Check min sikkerhed?
Fra : Jakob Rohde

Dato : 19-11-03 19:30

Hej,

Jeg har på et tidspunkt prøvet en hjemmeside, hvorfra man kunne få
analyseret sikkerheden på den pc han befinder sig på.

Kan ikke huske hvad den hedder!

Nogen bud?

Jakob

Fra : Jesper Louis Anderse~

Dato : 19-11-03 19:49

http://www.grcsucks.com ?

--
Jesper

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 19-11-03 19:55

"Jakob Rohde" <jakob.rohde@nal-net.dk> wrote:

>Jeg har på et tidspunkt prøvet en hjemmeside, hvorfra man kunne få
>analyseret sikkerheden på den pc han befinder sig på.

>Kan ikke huske hvad den hedder!

Der er mange muligheder

Ku' f.eks være ShieldsUp hos Gibson Research: http://www.grc.com/

<mlr>

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 19-11-03 22:04

In article <3fbbb69d$1@news.wineasy.se>, Jakob Rohde wrote:
> Nogen bud?

En af de bedste hedder,

http://a.area51.dk/sikkerhed/

Fra : Henrik Bøgh

Dato : 22-11-03 12:23

Jakob Rohde wrote in dk.edb.sikkerhed:

> Hej,
>
> Jeg har på et tidspunkt prøvet en hjemmeside, hvorfra man kunne få
> analyseret sikkerheden på den pc han befinder sig på.

Der findes ingen smarte webtools der lige kan analysere sikkerheden på en PC
men på http://www.edbguru.dk/online_tests.htm er der en oversigt over
webtools der i en eller anden grad giver et hint.
De siger dog ikke noget om hvor vidt du har fornuftig adfærd når du anvender
din computer (hold den opdateret med hensyn til sikkerheds-patches, anvend
antivirus-software under Windows, bruge kloge passwords, pas godt på dine
passwords, luk for unødvendige services, åben ikke attachements i mails du
ikke selv har bedt om o.s.v.).

[...]

--
Med Venlig Hilsen: Henrik Bøgh || http://55.5cm.dk/geek/usenet.html

"A mind is like a parachute. It doesn't work if it's not open"
-- Frank Zappa

Fra : Palle Jensen

Dato : 23-11-03 10:56

Henrik Bøgh wrote in news:5348351.IzY811xIAQ@lagengymnastik.dk:

> Der findes ingen smarte webtools der lige kan analysere
> sikkerheden på en PC men på
> http://www.edbguru.dk/online_tests.htm er der en oversigt over
> webtools der i en eller anden grad giver et hint.

Apropos: Kender I nogle steder hvor man kan få sendt virus test mails
til at teste sit AV program? Jeg kender kun til:

http://www.declude.com/tools/mailsend.html

- Men der er ikke så mange synes jeg nok..

Nogle andre?

--
Palle Jensen

For kontakt via E-mail: Skift "invalid" ud med "dk"
For contact via E-mail: Change "invalid" to "dk"