IE: tjekke for plugins
Fra : Mikael Aktor

Dato : 19-11-03 07:38

navigator.plugins kan bruges til at tjekke hvilke plugins
brugeren har installeret, men ikke i IE:

"[Netscape] Navigator has a plugins collection for its navigator
object that allows you to iterate through all the plug-ins loaded
by the browser. Internet Explorer doesnt support these plug-ins,
and the plugins collection will always be empty, so your code
will get no usable result." (
http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-us/
dnproweb/html/buildingcompatiblepage.asp )

Hvad gør man så i stedet i IE for at tjekke om en bestemt plugin
er installeret? Nogle forslag? Konkret drejer det sig om at
tjekke om Window Media Player eller RealOne Player eller begge er
installeret.

//mik

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 19-11-03 10:11

Mikael Aktor skrev:

> [...]
> er installeret? Nogle forslag? Konkret drejer det sig om at
> tjekke om Window Media Player eller RealOne Player eller begge er

Prøv at tjekke Henrik Gemals browserspy:
<http://gemal.dk/browserspy/>.

Plugin-tjek virker ganske rigtigt ikke med IE, men der findes tjek
for såvel Realplayer som Windows Media Player:

<http://gemal.dk/browserspy/real.html>
<http://gemal.dk/browserspy/wm.html>

Jeg ved ikke om du kan lokke koden ud af ham - men du kan jo altid
spørge.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Mikael Aktor

Dato : 20-11-03 12:21

Jens GyldenkærneClausen wrote in
dk.edb.internet.webdesign.clientside:

> Prøv at tjekke Henrik Gemals browserspy:
> <http://gemal.dk/browserspy/>.

Tak for tippet - jeg har spurgt ham. I øvrigt gevaldigt nyttige
sider, han der har lavet!