Til de venlige mennesker
Fra : vadmand

Dato : 17-11-03 18:14

Til alle de venlige mennesker her fra grupperne, der har kommenteret min bog
"Bag Døren" privat eller i grupperne vil jeg lige sige, at jeg opholder mig
på PP-forlags stand i BogForum på lørdag kl. 14.30-15, så hvis nogen har
lyst til at hilse på, så...

Jeg ved gfodt, det er lidt ureglementeret, men jeg ved ikke rigtigt, hvordan
jeg ellers skulle kontakte jer.

Per V.

Fra : Anja

Dato : 18-11-03 09:06

"vadmand" <perve@(fjerndette)post.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> lyst til at hilse på, så...
>
> Jeg ved gfodt, det er lidt ureglementeret, men jeg ved ikke rigtigt,

Hej Per

Her noget jeg er gået glip af... igen
Hvad er det for en bog?

Hilsen
Anja
--
Tjek www.holdum.dk det kan være vi lige har det du mangler...

Fra : Jens Brix Christians~

Dato : 18-11-03 09:55

"Anja" <salg@holdum.dk> wrote in message

> "vadmand" <perve@(fjerndette)post.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Her noget jeg er gået glip af... igen
> Hvad er det for en bog?

Prøv at google efter nogle af de nøgleord der står ovenfor.

Fra : vadmand

Dato : 18-11-03 10:28

"Jens Brix Christiansen" <jens@alesia.dk> skrev i en meddelelse
> "Anja" <salg@holdum.dk> wrote in message

> Prøv at google efter nogle af de nøgleord der står ovenfor.

Eller se min hjemmeside http://home0.inet.tele.dk/perve under linket
"forfatterskab."

Per V.

Fra : Friberg

Dato : 18-11-03 16:33

"vadmand" <perve@(fjerndette)post.tele.dk> wrote in

> det er ureglementeret

Jep, aner ikke, hvad du har udrettet, men sikkert udmærket at dømme fra
dine andre kommentarer. Men der må da være noget "køb og sælg" også på
usenet. Fik selv en skideballe uden lige i en helt anden gruppe. Ejede
dog ikke for fem flade øre økonomiske interesse i det projekt.

Hvis du finder, at du har udtrykt noget interessant for denne gruppe i
en bog, synes jeg i hvert fald, at du skal beskrive det. Måske kan
noget diskuteres. Er det ikke Use-nets formål?

S Friberg

Fra : vadmand

Dato : 18-11-03 17:15

"Friberg" <hushovmesteren_xxx@msn.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jep, aner ikke, hvad du har udrettet, men sikkert udmærket at dømme fra
> dine andre kommentarer. Men der må da være noget "køb og sælg" også på
Nu var formålet jo altså ikke køb eller salg, blot at give en besked til
nogle mennesker, jeg har været i kontakt med her og privat. Nå, jeg tror nu
nok, usenet overlever.

Der er ingen grund til at være så striks.

Per V.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 18-11-03 19:12

Friberg skrev:

>Jep, aner ikke, hvad du har udrettet, men sikkert udmærket at dømme fra
>dine andre kommentarer.

Per Vadmand er nylig sprunget ud med sin første bog. Han er
naturligt nok stolt af den, og derfor har han nævnt den i
dk.kultur.sprog. Det aktuelle indlæg er saådan set bare en
opfølgning.

>Men der må da være noget "køb og sælg" også på usenet.

*Kun* i de dertil indrettede grupper. De ligger alle i
dk.marked-afdelingen. Så er det let at hitte ud af og let at
slippe for hvis man helst vil være fri.

>Fik selv en skideballe uden lige i en helt anden gruppe.

Jeg deler ikke skideballer ud til nogen der laver en fejl første
gang, men hvis andre ikke siger til, fortæller jeg dem hvor deres
annoncer hører hjemme.

