postfix og RH/fedora
Fra : Arne Haaning

Dato : 20-11-03 00:35

Hej NG,
Jeg overvejer, at skifte fra sendmail til postfix eller evt. qmail.

Mit formål med at skifte er at gøre det nemmere at afvise vira og spam
før MTA'en - her skulle postfix være noget nemmere end sendmail.

RH/fedora har et værktøj til at skifte MTA, men opsætning sf postfix er
ikke beskrevet i dokumentationen. Derfor er jeg begyndt at tænke over om
der er en årsag til at RH har undladt dette. Til gengæld er qmail
opsætning beskrevet.

Hvis der er en venlig sjæl, der har erfaring med begge systemer, vil jeg
gerne høre om nævneværdige forskelle og kvaliteter ved postifx og qmail.

pft
/arne at haaning dot org