webserver ?
Fra : gc

Dato : 19-11-03 14:28

Jeg skal have lavet en webserver på mit lokalnet til at øve/teste en
hjemmeside.
som senere skal lægges ud hos min "webhost".

Jeg skal bruge apache, mysql og php.

findes der en lille linux webserver man evt. kan hente som en iso og
som man hurtig kan installere og opsætte.

/gc

Fra : Kasper Nordal Lund

Dato : 19-11-03 14:33

On Wed, 19 Nov 2003 14:27:58 +0100, gc wrote:

> [...]
>
> findes der en lille linux webserver man evt. kan hente som en iso og
> som man hurtig kan installere og opsætte.

Apache er jo en webserver.

Fra : gc

Dato : 19-11-03 14:47

> Apache er jo en webserver.
Ja, men jeg tænker på en færdig pakkeløsning a la e-smith bare som
webserver.
lige til at smide i cd drevet, og så hurtig op og køre.

Fra : Kristian Thy

Dato : 19-11-03 14:58

gc uttered:
> Ja, men jeg tænker på en færdig pakkeløsning a la e-smith bare som
> webserver. lige til at smide i cd drevet, og så hurtig op og køre.

Det bliver ikke meget hurtigere eller nemmere end

# service httpd start

hvis du alligevel har apache installeret.

\\kristian
--
Talk is cheap because supply always exceeds demand.

Fra : gc

Dato : 19-11-03 15:02

> Det bliver ikke meget hurtigere eller nemmere end
>
> # service httpd start
>
> hvis du alligevel har apache installeret.

og så har man php og mysql kørende også. ?

Fra : Kristian Thy

Dato : 19-11-03 15:36

gc uttered:
> og så har man php og mysql kørende også. ?

Det kan jeg faktisk ikke huske...jeg troede bare ud fra dit subject at
det her handlede om en webserver.

\\kristian
--
Give a man a match, and he'll be warm for a minute.
Set him on fire, and he'll be warm for the rest of his life.

Fra : Dennis Laursen

Dato : 19-11-03 15:42

gc wrote:
> og så har man php og mysql kørende også. ?

Ikke nødvendigvis, men ofte er det et spørgsmål om at installere de
pakker der hedder noget med php4(eller måske bare php - undgå
cgi-versionen hvis den også er tilgængelig) og dem der hedder noget med
mysql (ud over apache naturligvis) Hvis pakkerne er lavet rigtigt, burde
det ikke være så svært at få det til at virke.

Enkelte gange skal du finde httpd.conf (sikkert under /etc/apache/conf/)
og fjerne #-tegnet ud for det modul der hedder noget med "mod_php"

navne osv. afhænger af hvilken distribution du bruger...
./Dennis

Fra : Peter Makholm

Dato : 19-11-03 15:48

Kristian Thy <thy@it.edu> writes:

> Det kan jeg faktisk ikke huske...jeg troede bare ud fra dit subject at
> det her handlede om en webserver.

Du bør endelig prøve at læse det du besvare. Det fremgik tydelig at
selve indlæget at der var tale om tre kombonenter der tilsammen skulle
gøre det muligt at drive nogle webservicer.

Du vil vel ikke have at vi skal til at flytte hele indlæget op i
subject-headeren, vel?

--
Peter Makholm | Emacs is the only modern general-purpose
peter@makholm.net | operating system that doesn't multitask

Fra : Kristian Thy

Dato : 19-11-03 22:00

Peter Makholm uttered:
> Du bør endelig prøve at læse det du besvare. Det fremgik tydelig at
> selve indlæget at der var tale om tre kombonenter der tilsammen skulle
> gøre det muligt at drive nogle webservicer.

Det konkrete spørgsmål i OP var "findes der en lille linux webserver
man evt. kan hente som en iso og som man hurtig kan installere og
opsætte."

Om apache findes som iso ved jeg ikke, men den er dog præinstalleret
på de fleste "mainstream" distros. Hvis den er det, synes jeg også den
opfylder kravene til at den er hurtig at installere og konfigurere.

> Du vil vel ikke have at vi skal til at flytte hele indlæget op i
> subject-headeren, vel?

Nej, men et velovervejet subject er nu en god ting.

\\kristian
--
Real programmers don't comment their code.
It was hard to write, it should be hard to read.