>Hvis du finder, at du har udtrykt noget interessant for denne gruppe i
>en bog, synes jeg i hvert fald, at du skal beskrive det.

Det er en skønlitterær bog, og den kan i øvrigt anbefales. Måske
kan den lånes på biblioteket?

--
Bertel

Fra : Friberg

Dato : 18-11-03 19:15

Bertel Lund Hansen <nospamius@lundhansen.dk> wrote in

> Han er
> naturligt nok stolt af den,

og jeg opfordrer til debat, såfremt emnet er relevant her

S Friberg

Fra : arc@na

Dato : 18-11-03 23:57

Friberg <hushovmesteren_xxx@msn.com> wrote in news:Xns9437A8F613088sfnews@
62.243.74.162:

> Jep, aner ikke, hvad du har udrettet, men sikkert udmærket at dømme fra

Per Vadmand har i mange år været oversætter på MAD og arbejdet sammen med
folk som Rune Kidde og Morten Schmidt, hvis jeg ikke tager meget fejl.

Er det rigtigt, Per? Og tillykke da med din nye udgivelse!

arc@na
Overclocker's Wife: "I can't sleep - the earplugs
were sucked from my ears and flew into your computer"

Fra : vadmand

Dato : 19-11-03 00:28

"arc@na" <this.is@n.invalid.adress.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> folk som Rune Kidde og Morten Schmidt, hvis jeg ikke tager meget fejl.
>
> Er det rigtigt, Per? Og tillykke da med din nye udgivelse!

Tak - du skulle læse den, Georg - du er faktisk nævnt i den.

Per V.

Fra : arc@na

Dato : 19-11-03 19:37

> Tak - du skulle læse den, Georg - du er faktisk nævnt i den.

Så synes jeg i det mindste, at du skulle sende mig et dedikeret
frieksemplar. Alt andet ville være for lavt, når du nævner mig uden min
tilladelse.

Fra : vadmand

Dato : 19-11-03 21:00

> [...]
>
> Så synes jeg i det mindste, at du skulle sende mig et dedikeret
> frieksemplar. Alt andet ville være for lavt, når du nævner mig uden min

Dt havde jeg gerne gjort, hvis jeg havde fået til mere end den allernærmeste
familie - men i øvrigt optræder du kun indirekte og under pseudonym.

Jeg omtaler også statsministeren uden tilladelse

Per V.

Fra : arc@na

Dato : 19-11-03 22:22

> Dt havde jeg gerne gjort, hvis jeg havde fået til mere end den
> allernærmeste familie - men i øvrigt optræder du kun indirekte og
> under pseudonym.

Nu har jeg jo netop fået sort på hvidt fra din egen PC, at jeg er afbildet
som "racist" i bogen - oven i købet som tilhørende "det racistiske
overdrev"... Jeg har brændt de relevante msg's over på en CD til brug ved
en eventuel retssag.

Men selvfølgelig siger det mere om dig end om mig, at du udgiver en bog,
hvor du beskylder dine mod-debattører på Usenet som racister. Du er sølle,
og argumentere i en politisk diskussion har du aldrig formået.

Georg Borchorst
Medlem af Dansk Forfatterforening

Fra : vadmand

Dato : 19-11-03 22:30

> [...]
> hvor du beskylder dine mod-debattører på Usenet som racister. Du er sølle,
> og argumentere i en politisk diskussion har du aldrig formået.

Jeg afventer med sindsro en retssag. Jeg kan til enhver tid føre bevis for,
at duy er racist med alle dine vulgære indlæg om "muhamedanerkællinger" etc.

Jeg troede egentlig, du var dine meninger bekendt, men du er åbenbart lige
så fej som Pia og Krarup, der løber til retten, når folk kalder dem ved
deres rette navn.

Per V.

Fra : arc@na

Dato : 19-11-03 22:38

> Jeg afventer med sindsro en retssag. Jeg kan til enhver tid føre bevis
> for, at duy er racist med alle dine vulgære indlæg om
> "muhamedanerkællinger" etc.

