Outlook - delvis spørgsmål
Fra : Torben Brøndum

Dato : 20-11-03 15:37

Hej,

Når jeg forsøgerat sende et dokument fra/via enten word, excell, access via
outlook oplever jeg tit, at jeg får fejl. Fejlen siger "Object could not be
found".

Anvender XP-pakken - men har også set fejlen på andre officepakker.

Hvad er galt, og hvordan kan jeg løse problemet?

Hilsen Torben Brøndum

Fra : pre

Dato : 21-11-03 20:24

Er Outlook defineret som Standard E-mail klient? Også i Internet
indstillinger?
pre

Fra : Torben Brøndum

Dato : 22-11-03 09:59

"pre" <skrivtilgruppen@bredalsparken.dk> wrote in

> Er Outlook defineret som Standard E-mail klient? Også i Internet
> indstillinger?

Ja - i Explorer. Hvor ser jeg det i Outlook ?

Torben Brøndum

Fra : pre

Dato : 22-11-03 14:37

Funktioner/indstillinger - andet. OE´s og Outlook´s indstillinger spiller
sammen.
pre

Fra : Torben Brøndum

Dato : 22-11-03 19:14

"pre" <skrivtilgruppen@bredalsparken.dk>

> Funktioner/indstillinger - andet. OE´s og Outlook´s indstillinger spiller
> sammen.

.......er standard for begge programmer.

Men som sagt, så er probmet eks. når jeg vil maile via access, excell eller
andet
program.

Torben Brøndum

Fra : pre

Dato : 22-11-03 19:32

Vil det sige at Word ikke har problemet mere? Det er da væsentligt at finde
noget konkret at arbejde med.

Fra : pre

Dato : 22-11-03 20:42

Fra Excel, og fra PowerPoint, har jeg netop afsendt msils til mig selv, både
fra filer menuen og fra Send dette knappen. Uden problemer. I begge
tilfælde er det en forudsætning at der mailes i HTML format. Og løsningen er
den forskel der er mellem vores installationer.

Det kunne være:
Problem med Kontakt listen, med "Adressebogen",
Der kan ligge en gammel sdressebog mellem Personlige Mapper. Den skal
fjernes. Også en *.PAB skal væk.
Hvis der i Kontrol Panel/Post ikke er nævnt en profil med "Outlook
Adressebog" så klik adressebogen for at få dialogboksen for Directories &
Adressebøger. Tilføj Outlook, og genstart Outlook. Højreklik Kontakter i
Outlook Bar for at se egenskaberne. Der skal være en aktivwering af
"Visdenne mappe som en e-mail adressebog. Luk, men grentag dette for
eventuelle andre mapper med e-mailadresser.
Igen, åbn dialogboksen og klik Rediger for at kontrollere at både Kontakt
listen og evt. andre mapper er opførte.
Kontroller at Auto Kompletteringer virker.
Monstro der skulle være andre ting at se på - det skulle lige være den/de
helt præcise fejlmeldinger.
pre

Fra : Torben Brøndum

Dato : 22-11-03 20:56

"pre" <skrivtilgruppen@bredalsparken.dk>

[snip det hele]

Har testet lidt mere: drejer sig "kun" om at sende som vedhæftet fil.

Såfremt jeg eks. sender som "til gennemsyn" har jeg ingen problemer.

"Som vehæftet fil" får jeg altså denne "object could not be found" og lige
efter skrives der ".....ukendt fejl.....MAPI fejl".

Siger ovennævnte dig noget ?

Torben Brøndum

Fra : pre

Dato : 23-11-03 12:39

Object refererer sandsynligvís til vedhæftningen mens MAPI er et mail
begreb. Der er nok ikke andet at gøre end at teste alle muligheder igennem
(jeg har netop sendt et komplet regneark til mig selv og et par slides. Alt
går fint igennem)

Sandsynligvis er der forskel på den "indbyggede" kommando og på den der
ligger i filer menuen, hvad der sker med evt. blokerede filtyper kan jeg
ikke sige, men det er nok klogt at stille om til OE og gentage prøverne der.
OE har de samme muligheder.