??? Det
> skal lige siges at jeg bruger windows xp professional...

Jeg tror du kan bruge en tråd jeg startede i dk.edb.system.ms-windows i
indlægget <Xns941DBE12A4AADstocholmdk@192.38.208.86> . Søg evt på
http://groups.google.com/advanced_group_search?hl=da efter det.

--
Jesper Stocholm