Islam er en trussel mod demokratiet. Hvis jeg nu havde skrevet
"nazikællinger" var der ikke en kat som havde gøet, vel? Og når du kalder
danske, folkevalgte politikere for alle mulige skældsord, er det bare
helt i orden. Men JEG skal holde kæft.

Desuden holder jeg mine indlæg om politik i de dertil indrettede grupper,
med mindre jeg kommer til at overse en Xpost.

> Jeg troede egentlig, du var dine meninger bekendt, men du er åbenbart
> lige så fej som Pia og Krarup, der løber til retten, når folk kalder
> dem ved deres rette navn.

Hvis du nu lige kigger på min .sig i det sidste indlæg, kan du se, at JEG
UNDERSKRIVER MIG MED MIT RIGTIGE NAVN. Dompap.

XFUT dk.politik, så dk.kultur.sprog skånes for den efterfølgende
diskussion.

Jeg har desuden fjernet fut til dk.familie.barn, da jeg ved gud i himlen
ikke kan se, hvad dit indlæg har at gøre der.

Fra : P.N.

Dato : 21-11-03 12:48

> "vadmand" <perve@(fjerndette)post.tele.dk> wrote in

Er der nogen der ved, hvem af os der er nævnt i den bog.

MVH P.N.

Fra : vadmand

Dato : 19-11-03 22:40

> [...]

> hvor du beskylder dine mod-debattører på Usenet som racister. Du er sølle,
> og argumentere i en politisk diskussion har du aldrig formået.

Jeg beskylder ikke mine moddebattører på usenet for at være racister. Ikke
dem alle sammen. Kun dem, der - som dig - gang på gang har givet udtryk for
geoft racistiske synspunkter og været med til at gøre dk.politik til et
sted, hvor anstændige mennesker ikke kan udholde stanken.

Men læg du bare sag an - min bog kunne ærligt talt godt bruge lidt reklame.
Og du ville have rigtig godt af at blive grundigt til grin.

Per V.

Fra : Tine Andersen

Dato : 19-11-03 23:08

> [...]
reklame.
> Og du ville have rigtig godt af at blive grundigt til grin.

Kære venner

Hvad siger I til at fjerne dk.familie.barn fra modtagerlisten?

Tine

Fra : arc@na

Dato : 19-11-03 22:43

"vadmand" <perve@(fjerndette)post.tele.dk> wrote in

> Men læg du bare sag an - min bog kunne ærligt talt godt bruge lidt
> reklame.

Ja, det tror jeg gerne. Det er vel også det du forsøger på med dine
provokationer.

> Og du ville have rigtig godt af at blive grundigt til grin.

Du har været til grin i dk.politik i mange år.

Fra : arc@na

Dato : 19-11-03 22:57

> [...]

> udtryk for geoft racistiske synspunkter og været med til at gøre
> dk.politik til et sted, hvor anstændige mennesker ikke kan udholde

Jeg har ALDRIG givet udtryk for racistiske synspunkter. Jeg er hamrende
ligeglad med om folk er gule, blå eller skotskternede.

Jeg tager derimod SKARPT afstand fra den fascistiske og
kvindeundertrykkende IDEOLOGI islam, som efter min mening INTET har at
skulle have sagt i Danmark. Jeg tager på samme - nøjagtigt samme - måde
afstand fra nazisme og kommunisme, altså fra ideologier, som vil
forhindre folk i at tænke selv - det er det, du aldrig nogen sinde har
fattet.

Jeg har venner fra Iran, afro-amerikanske venner, kinesiske venner og
tibetanske venner, som alle ville grine deres røv i laser, hvis de hørte
at jeg bliver skældt ud for at være "racist".

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 20-11-03 00:15

arc@na wrote:

> Jeg har ALDRIG givet udtryk for racistiske synspunkter. Jeg er
> hamrende ligeglad med om folk er gule, blå eller skotskternede.

