Hvilket chipset til none gamer?
Fra : Just Blindbæk

Dato : 17-11-03 22:04

Jeg overvejer kraftigt at opgradere min computer med nyt motherboard, cpu og
ram og mangler her et råd til motherboard valg! Jeg har lagt mig rimelig
fast på at det skal være en Barton 2500+, hvilket i høj grad skyldes prisen
i forhold til ydelsen. Det samme må gerne gøre sig gældene for
motherboard... Det skal slåes fast, at jeg slet ikke gamer! PC'en bruges
mest til at lytte musik, se film, surfe m.m.

Jeg har specielt kigget på følgende chipset, men hvilket skal jeg vælge?
nForce2, VIA KT400, VIA KT600, SiS 735, SiS 746 og SiS 748.

nForce2 er et kanon chipset, men er det mest til gamere?
De 2 chipset fra VIA er gode og stabile, men yder de nok i forhold til
prisen?
De 3 chipset fra SiS er utrolig billige - er der noget negativt i det?

Venligst
Just, Århus

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 17-11-03 22:08

In article <3fb937a1$0$4376$ba624c82@nntp03.dk.telia.net>, Just Blindbæk wrote:

> Jeg har specielt kigget på følgende chipset, men hvilket skal jeg vælge?
> nForce2, VIA KT400, VIA KT600, SiS 735, SiS 746 og SiS 748.

Undgaa sis 735 og 746. Det er synd at parre en Barton med en 735 og
tag 748 istedet for 746 bare pga. udvikling

nForce2 er nok det bedste valg, men hvis prisen goer sig gaeldende,
vil via chipsettene give dig god performance for pengene.
Dog er lyden nok en del bedre paa et nForce2 end paa et via

Thoams

Fra : MicJen

Dato : 18-11-03 02:24

Hej!

Jeg ved ikke med KT600, men jeg mener at KT400 havde/har en del
børnesygdomme.
Jeg ville vælge et Nforce2 chipset. Det har næsten ikke fået andet end ros.

Sis chipsettene har ikke det bedste ry, men de er ved at komme efter det.

Desuden fås der bundkort som er rimeligt billige med det chipset. Soltek har
f.eks et til 600,-

Bare mine 25 øre...

Mvh
Michael

Fra : Jive

Dato : 18-11-03 11:03

Jeg ville klart vælge nForce chipset. Ikke alene er det et af de nyeste, men
af de 3 nævnte mener jeg også det er klart det bedste, og den lille merpris
der er i forhold til de 2 andre vil du på ingen måde fortryde. Du vil jo
heller ikke købe en stor bil med en lille bitte motor i -- vel ?? Jeg mener
nForce ikke giver så store flaskehalse som VIA eller SIS, og SIS ville jeg
slet ikke begynde at spekulere i. Dem mener jeg er et gammelt og udslidt
mærke ( undskyld til alle SIS chipset ) og VIA har også set bedre dage. (
siger en der selv har et VIA chipset ).

Venlig hilsen

Jesper.

Fra : Jakob M

Dato : 18-11-03 12:26

> nForce2 er et kanon chipset, men er det mest til gamere?

Ikke kun, men mest til overclockere, pga de mange indstillingsmuligheder,
samt mulighed for at nå høj FSB, >220Mhz. Hvis du ikke vil overclocke og er
ligeglad med de få procents forskelle i ydelse, skal du kigge efter features
og pris. Bare for at nævne et par stykker: SATA, Firewire, USB (2.0), LAN,
Lyd (Soundstorm), osv.
Jeg kan varmt anbefale et Abit NF7-S til ca. 950,-, det har alle de
ovennævnte features og er klippestabilt, selv ved høj FSB (221Mhz)

Mvh
Jakob