To lydkort på samme mobo.
Fra : Peter Hansson

Dato : 21-11-03 11:05

Hej1

Er ved at installere Tv-out på min PC. I den forbindelse får jeg brug for
noget lyd til TV´et. Da jeg bruger onboard-lydchippen til mine PC-højtalere
tænkte jeg om det var muligt at installere et ekstra lydkort i PCI-porten,
således at de kunne køre side om side.

Jeg kunne jo splitte onboarden op i 2 men det ville måske kunne
overanstrenge onboardchippen i det tilfælde begge linier bruger den på een
gang.

Jeg har et ECS K7S5A Pro. JA. Jeg ved det!!!!

PH

Fra : Kim Fritze Sillasen ~

Dato : 21-11-03 13:01

> [...]
> PC-højtalere tænkte jeg om det var muligt at installere et ekstra
> lydkort i PCI-porten, således at de kunne køre side om side.

Det er noget skidt. Nogen kan godt få det til at virke og for andre er det
en plage uden lige.

> Jeg kunne jo splitte onboarden op i 2 men det ville måske kunne
> overanstrenge onboardchippen i det tilfælde begge linier bruger den
> på een gang.

Man kan ikke "overanstrenge" sådan en lydchip. Den afgiver noget og splittes
dette, så bliver niveauet bare lavere på de enheder, som skal bruge det. Det
eneste der ville ske ved at bruge en splitter ville være at du måske skulle
skrue lidt op for dine højttalere og dit fjernsyn. (Den "puster" selv, det
er ikke enhederne på den, som "suger", hvis det giver mere mening. Det
gjorde det for min kæreste)

> Jeg har et ECS K7S5A Pro. JA. Jeg ved det!!!!

Tsk tsk tsk.

--
Mvh. Kim, Aalborg
Forget 911, I dial .357

Fra : Claus Tersgov

Dato : 24-11-03 17:40

Uheldigvis faldt Peter Hansson over tastaturet og skrev derved
følgende:

> [...]
>
> Jeg kunne jo splitte onboarden op i 2 men det ville måske kunne
> overanstrenge onboardchippen i det tilfælde begge linier bruger den

Jeg har pt tre lydkort i min maskine, og det virker fint. Men, windows
kan kun arbejde med *et* ad gangen, med mindre dine programmer og
lydkortdrivere kan arbejde med "multi Client"...

Så normalt kan du kun få wave out på et lydkort.

Claus

Fra : LarsS

Dato : 24-11-03 18:01

Claus Tersgov skrev:

> [...]
> lydkortdrivere kan arbejde med "multi Client"...
>
> Så normalt kan du kun få wave out på et lydkort.

Næeh, ikke hvis man dirigerer lyd-output til hver sit lydkort.
Det kan gøres inde i mange lydprogrammer, f.eks. winAmp.

/LarS

Fra : Claus Tersgov

Dato : 29-11-03 22:23

Uheldigvis faldt LarsS over tastaturet og skrev derved følgende:

> Næeh, ikke hvis man dirigerer lyd-output til hver sit lydkort.
> Det kan gøres inde i mange lydprogrammer, f.eks. winAmp.

Læs nu hvad jeg skriver!

Claus

Fra : Colzen

Dato : 25-11-03 15:28

> [...]
> gang.
>
> Jeg har et ECS K7S5A Pro. JA. Jeg ved det!!!!

Jeg har selv et K7S5A bundbræt og har ingen problemer med ovenstående.
Fjernsynet er koblet til onboard og PC højtalerne til mit lydkort.
Da jeg bruger TvTool til at styre mit tv out signal er jeg fri for at
splitte eller skifte kabler da den kan sættes op til at bruge onboard delen
når billedet er på fjernsynet, dejligt.

Mvh
Colzen