Problemer med java når jeg oploader web-si~
Fra : malene

Dato : 18-11-03 13:01

Hej -java er ikke min stærke siden, så
er der nogen kan fortælle mig hvad der går galt. Jeg har oploadet
mit web-site på domæne www.cafebryggen.dk, (hvor den fremkommer
med en fejl - "DER ER EN FEJL PÅ SIDEN" i nederste venstre
hjørne?) og jeg har også lagt den ud på en test side
http://home.worldonline.dk/~webweb/cb, hvor der tilsyneladende
ikke er nogen problemer. De er begge samme versioner og helt
samme filer jeg har oploatet.

Hilsen Malene

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Martin Hintzmann And~

Dato : 18-11-03 15:24

malene wrote:

> [...]
> http://home.worldonline.dk/~webweb/cb, hvor der tilsyneladende
> ikke er nogen problemer. De er begge samme versioner og helt

Hej Malene

Først skal du vide at java ikke er det samme som javascript.

Dernæst skal du validere din HTML-kode på validator.w3.org

http://validator.w3.org/check?uri=http%3A%2F%2Fwww.cafebryggen.dk%2F

Den fortæller dig at der er noget galt med det charset (utf-8) du har angivet din HTML-side. Jeg
vil forslå dig at ændre det til iso-8859-1, da det ser ud som om det er det du benytter.

Så ændre linie 22 fra
til

Så prøver du igen at validere din HTML-kode...

Her efter kigger du på javascript fejlen. Den skyldes at du har en udkommentering på samme linie
hvor du har noget javascript kode.
ex.

<script><!--alert('test')

Alertboksen kommer aldrig frem da linie er udkommenteret. I stedet skal linien adskilles til 2
linier. ex.

<script><!--
alert('test')

Men start med at validere din HTML-kode.

Hintzmann c",)

Fra : Jesper Hansen

Dato : 20-11-03 14:05

Hej Hintzmann c",)

Det forekommer mig at du ved en masse om at validere hjemmesider og lad os
slå på plads at jeg ved intet.

Jeg har flere gange kigget på validator.w3.org og tjekket min kode, men den
viser vel ca. 100 forskellige fejl eller flere og jeg aner ikke hvor jeg
skal begynde eller hvordan. Og samtidigt er mit engelsk ikke det jeg er
bedst til
Jeg har lavet min side i FrontPage, netop fordi min viden ikke er stor.

Også tænkte jeg at du måske ville give nogle råd??

På forhånd tak for hjælpen

Jesper c",)
http://www.sydhavsoernesbowlingklub.dk/