BIOS finder ingen ting ...
Fra : Allan Andersen

Dato : 15-04-01 21:25

Hej,

Jeg sidder og skal til at lægge nyt OS ind på min maskine, men lige
pludselig finder BIOS ingen diske og cd-rom - den har egentlig kørt fint
nok indtil da.

Det er ABIT KT7 hvis det kan hjælpe lidt, jeg har lige fortaget en BIOS
opdatering, hvilket ikke gav noget sønderligt bedre resultat.

Nogen ide ?
Allan

Fra : Torbenth

Dato : 15-04-01 21:35

Allan Andersen skrev i meddelelsen <9bd03f$io2$1@sunsite.dk>...

Hej.

Nok unødvendigt spørgsmål, men har du kørt autodetect af harddiske?

Mvh.
Torben

Fra : Allan Andersen

Dato : 15-04-01 22:30

Torbenth wrote:

> Nok unødvendigt spørgsmål, men har du kørt autodetect af harddiske?
>
> Mvh.
> Torben

Har måske fundet en årsag til det, men det stiller bare andet spørgsmål.
Hvis jeg hiver mit cd-rom drev ud har den ingen problem med at finde
diskene, men hvis den sidder på finder den (nu kun) cd-drevet.

Nogen ide til det ?
Allan

Fra : The MaXx

Dato : 16-04-01 00:30

> Har måske fundet en årsag til det, men det stiller bare andet spørgsmål.
> Hvis jeg hiver mit cd-rom drev ud har den ingen problem med at finde
> diskene, men hvis den sidder på finder den (nu kun) cd-drevet.

Har du husket at sætte jumperne for master/slave rigtigt? (regner med at det
er IDE)

The MaXx

Fra : Allan Andersen

Dato : 16-04-01 10:25

On Mon, 16 Apr 2001, The MaXx wrote:

> Har du husket at sætte jumperne for master/slave rigtigt? (regner med at det
> er IDE)

Det skulle jeg nok have skrevet tidligere, men ja de har det rigtige
master/slave forhold (og det er IDE).

Allan

Fra : ingeborg jacobsen

Dato : 16-04-01 14:10

Allan Andersen <swoop-dk@altavista.net> skrev i en
nyhedsmeddelelse:Pine.LNX.4.33.0104161123380.15151-100000@boromir.hhknet.dk.

> [...]
det
> er IDE)

Det skulle jeg nok have skrevet tidligere, men ja de har det rigtige

Hej Allan
hvad sidder dit cd-rom drev som?
Jeg tænkte hvis det sad som anden slave om det kunne tvinge bios til at
finde primær og sekundær master?
mvh
ingeborg

Fra : ingeborg jacobsen

Dato : 17-04-01 00:57

[...]

Hej igen,

Kan CD-rom drevet være defekt? I dk.edb.hardware.bundkort er der
d.5.4.kl. 19.35 en tråd om masser af HD problemer -
asus A7V133"""""""hjælp""""""
der til slut viste sig at stamme fra et defekt cd-rom drev.
Prøv at læse den hvis du ikke allerede har set den.
Det kunne minde lidt om dit problem
mvh
ingeborg

Fra : N/A