Jeg synes ikke jeg kan huske andet end at du har udtrykt voldsom
harme over for Islam og muslimer - jeg kan ikke erindre at du har
givet udtryk for racistiske synspunkter forstået som at du mener at
den ene race er den anden overlegen.
Derimod mener jeg at kunne huske at du har givet udtryk for
anti-muslimske synspunkter, der i hvert fald kan virke som om du
ønsker at komme i konflikt med straffeloven. Men det er kun min
fornemmelse, så indtil videre ´må jeg erkende at du i mine øjne
ikke har givet udtryk for at være racist på nogen måde - men det er
kun´min formodning -jeg har ikke læst alle dine indlæg.

--
ahw

Fra : arc@na

Dato : 20-11-03 01:01

"Arne H. Wilstrup" <Karl@meget.smart.dk> wrote in news:3fbbf965$0$154
$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:

> [...]
> harme over for Islam og muslimer - jeg kan ikke erindre at du har
> givet udtryk for racistiske synspunkter forstået som at du mener at

Tak, Arne!

> [...]
> ikke har givet udtryk for at være racist på nogen måde - men det er
> kun´min formodning -jeg har ikke læst alle dine indlæg.

Jeg er anti-islamist - det er der ingen tvivl om. Og hvis straffeloven
har noget at sige om dette, så må jeg jo gå i fængsel - jeg tager gerne
konsekvenserne af mine meninger. Og så bliver jeg jo martyr for sagen -
det ligger der en enorm propaganda-væri i - så for min skyld ingen alarm.

Skulle jeg blive fængslet for mine synspunkter angående islam, vil jeg
betragte det som en hædersbevisning!

Men her i landet er det ikke forbudt at gå imod totalitære ideologier -
der findes så vidt vides ingen §§ som forbyder at man udtaler sig kritisk
om nazisme, kommunisme eller islam.

Fra : arc@na

Dato : 20-11-03 01:05

"arc@na" <this.is@n.invalid.adress.com> wrote in

> sagen - det ligger der en enorm propaganda-væri i - så for min skyld

<staveplade on>
-værdi
<staveplade off>

Fra : Knud Larsen

Dato : 20-11-03 12:58

"arc@na" <this.is@n.invalid.adress.com> wrote in message
> [...]

> Men her i landet er det ikke forbudt at gå imod totalitære ideologier -
> der findes så vidt vides ingen §§ som forbyder at man udtaler sig kritisk

Ingen kommer jo i fængsel for at være anti-islamist, men du burde være mere
tilbageholdende - for at sige det pænt - med at nedgøre muslimer blot fordi
de er muslimer, det fremmer ikke kulturkampen mod islamismen, dvs også den
overdrevne læggen vægt på at islam bør bestemme vores samfundsforhold.
Selvfølgelig kan man ikke undgå at såre nogle muslimers følelser når man
kritiserer Koranen eller specifikke hadith-tekster, men det må de kunne
klare, ellers må de lade være. Eller de må trøste sig på, den af CRL
anbefalede, islam-side www.secular-islam.org hvor der svjv nu er hundreder
af beretninger om "why I left islam", det er "mainstream" islam som CRL
engang sagde, og det lyder jo forhåbningsfuldt.

En lille titbid fra den muslimske verden: Jeg så i går på www.islamisk.dk at
nogle danske muslimer var chokerede over at opdage at islam ikke tillader
adoption af børn, dvs man kan godt adoptere, men den adopterede bliver ikke
en del af familien, - hvilket iøvrigt skyldes at profeten så sig glad i sin
adopterede søns kone, og ville giftes med hende, og straks kom der et vers
ned - men altså, i Egypten har de lærde fundet en løsning på problemet, i
Koranen er der et vers der siger at hvis et barn har pattet fire (fem?)
gange hos en kvinde, så må det ikke senere gifte sig med kvinden - tror jeg
det var. De lærde har så udledt af det, at barnet må anses som en del af
familien når det har pattet de fire gange, og nu udleverer staten i Egypten
elektriske malkemaskiner, som i over en tredjedel af tilfældene kan få
ikke-gravide kvinder til at afgive mælk de fire gange, og voila! man har
adopteret et barn som i Vesten. Islam er et genialt system, det må man
indrømme, den gør alting legende let og indlysende simpelt.

