Øje for øje gør verden blind
Fra : Bo Warming

Dato : 17-11-03 02:01

Når man får børn, bør man have snakket opdragelse-strategi igennem, så ikke
det går som med Hundestedpigen der dolkede sin bror

Det skete næppe pga stoffer eller video eller ensomhed, kun , men delvis pga
opdragelse der ikke var gennnemtænkt og ikke fri for hævn og uigennemtænkt
aggression. Man må erkende ondskab hos sig selv for at mindske den.

Der er kløgt i Gandhis ord "Øje for øje gør verden blind".
Al aggression bidrager via "det kollektivt ubevidste" til ny aggression incl
groteske mord, som den ensomme Hundested-piges dolkning af sin bror. Også
belyvning af krigs-tyskerne som værre end de var, er et skadeligt påfund,
for bitterhed og forurettelse fortrænges og kommer op fra underbevidstheden
i uforudsigelige former - måske det er hvad vi ser i Irak-krigen,

--
Bo Warming
Bjelkes Alle 46, 2200 København N

Fra : Jane Petersen

Dato : 19-11-03 13:00

forhåbentlig har du ikke selv børn... stakkels de unger....... du har ikke
en dyt begreb om noget som helst og jeg har ondt af dig.... du er virkelig
en sørgelig person

Fra : Uffe Holst

Dato : 19-11-03 15:11

In an article of 19 Nov 2003 Jane Petersen wrote:

> forhåbentlig har du ikke selv børn... stakkels de unger....... du har ikke
> en dyt begreb om noget som helst og jeg har ondt af dig.... du er virkelig
> en sørgelig person

Mener du virkelig, at man ikke bør tænke over den opdragelse, som man giver
sine børn? Det er da dybt uansvarligt at have en sådan holdning.
--
Uffe Holst

Fra : vadmand

Dato : 19-11-03 16:04

"Uffe Holst" <uhc@post6.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Mener du virkelig, at man ikke bør tænke over den opdragelse, som man
giver
> sine børn? Det er da dybt uansvarligt at have en sådan holdning.
> --
Bortset fra, at Bo ikke kan lade være med at ride sine kæpheste
("tyskerløgnen" etc.) var dette da et af hans mere konstruktive g
tankevækkende indlæg, synes jeg. Vi har såmænd alle godt af at overveje, i
hvilken grad hævn indgår i vores opdragelse af børn.

Per V.

Fra : Bo Warming

Dato : 25-11-03 18:13

"Jane Petersen" <jmkp@ofir.dk> wrote in message
> forhåbentlig har du ikke selv børn... stakkels de unger.......

Du kan måske have ondt af diverse mødre der forelskede sig i mig og fik børn
med mig og som faktisk opdrager børnene delvis efter mine frihedselskende
extreme ideer, selvom de ikke kunne udholde varigt samliv med mig.

Og børnene er problemfri hhv læge, biologistuderende og i 1 G

Men også mødrene er godt tilfreds med resultatet.

Er du uenig i det grundlæggende Gandhi citat, som jeg har gjort til trådens
titel?

Fra : vadmand

Dato : 26-11-03 09:58

> Er du uenig i det grundlæggende Gandhi citat, som jeg har gjort til
trådens
> titel?

Det er ingen fornuftige mennesker vel uenige i - men hvad med din guru
Glistrup? Jeg mener da, han går ind for dødsstraf?

Per V.

Fra : Bo Warming

Dato : 27-11-03 10:04

"vadmand" <perve@(fjerndette)post.tele.dk> wrote in message

> "Bo Warming" <ELTZNXFXSMII@spammotel.com> skrev i en meddelelse
> trådens
>
> Det er ingen fornuftige mennesker vel uenige i - men hvad med din guru

Jo de fleste danskere er uenige. De ønsker dødsstraf for pædofili osv.

> Glistrup? Jeg mener da, han går ind for dødsstraf?

Dejligt at du så åbenlyst tilstår den normale danske uvidenhed som medierne
har skabt, så alle kan se hvad er grunden til at Glistrup ikke idag er
statsminister,

Aviserne lyver og du tror dem naivt.

Glistrup er blandt de stærkeste kritikere af dødsstraf vedr normal
retspleje. Vedr en meget isoleret , velafgrænset og sjælden type
terrorisme-kriminalitet, som p.t. er så usandsynlig, at den ikke har
forekommet siden krigen, har han stillet lovforslag om DØDSSTRAF TIL
NØDVÆRGE-FORMÅL

Har dansk politi fanget en terrorist, og det kan forudses at terroristens
venner straks vil tage danskere som gidsler for at få den fangne udleveret,
skal politiet kunne aflive hastigt efter standret med brug af dommere.

Der er tale om livreddende aktivitet, primært. Man skal være fanatisk
muslim-elsker for at gå imod Glistrups forslag, som iøvrigt viser at Z er på
forkant med tingene, og er det eneste parti, der kan forebyggte
at dødsstraf pludselig indføres med tilbagevirkende kraft som det skete i
1945, hvilket gør Danmark til et etisk uland

Fra : vadmand

Dato : 27-11-03 12:30

> "vadmand" <perve@(fjerndette)post.tele.dk> wrote in message

> Jo de fleste danskere er uenige. De ønsker dødsstraf for pædofili osv.

Kan du dokumentere det?

> Dejligt at du så åbenlyst tilstår den normale danske uvidenhed som
medierne
> har skabt, så alle kan se hvad er grunden til at Glistrup ikke idag er
> statsminister,

Du mener bortsewt fra, at manden er gal?

> [...]
> terrorisme-kriminalitet, som p.t. er så usandsynlig, at den ikke har
> forekommet siden krigen, har han stillet lovforslag om DØDSSTRAF TIL

At gå ind for dødsstraf uanset hvad er at give staten hals og håndsret over
individet. At gå en lille smule ind for dødsstraf er det samme som at være
en lille smule gravid.

