Form-mail virker umiddelbart, men sender i~
Fra : Lars Jakobsen

Dato : 19-11-03 16:35

Jeg har lavet en form, der skal sende mig et sportholds
tilmelding fra min hjemmeside. Det hele ser ud til at virke, både
med required fields og automatisk re-direct, men jeg modtager
bare aldrig mailen...

Tag et kig på http://www.discflyers.dk/HTM/F5/Furious2.htm og kom
med et bud på problemet.

Min form-mail ligger på http://www.discflyers.dk/Perl/FormMail.pl

På forhånd mange tak for hjælpen, den er meget værdsat!

Mvh. Lars.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 19-11-03 17:08

Lars Jakobsen <lundoe@galnet.dk> skrev :

>Min form-mail ligger på http://www.discflyers.dk/Perl/FormMail.pl

Det er serversideteknologi, så prøv at spørg i
news:dk.edb.internet.webdesign.serverside, der finder du dem, der
har forstand på den slags.
--
Knud

Fra : Lars Jakobsen

Dato : 19-11-03 17:12

Tak, det prøver jeg...

Fra : CykelSmeden fra Aalb~

Dato : 19-11-03 17:17

Lars Jakobsen wrote:
> [...]
>
> Min form-mail ligger på http://www.discflyers.dk/Perl/FormMail.pl
>
> På forhånd mange tak for hjælpen, den er meget værdsat!

Jeg kan se du bruger matt's script.
Har du husket at sætte den adresse din form sender fra i @referer ?

og er du sikker på at der kan sendes mail fra den maskine (eks. sendmail
installeret)

finn

Fra : Lars Jakobsen

Dato : 19-11-03 17:16

> CykelSmeden fra Aalborg wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
>
> Jeg kan se du bruger matt's script.
> Har du husket at sætte den adresse din form sender fra i @referer ?

Fra Perl-scriptet: @referers = ('discflyers.dk', 'www.discflyers.dk',
'212.130.32.142');

> og er du sikker på at der kan sendes mail fra den maskine (eks. sendmail
> installeret)

Mener du MIN maskine eller serveren??

Det mystiske er, at det fungerede ved sidste års turnering, og jeg har blot
ændret datoer osv. på selve hjemmesiden!!

Mange tak for hjælpen.

Fra : CykelSmeden fra Aalb~

Dato : 19-11-03 18:20

> [...]
>
> Det mystiske er, at det fungerede ved sidste års turnering, og jeg
> har blot ændret datoer osv. på selve hjemmesiden!!

Jeg mener serveren. Det er jo den som aktivt sender din mail.
Jeg er selv pt igang med at friske tilsvarende løsning op som kørte sidste
år, og også var gået ged efter at serveren var blevet opdateret et par
gange, hvorfor sendmail pludseligt ikke virkede mere. der skulle lige pilles
i et par serverconfigfiler.

hvis problemet er på serveren, er det selvfølgeligt i en anden gruppe, men
er det din html-side der er gået i ged er gruppen god nok

finn