Adgang nægtet til localstart???
Fra : Anders

Dato : 21-11-03 14:48

Hej!
Jeg har besluttet mig for at lære asp og er gået i gang med
html.dk's tutorial. Jeg har windows xp prof. og har installeret
IIS. Men når jeg så skriver mit computernavn i adresselinjen, der
er "pohpose.", beder den om et brugernavn og adgangskode. Hvad er
det for et brugernavn????? Hvor får man det? De skriver ikke
noget om det i tutorialen....

Hilsen
A. Aalykke

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Carsten Pedersen

Dato : 21-11-03 19:20

Hej, Anders!

"Anders" <pohpose@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> er "pohpose.", beder den om et brugernavn og adgangskode. Hvad er
> det for et brugernavn????? Hvor får man det? De skriver ikke

Det ser mere ud som om, den tror, du vil logge på systemet.

Men du skriver ikke noget om hvilken side, du forsøger at åbne. Du kan dog
prøve følgende. Åbn Notesblok eller hvilket program, du ellers bruger til at
lave dine ASP-sider i. Begynd på et nyt dokument og skriv:

<%
Response.Write "Hej, Verden!"
%>

og gem den som "hej.asp" i mappen "C:\Inetpub\wwwroot", der er webserverens
rodmappe ved standardinstallationen. Hvis du bruger Notesblok, så vær
omhyggelig med at vælge "Alle filer" som filtype, da den ellers føjer et
lille ".txt" bagefter filnavnet.

Åbn så din browser og skriv

http://localhost/hej.asp

i adresselinien. Står der "Hej, Verden!" i browservinduet, virker
webserveren normalt, og du kan så prøve med

http://pohpose/hej.asp

Det skulle gerne give det samme resultat.

Mvh

C@rsten