Puch Maxi fra hvilket år og til hvilket.
Fra : Rikke Nielsen

Dato : 16-11-03 16:11

Hej NG

Da jeg er udstyret med en uhyggelig dårlig tålmodighed, tyr jeg hermed til
den nemmeste løsning. Spørge, i stedet for selv at søge...

1. Hvilket land stammer Puch Maxi'en fra?

2. Hvornår startede man med at producere Puch Maxi?

3. Var det den model med pedaler, eller kom den senere?

4. Hvornår startede man med at producere Puch Maxi med kickstarter?

5. En bekendt påstår, at han ud fra stelnummeret kan årstals-bestemme hans
knallert. Kan han det? og hvor kan jeg finde en sådan liste? (Påstår at den
er fra 1964!!!!!)

På forhånd tak.

Hilsen Flemming Kold.

Fra : Tonny Poulsen

Dato : 16-11-03 18:27

"Rikke Nielsen" <rikkenavne@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Hej NG
> 1. Hvilket land stammer Puch Maxi'en fra?
Den er nem, østrig

> 2. Hvornår startede man med at producere Puch Maxi?
Aner det ikke, men salget i danmark og sverige startede i 1969

> 3. Var det den model med pedaler, eller kom den senere?
Jep

> 4. Hvornår startede man med at producere Puch Maxi med kickstarter?
tja, omkring 1974 var de til salg i dk

> 5. En bekendt påstår, at han ud fra stelnummeret kan årstals-bestemme hans
> knallert. Kan han det?
Jeg ved ikke hvad han er i stand til men ja. stelnumret sladrer også om
årstallet
hvis knallerten er fra 1964 eller nyere,
så er det det sidste bogstav i numret der angiver årstallet.
fra før 1963 er det nogen gange de sidste cifre der direkte viser årstallet

og hvor kan jeg finde en sådan liste? >
tjae jeg har en liste liggende i skuffen, men det hjælper dig jo ikke meget.
andre må komme med et godt link.
mvh tp

Fra : Preuthun

Dato : 16-11-03 19:41

Hej NG.
Her er en veteran side, hvor også sammenhængen mellem årgang og stelnumre
fremgår:
http://vkka.dk/
En Puch Maxi....Jo, det er bestemt en dejlig knallert. Jeg husker fra midten
af halvfjerdserne at pigerne på deres lovlige Maxi'er gav mange af drengene
(os) baghjul. BVADR.

mvh.
Jan Preuthun

Fra : Calle.

Dato : 18-11-03 17:15

Preuthun wrote:
> En Puch Maxi....Jo, det er bestemt en dejlig knallert. Jeg husker fra
> midten af halvfjerdserne at pigerne på deres lovlige Maxi'er gav
> mange af drengene (os) baghjul. BVADR.

så har I sku ikke været for kvikke til mekanikken
--
Calle