Tastatur multimedietaster???
Fra : Jacob Tranholm

Dato : 21-11-03 02:34

Jeg kører med en Mandrake Linux 9.2 og mit tastatur fungerer ganske udmærket
(under KDE) vha. programmet klineakconfig, men jeg kan ikke finde ud af,
hvilke programmet der kan udføre funktionerne:

power, webback, webforward, webstop, webreload osv.

Der må findes en eller anden webside, der beskriver anvendelsen af alle
disse funktioner.

Mvh. Jacob Tranholm

Fra : Kasper Nordal Lund

Dato : 21-11-03 08:11

On Fri, 21 Nov 2003 02:33:50 +0100, Jacob Tranholm wrote:

> [...]
>
> power, webback, webforward, webstop, webreload osv.
>
> Der må findes en eller anden webside, der beskriver anvendelsen af alle

webback, webforward, webstop, webreload skal udføres af din browser, jeg
tror at alle grafisk baserede browsere kan udføre disse funktioner.

--
/Kasper

Fra : Jacob Tranholm

Dato : 21-11-03 19:46

Kasper Nordal Lund wrote:

> webback, webforward, webstop, webreload skal udføres af din browser, jeg
> tror at alle grafisk baserede browsere kan udføre disse funktioner.

Ja, men hvordan...

Jeg bruger normalt Mozilla som browser. For programmet XMMS kan man bare
udføre kommandoen "xmms --stop" for at få programmet til at stoppe
afspilning, men hvad er kommandoerne for Mozilla?

Og hvordan kan man slukke computeren når man ikke kører som root. Kommandoen
"shutdown -h now" kræver root-privilegier...

Mvh. Jacob Tranholm

Fra : Kent Friis

Dato : 21-11-03 20:08

Den Fri, 21 Nov 2003 19:45:57 +0100 skrev Jacob Tranholm:

> [...]
>
>Og hvordan kan man slukke computeren når man ikke kører som root. Kommandoen
>"shutdown -h now" kræver root-privilegier...

sudo shutdown -h now

Mvh
Kent

Fra : Jacob Tranholm

Dato : 22-11-03 04:59

Kent Friis wrote:

> sudo shutdown -h now
>
> Mvh
> Kent

Mange tak!!! Nu fungerer power-funktionen. - Jeg skulle lige først have
modificeret min /etc/sudoers fil, men det fungerer nu.

Jeg har dog fortsat ikke fundet ud af at anvende browser-genvejstasterne.

Mvh. Jacob Tranholm

Fra : Nuno Alexandre

Dato : 23-11-03 01:34

On Sat, 22 Nov 2003 04:59:05 +0100, Jacob Tranholm wrote:

> [...]
> modificeret min /etc/sudoers fil, men det fungerer nu.
>
> Jeg har dog fortsat ikke fundet ud af at anvende browser-genvejstasterne.

Det kan gøres ved at binde Mod4 + left/right cursor
på dansk : venstre Alt + venstre eller højre pille.

--
+--------------------------------------\

Fra : Martin Thoegersen

Dato : 23-11-03 16:33

Nuno Alexandre wrote:

> Det kan gøres ved at binde Mod4 + left/right cursor
> på dansk : venstre Alt + venstre eller højre pille.

Hvordan binder man egentlig almindelig genvejstaster i Mozilla?
Fx. Mod4 + left/right går tilbage/frem i history.

--
Martin Thøgersen