ASUS P4P800 Deluxe contra ASUS P4C800-E De~
Fra : Bo Nielsen

Dato : 21-11-03 09:21

Hvad er det bedste valg af disse 2 motherbords ASUS P4P800 Deluxe og ASUS
P4C800-E Deluxe, når jeg har en P4 2.8 Ghz /800 CPU og Kingston 2x512 MB
PC-433 DDR3500 - KTX3500K2/1G (HyperX), 4 IDE-diske (2 i raid 0) samt 1 SATA
disk.
Jeg ønsker hastighed (mindre OC) og stabilitet. Prisen er ikke afgørende,
men chipsættet skal være 865 eller 875.
P.S. Flere her i NG roser Abit, så skal jeg droppe min kærlighed til ASUS?

bgn

Fra : Martin Kirschmeyer

Dato : 21-11-03 18:58

Bo Nielsen wrote:
> P.S. Flere her i NG roser Abit, så skal jeg droppe min kærlighed til
> ASUS?

Jeg kan ikke rigtig komme med en kommentar vedr. de bundkort du har
opstillet (jeg kører med AMD), men jeg vil gerne lige smide en kommentar til
Asus vs. Abit. Jeg har haft flere Asus boards, og har længe haft den
holdning, at når man købte, så købte man Asus. Jeg havde så et problem med
mit sidste Asus board, hvor jeg blev så muggen, at jeg besluttede mig til at
købe noget nyt. Det blev til Abit NF7 - et meget rost AMD mobo. Og af
sammenligning to mærker kan jeg sige:

- Begge har gode stabile hjemmesider
- Begge kommer relativt tit med BIOS upgrades
- Altid en god bundle i kassen
- Fed udstyr - ikke spare på noget

--
Martin K

Fra : Jan Richardy

Dato : 22-11-03 00:18

"Bo Nielsen" <bo.nielsen@jur.ku.dk> wrote in message
> [...]
> P4C800-E Deluxe, når jeg har en P4 2.8 Ghz /800 CPU og Kingston 2x512 MB
> PC-433 DDR3500 - KTX3500K2/1G (HyperX), 4 IDE-diske (2 i raid 0) samt 1

Jeg kender ikke så meget til P4P800, da jeg kun har kigget på kort med
Canterwood chipsettet, så der kan jeg ikke rigtigt hjælpe.

Men mht. Abit, kan jeg lige advare mod IC7-G (hvis lyd altså betyder noget
for dig). Jeg overvejede at købe det, men fandt ud af på bl.a. abits egne
fora, at rigtigt mange har alvorlige problemer med lyden. Mikrofonen virker
ikke og der er støjproblemer på alm. lydafspilning. Sidstnævnte OGSÅ selvom
man kører med et PCI-lydkort. Sidste nye i sagen er, at Abit har erkendt
problemet, men hvad de gør ved det, ved jeg ikke. Så nu er mit valg nok
faldet på Asus P4C800 Deluxe i stedet. Better safe than sorry, med mindre
det har samme problem. Det er jeg dog ikke stødt på.

Nu var det ikke det du efterspurgte, men håber det alligevel hjælper en
smule.

--

Jan Richardy
http://www.richardy.dk

Fra : tatooo

Dato : 22-11-03 02:40

Hej

Jeg har kørt med et p4p deluxe kort fra Asus. Jo jo

Det er fint, køre godt. men hvad ser man så .. 2 udgange til ide.. (RAID)
meget fint.

Men så fik jeg et P4C Deluxe og "Kun 1 RAID udgang..

men må nok sige at det p4c 765 chipsæt køre nok bedre...

men nok kun min instilling, ;_;

ja glemte så at sige efter skift af MB ,så fik jeg Kingston HyberX pc3500
ram .. Før Samsung pc3200 .Måske derfor..

Hilsen Ejder