Fra : Boogeyman

Dato : 20-11-03 13:48

"Arne H. Wilstrup" <Karl@meget.smart.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> ikke har givet udtryk for at være racist på nogen måde - men det er
> kun´min formodning -jeg har ikke læst alle dine indlæg.

Nu er Pia Kjærsgaard blevet dømt for racistiske udtalelser i højesteret og
hun taler heller ikke i "racer".
Så sagen er ikke så enkel som den måske ser ud.

From: "Arcana" <arcana@danbbs.dk>
Subject: Sv: Det borende X bag brutalt overfald (was: Indvandrere bag
brutalt overfald på S-togs station)
Date: 2000/06/26
Newsgroups: dk.politik.indvandring

> Næh - men hvad er forskellen? Hvis nu jeg myrder en "dansker med etnisk
> baggrund" i selvtægt, er det så anderledes end hvis jeg myrder en
"perker"??
> Åbenbart!?

Hvis du nu voldtog en perker-kælling, så skulle du bare se! Så ville der
være tohundrede kølle- og mobiltelefon-bevæbnede nydanskere efter dig. Du
ville aldrig nå at komme for en domstol.

GB

From: "Arcana Dragon" <arcana@danbbs.dk>
Subject: Sv: Debatniveau
Date: 2000/02/02
Newsgroups: dk.politik.indvandring

Salem Nabulsi <salem.nabulsi@ki.aller.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3896DAB0.30EBB8FD@ki.aller.dk...

> lad ham bare hygge sig. tænk at bruge alle de penge på at være online og
skrive
> sådan noget intetsigende bras.
> men bare lad ham - Teledanmark hygger sig med hans bistand.....

Hvad med: Sorte muhammedanske spydkaster?
Den var ikke med i listen.
TD hygger sig ikke mere over ham, end over dig.

GB

Fra : Per Hagemann

Dato : 27-11-03 14:58

"Boogeyman" <boogi@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Nu er Pia Kjærsgaard blevet dømt for racistiske udtalelser i højesteret
og
> hun taler heller ikke i "racer".
> Så sagen er ikke så enkel som den måske ser ud.

Hun havde selv rejst en sag mod Karen Sunds, som havde kaldt hende racist.
Den sag gik Pia imod, men sager efter §266b er endnu ikke rejst mod hende,
måske fordi hun er så mediekonform at hendes forhånende og nedværdigende
udsagn er nogle hele den danske befolkning støtter, og derfor tør
anklagemyndigheden ikke rejse anklage. Af samme grund har der endnu ikke
været en §266b-sag om nedladende udsagn mod pædofile. Disse hører ellers
helt klart ind under "seksuel orientering" i lovteksten, men kan alligevel
trues, nedværdiges og forhånes helt frit, fordi de ikke som muhamedanerne
har magtfulde beskyttere.

Fra : Kabul Airport

Dato : 20-11-03 15:53

"arc@na" <this.is@n.invalid.adress.com> wrote in message news:<3fbbe733$0$30087$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>...
> [...]
> tibetanske venner, som alle ville grine deres røv i laser, hvis de hørte
> at jeg bliver skældt ud for at være "racist".

Men jeg kan nu alligevel ikke lade være med at tænke at måske er
arc@na deprimeret, sådan som han langer ud til højre og venstre.

Hvis det nu skulle være tilfældet, så skulle han måske prøve
plantebaserede relaxantia og antidepressiva som Baldrian, Kalifornisk
valmue, Perikum og passionsblomst.

