Word97: Fletning m. et Exceldokument som k~
Fra : simon

Dato : 21-11-03 14:37

Er der en der kan hjælpe med alle de ting man skal tage i ed, når man vil
lave en brevfletning i Word 97 og man har et Exceldokument med
kolonneoverskrifter med hhv. navne og adresser (-men også telefonnumre mv.)
på alle modtagerne.
Hvordan er det helt nøjagtigt, man gør. Er man så for dum, når man ikke ved
det?

vh simon

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 22-11-03 00:30

"simon" <simonix@post(otte).t-le.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
mv.)
> på alle modtagerne.
> Hvordan er det helt nøjagtigt, man gør. Er man så for dum, når man ikke

Funktioner - brevfletning

Opret -Standardbrev-Aktivt vindue (du vil bruge det aktuelle dokument til
din fletning

Hent data - Åben datakilde

I Filtypefeltet nede til venstre ændrer du til, at den skal se excelfiler.

Find din fil og dobbeltklik på den.

Sig OK til at det skal være hele regnearket.

I næste dialogboks trykker du bare på Rediger hoveddokument

Så får du en ny værktøjslinie, hvor du skal bruge rullelisten helt til
venstre.

Der kan du se dine kolonneoverskrifter, og du skal så bare sætte markøren
der, hvor du vil sætte et fletfelt ind, og så i rullelisten trykke på det.

Når du har sat alle dine fletfelter ind, skal du foretage selve fletningen.

Der er forskellige måder man kan gøre det på, så derfor vil jeg nøjes med de
mest almindelige.

4. knap fra højre har et lille printer og dokumentikon.

Så sendes fletningen direkte til alle fra dit exceldokument. Er der 100, får
du altså 100 udskrifter.

Lige til venstre for denne (5.knap) findes knappen Flet til dokument. Så
laver den fletningen på skærmen, og der vil så være 100 sider i dette
dokument, som du så evt. kan gennemse inden udskrift.

Endelig er der Flethjælper knappen (7. fra højre). Den er faktisk rigtig
god. Der kan du opsætte nogle kriterier for, hvem der skal skrives ud til.
Du kan selv se mulighederne, når du åbner den, men du kan f.eks. opsætte et
kriterie, som hedder, at i Fletfeltet Postnummer, skal det være lig med
4000, så vil kun alle som opfatter dette kriterie komme med i fletningen.
Der kan opsættes flere kriterier i samme fletning. Prøv det, det er faktisk
sjovt at lege med.

Til din sidste kommentar ville jeg sige: Man er kun dum, hvis ikke man søger
viden om det, som man ikke ved, men har lyst til at vide.

Kurt

Fra : simon

Dato : 22-11-03 18:41

Af hjertet tak!