Mozilla og full screen
Fra : Martin Kiefer

Dato : 17-11-03 22:43

Hej

Finder der en metode til at starte mozilla op i fuld skærm. På samme måde
som hvis man havde trykket F11 i KDE?

Jeg har prøvet med ./usr/bin/mozilla -fullscreen men det har vist ikke
rigtigt nogen effekt.

Martin Kiefer
www.kiefer.dk
Reply til min mail går til /dev/null

Fra : Jes Vestervang

Dato : 17-11-03 22:46

Martin Kiefer wrote:

> Hej
>
> Finder der en metode til at starte mozilla op i fuld skærm. På samme måde
> som hvis man havde trykket F11 i KDE?

Tjaeh F11, eller view/fullscreen i rullegardinerne fungerer fint i Mozilla
Firebird (som jeg er yderst tilfreds med) sammen med WindowMaker.
--
mvh Jes Vestervang

Fra : Martin Kiefer

Dato : 18-11-03 09:38

"Jes Vestervang" <jes@royal.flof.dk> skrev i en meddelelse

> Tjaeh F11, eller view/fullscreen i rullegardinerne fungerer fint i Mozilla
> Firebird (som jeg er yderst tilfreds med) sammen med WindowMaker.

ja, men hvordan vil du starten mozilla i fuld skærm. altså uden at det er
nødvendigt at trykke F11?

Som jeg skrev virkede ./usr/bin/mozilla -fullscreen ikke. Hvilket forslag
har du?

Martin Kiefer
www.kiefer.dk

Fra : Ivar Madsen

Dato : 18-11-03 20:49

Martin Kiefer skrev i -dk.edb.system.unix:

> "Jes Vestervang" <jes@royal.flof.dk> skrev i en meddelelse

> ja, men hvordan vil du starten mozilla i fuld skærm. altså uden at det er
> nødvendigt at trykke F11?

Hvad med URL about:config ?

Jeg har ikke checket dem alle, men om ikke andet, så
general.open_location.last_window_choice og så lukke mens den er
fullscreen, i en profil, og så starte Mozilla i den profil når du vil have
startet Mozilla i fullscreen.

--
Med venlig hilsen | Jeg søger et foto / reralistisk maleri over
| omgivelserne ved og lige syd for skovbrynes st
Ivar Madsen | ved Bagsværd fra tiden efter krigen, og
Der kører mdk9.2 | fram til motorvejbyggiet blev påbegyndt

Fra : Martin Kiefer

Dato : 18-11-03 21:39

"Ivar Madsen" <spam.usenet.im@milli.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> general.open_location.last_window_choice og så lukke mens den er
> fullscreen, i en profil, og så starte Mozilla i den profil når du vil have

Det er selvfølgelig en mulighed. Men jeg har også overvejet lidt om man
måske skal kigge på en kiosk-løsning:
http://www.cclug.org/wiki/Main/KioskMode

Men det jeg helst ville var en funktion tilsvarende IE: "iexplore -k
www.domæne.dk/index.html"

Det burde da kunne lade sig gøre, det kan da ikke passe at en IE skal være
bedre end en mozilla

Fra : Jes Vestervang

Dato : 18-11-03 22:59

Martin Kiefer wrote:

> "Jes Vestervang" <jes@royal.flof.dk> skrev i en meddelelse

Outlook i d.e.s.unix?
Prøv KNode, den er lige så let at bruge, men virker

> ja, men hvordan vil du starten mozilla i fuld skærm. altså uden at det er
> nødvendigt at trykke F11?

Ahh, undskyld - jeg havde misforstået dit indlæg.

> Som jeg skrev virkede ./usr/bin/mozilla -fullscreen ikke. Hvilket forslag
> har du?

Ikke flere, desværre. Manualsiden har heller ikke noget at byde på.
Der findes jo muligheder for at starte programmet maximeret, men det er jo
ikke hvad du søger.

Alternativt kan du jo spørge udviklerne, om ikke de har lyst til at
implementere funktionen i en fremtidig version. Den eneste grund til at den
ikke er med nu, er jo nok bare at ingen har tænkt over behovet.
--
mvh Jes Vestervang

Fra : Martin Kiefer

Dato : 19-11-03 10:04

> Outlook i d.e.s.unix?

Ja da

> Prøv KNode, den er lige så let at bruge, men virker

tror nu nok OE er fin nok til mig. Det er faktisk første gang jeg roder med
X, plejer at installere uden.

Martin Kiefer
www.kiefer.dk

Fra : Thomas Overgaard

Dato : 18-11-03 21:53

Martin Kiefer wrote :

> Men det jeg helst ville var en funktion tilsvarende IE: "iexplore -k
> www.domæne.dk/index.html"

Nu ved jeg ikke hvilken wm/dm du bruger, men hvis det er KDE så kan det
klares på denne måde:
kstart --fullscreen mozilla http://www.domæne.dk/index.html

Prøv at tjekke 'kstart --help', og det burde egenligt virke uanset
hvilken wm/dm du bruger, bare KDE er installeret.

Men det sidste må du selv lige teste.
--
Thomas O.

This area is designed to become quite warm during normal operation.

Fra : Martin Kiefer

Dato : 19-11-03 09:52

"Thomas Overgaard" <thover@post2.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Nu ved jeg ikke hvilken wm/dm du bruger, men hvis det er KDE så kan det

det er skam KDE

> klares på denne måde:
> kstart --fullscreen mozilla http://www.domæne.dk/index.html

Ja ja, det begynder faktisk at ligne noget .... Nu mangler jeg så bare
lige det sidste, at få den til at starte op i 100% fuld skærm. På samme måde
som hvis der var blevet trykket F11

> Prøv at tjekke 'kstart --help', og det burde egenligt virke uanset
> hvilken wm/dm du bruger, bare KDE er installeret.

Den startede den også i fuld skærm som forventet.

Martin Kiefer
www.kiefer.dk

Fra : jesper@FJERNveloce.d~

Dato : 19-11-03 09:48

"Martin Kiefer" <news1@kiefer.dk> writes:
> [...]
> www.domæne.dk/index.html"
>
> Det burde da kunne lade sig gøre, det kan da ikke passe at en IE skal være

Der er gut her der har modificeret Phoenix (nu Firebird)

http://tln.lib.mi.us/~amutch/pro/phoenix/kiosk.htm

og her er faktisk er GNU projekt:

http://kiosk.mozdev.org/

--
Jesper
Som ikke kører Kiosk-mode på sin desktop

Fra : Martin Kiefer

Dato : 19-11-03 10:02

<jesper@FJERNveloce.dk> skrev i en meddelelse

> Der er gut her der har modificeret Phoenix (nu Firebird)
>
> http://tln.lib.mi.us/~amutch/pro/phoenix/kiosk.htm
>
> http://kiosk.mozdev.org/

Fedest dem kigger jeg lige på.

> --
> Jesper
> Som ikke kører Kiosk-mode på sin desktop

tror jeg nu heller ikke jeg ville på en "daglidags maskine" men til en
maskine hvor brugerne kun skal fokusere på det der sker i browseren er det
efter min mening bedst at kunne køre skidtet i fuld skærm.

Martin Kiefer
www.kiefer.dk