-----------------------

arc@na: "Jeg har mit navn i adskillige kolofoner (hvis du da ved hvad
det er)."

Fra : arc@na

Dato : 19-11-03 19:38

"vadmand" <perve@(fjerndette)post.tele.dk> wrote in

> Tak - du skulle læse den, Georg - du er faktisk nævnt i den.

Gad egentlig vide, hvad Dansk Forfatterforenings jurister har at sige om
det?

Fra : Tine Andersen

Dato : 19-11-03 19:57

> "vadmand" <perve@(fjerndette)post.tele.dk> wrote in

> Gad egentlig vide, hvad Dansk Forfatterforenings jurister har at sige om
> det?

Det er jo ikke altid, der er navn på, bare fordi man er beskrevet. Det
kaldes da vist nøgleromaner og giver altid anledning til gætterier og
gisninger.

Tine

Fra : vadmand

Dato : 19-11-03 21:01

"Tine Andersen" <ditmar123@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> >
> Det er jo ikke altid, der er navn på, bare fordi man er beskrevet. Det
> kaldes da vist nøgleromaner og giver altid anledning til gætterier og

Lige præcis. I bogen optræder en række usenet-debattører under dæknavne, så
de kan jo selv more sig med at gætte, hvem der er hvem.

Per v.

Fra : Torben Frandsen

Dato : 19-11-03 16:05

vadmand wrote:

> jeg opholder mig på PP-forlags stand i BogForum på lørdag kl.
> 14.30-15, så hvis nogen har lyst til at hilse på, så...

<dril type=godmodigt>
Wanting to meet an author because you like his work is like wanting to meet
a duck because you like paté. (Margaret Atwood)
</dril>

Torben

Fra : vadmand

Dato : 19-11-03 17:29

"Torben Frandsen" <torben@rem.airsupport.dk> skrev i en meddelelse

> <dril type=godmodigt>
> Wanting to meet an author because you like his work is like wanting to
meet
> a duck because you like paté. (Margaret Atwood)

Den skal jeg huske. Men husk: Der er større chance for, at en forfatter
overlever bogen, end at anden overlever pateen.

Per v.

Fra : Brian k

Dato : 19-11-03 21:21

vadmand wrote:

> Den skal jeg huske. Men husk: Der er større chance for, at en
> forfatter overlever bogen, end at anden overlever pateen.

Hej

kan ikke lade være.......

Tror du også det gælder salman rushi (eller hvad det nu er han hedder)

mvh
brian

Fra : vadmand

Dato : 19-11-03 22:28

"Brian k" <brian@nospam.com> skrev i en meddelelse

> Hej
>
> kan ikke lade være.......
>
> Tror du også det gælder salman rushi (eller hvad det nu er han hedder)

Han har da klaret sig indtil nu.

Per V.

Fra : Friberg

Dato : 20-11-03 21:23

> [...]

> Jeg ved gfodt, det er lidt ureglementeret, men jeg ved ikke
> rigtigt, hvordan jeg ellers skulle kontakte jer.

Optræder der børn i bogen???

Og hvad er hovedsynspunktet?

Med venlig hilsen

S Friberg

Fra : Ruth Nielsen

Dato : 20-11-03 23:10

"vadmand" skrev i en meddelelse

> [...]
mig
> på PP-forlags stand i BogForum på lørdag kl. 14.30-15, så hvis nogen har

Det må da vist være en slags 'Prime time' hvor der er fantastisk
mange mennesker derinde, man kan jo håbe at man alligevel kan
møve sig frem. Hvis og så fremt man kommer derind på det
tidspunkt.

> Jeg ved gofodt, det er lidt ureglementeret, men jeg ved ikke rigtigt,
hvordan
> jeg ellers skulle kontakte jer.

Det må da være helt i litteraturgruppens ånd.

Hilsen Ruth