MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Problem med Aldi PC
Fra : Salmack

Dato : 19-11-03 22:18

Jeg har lige købt en ny computer i Aldi i dag.

Computeren er såment ok, hvis man ser bort
fra, at det er med elendige reetablerings CD.

Er der nogen der ved, om man kan brænde de
Recovery filer og køre dem fra CD?
---

Jeg installerede Partition Magic 8 for at ændre
størrelsen på Drev C til 20 Gb, men fandt ud af,
det ikke er muligt.

Er der nogen der ved hvad de har gjort for at
forhindre det?

Mvh. Salmack

Fra : René Nielsen

Dato : 20-11-03 00:02

Du har såmænd kun gjort een fejl, nemlig at købe pc i Aldi... Hvorfor kan du
ikke bruge PM 8? Hvilke fejlmedd. kommer der? Hvor stor er din HDD? Lidt
flere oplysninger ville være rart
Det bedste ville være, at få fat på en original Win og installere denne.
MVH: René
(A+)

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 20-11-03 00:41

"René Nielsen" <rni@jubiimail.dk> skrev :

>Du har såmænd kun gjort een fejl, nemlig at købe pc i Aldi...

Hvorfor det?

Stort set alle mærkevaremaskiner bruger recoverycd'er, så det vil
ikke gøre nogen forskel.

PS.
Når du svarer på et indlæg vær rar, at citere efter netiketten på
<http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html>.
Se også min signatur.

Det vil gøre det nemmere og mere behageligt at læse dine svar -
tak.

med venlig hilsen
Knud

Fra : Casablanca

Dato : 20-11-03 08:30

René Nielsen skrev:

> Du har såmænd kun gjort een fejl, nemlig at købe pc i Aldi...

Ikke forstået. Aldi sælger udmærkede PCere. Se eventuelt tråden i

totalFJERNDETTErecall@jubiimail.dk

Fra : /Ole

Dato : 20-11-03 08:45

Recovery CD'er er IMHO noget skrammel, der lægger en fandens masse ind, du
ikke bruger alligevel.

Mit råd er, at du får fat i en anden Windows, installerer alle driverne til
lyd grafik osv. Så partitionerer du, og laver en ghost af hele svineriet, så
har du stadig en god recovery cd, men kun med det, du har brug for.

/Ole

Fra : Brian Hansen

Dato : 20-11-03 12:27

> Computeren er såment ok, hvis man ser bort
> fra, at det er med elendige reetablerings CD.
>
> Er der nogen der ved, om man kan brænde de
> Recovery filer og køre dem fra CD?

Nej
Jeg lagde filerne over på en DVD.
Opstarts CD'en vil have at filerne ligger på E-drevet og jeg har ikke fundet
en måde at lave det om.

Brian

Fra : Edmund

Dato : 20-11-03 16:10

Brian Hansen skrev:

> Jeg lagde filerne over på en DVD.
> Opstarts CD'en vil have at filerne ligger på E-drevet og jeg har ikke
> fundet en måde at lave det om.

Vil det sige at Recovery filerne ligger på selve harddisk, men skal
startes fra en cd.

Hvis ja, springer windows så E-drevet over i drevbetegnelserne når man
er inde i stifinder, ?? hvordan fik du dem så kopieret.

--
Mvh Edmund

Fra : Brian Hansen

Dato : 21-11-03 09:08

> Vil det sige at Recovery filerne ligger på selve harddisk, men skal
> startes fra en cd.

Ja. Når man boot'er fra cd'en leder den efter filerne på E-drevet.

Jeg kiggede lige lidt nermere på det. Hvis man går til DOS har man mulighed
for at starte recoverfilerne fra CD/DVD, jeg havde bare ikke set at de har
lagt DVD-drevet som drev X:
Nu har jeg ikke lavet en recover på min maskine, så den kan opstå andre ting
som gør at det ikke kan lade sig gøre.

> Hvis ja, springer windows så E-drevet over i drevbetegnelserne når man
> er inde i stifinder, ?? hvordan fik du dem så kopieret.

Når du får maskinen ligger recoverfilerne og drivere på E-drevet (9GB) og er
ikke noget specielt ved partitionen (FAT32). Så der er ingen problemer med
at kopiere filerne. Ved at Amitech ligger filerne på en skjult partition.

Fra : Claus Tersgov

Dato : 20-11-03 13:09

Uheldigvis faldt Salmack over tastaturet og skrev derved følgende:

> Jeg har lige købt en ny computer i Aldi i dag.
> Computeren er såment ok, hvis man ser bort
> fra, at det er med elendige reetablerings CD.
> Er der nogen der ved, om man kan brænde de
> Recovery filer og køre dem fra CD?

Nej, det kan man ikke. Det er OEM versioner og er tilrettet spevielt
den maskine, du har købt.

Claus

Fra : H.S.

Dato : 20-11-03 16:16

> Jeg har lige købt en ny computer i Aldi i dag.
> Er der nogen der ved hvad de har gjort for at
> forhindre det?

hmm kan de ikke svare på det i Aldi

Fra : ha

Dato : 23-11-03 13:02

> Jeg installerede Partition Magic 8 for at ændre
> størrelsen på Drev C til 20 Gb, men fandt ud af,
> det ikke er muligt.

Hvis du først konverterer til FAT32 kan du reducere
størrelsen på C ved at førøge størrelsen på D.
Du kan så konvertere tilbage til NTFS igen bagefter.
Sådan gjorde jeg.

> Er der nogen der ved hvad de har gjort for at
> forhindre det?

Det må åbenbart være et eller andet i NTFS der
gør det. Erindrer svagt at have hørt et eller andet
om, at NTFS systemet bruger hele partitionen,
selvom der ikke er data på den.

mvh
ha