Desuden går Glistrup også indirekte ind for dødsstraf - eller respekterer i
hvert fald ikke ethvert menneskeligs ukrænkelighed - når han vil sende
flygtninge hjem til sikker dødsstraf, hvilket han ofte har udtalt, ikke
ville røre ham en pind. "De hører jo ikke hjemme her."

Jo, du kan virkelig være stolt af din guru, Bo.

Men det med tilbagevirkende kraft osv er jeg selvfølgelig enig i.

Per V.

Fra : Bo Warming

Dato : 27-11-03 13:55

> [...]
over
> individet. At gå en lille smule ind for dødsstraf er det samme som at være

Du accepterer fængsling for racisme-ytring(§266b)
Men du er nok enig i at for mine og Glistrups små saglige modsigelser af
Koranens krav om dødsstraffe over alle vantro, er bøde nok
Altså forstår du at i jura er der brug for nuancer, og man er ikke ENTEN
gravid ELLER ikke.

> [...]
>
> Jo, du kan virkelig være stolt af din guru, Bo.
>
> Men det med tilbagevirkende kraft osv er jeg selvfølgelig enig i.

Fint. Så må du også indse at du modsiger dig selv.
Du vil totalafskaffe dødsstraf, som Danmark gjorde før krigen.
Det betød at da hævngerrig pøbel ønskede dødsstraf mod måske-.stikkere, så
kom dødsstraffen med tilbagevirkende kraft
Pga folk som dig.

Fra : vadmand

Dato : 27-11-03 15:21

> Du accepterer fængsling for racisme-ytring(§266b)

Både og. Jeg finder Glistrups udtalelser frastødende og vurfderer dem
bestemt strafbare efter loven - men er meget ambivalent mht lovens
berettigelse. Jeg ville nok have stemt imod dens indførelse, men når vi har
den, ville det være et dårligt signal til alle racisterne ude på overdrevet
at afskaffe den. Men principielt er jeg imod andre indskrænkniger af
ytringsfriheden end injurielovgivningen (som jeg til gengæld mener, at en
del racistiske ytringer godt kunne straffes under - som fx Camres udtalelser
om, at alle muhamedanere er potentielle mordere).

> Koranens krav om dødsstraffe over alle vantro

Ligesom Bibelens.

> Altså forstår du at i jura er der brug for nuancer, og man er ikke ENTEN
> gravid ELLER ikke.

Nu er der altså forskel på, om det gælder bøde/fængsel eller ej, eller det
gælder den uigenkaldelige straf dødsstraffen.

> [...]
> Det betød at da hævngerrig pøbel ønskede dødsstraf mod måske-.stikkere, så
> kom dødsstraffen med tilbagevirkende kraft

Sludder. Jeg er altid, har altid været og vil altid være imod dødsstraf. At
den vblev indført i 45 skyldes politisk fejhed og opportunisme. Stemningen
i Danmark dengang var slet ikke til "de lange knives nat" i en grad, så man
ike kunne have forhindret det - fordi Danmark i forhold til fx Belgien eller
Italien, hvor dete skete, kun havde lidt ubetydeligt under besættelsen.

Per V.

Fra : Bo Warming

Dato : 27-11-03 15:41

> [...]
udtalelser
> om, at alle muhamedanere er potentielle mordere).

Der er håb for dig - godt at høre

Jeg afskyr hvad du siger men jeg vil kæmpe for din ret til at sige det
- er hvad Voltarie, Glistrup og jeg mener.
Overvej om ikke der i dig er noget godt, der kan tilslutte dig
ytringsfrihedens og demokratiets grundide

> Ligesom Bibelens.

Men du er åben for at man straffer os "racister" for at citere koranen - men
ingen straffes for at citere biblen.
Der er ligheder i Gl Testamente - men Koranen er LANGT mere blodtørstig og
dødsstrafbegejstret vedr vantro og vild med langvarig tortur mod dig og mig

> [...]
eller
> Italien, hvor dete skete, kun havde lidt ubetydeligt under besættelsen.

Der var ingen undskyldning for at politikerne henrettede af angst for at
kommunisterne ellers skulle få for mange stemmer.

Havde Z-tænkning indført REALISME inden krigen, havde man gennemtænkt
dødsstraf og debatteret det og evt vedtaget det som NØDVÆRGE.

Vi bør gå i dybden i tide. Før situationen opstår.

Det havde man ikke gjort før krigen og derfor kom retsopgøres juridiske
galehus.

Det er uholdbart at leve på livsløgn om at pøblen ikke vil kræve dødsstraf,
som du gør.

Fra : Knud Larsen

Dato : 27-11-03 16:54

"vadmand" <perve@(fjerndette)post.tele.dk> wrote in message

> "Bo Warming" <ELTZNXFXSMII@spammotel.com> skrev i en meddelelse

> Ligesom Bibelens.

Kender du til præster der står og råber "dræb dem hvorend I finder dem" som
imamen gjorde forleden i "Den hellige Moské" i Mekka. Er der lande der har
Bibelens "sharia" som lovgrundlag?

Fra : vadmand

Dato : 27-11-03 19:19

> [...]
som
> imamen gjorde forleden i "Den hellige Moské" i Mekka.

Ja, i USA's Bible Belt. Det er dér, de myrder abortlæger. Og Ian Paisley
ville sige det om Nordirlands katolikker, hvis han turde.

Er der lande der har
> Bibelens "sharia" som lovgrundlag?

Der er religiøse partier i Israel, der arbejder på det.

Per V.

Fra : Knud Larsen

Dato : 27-11-03 21:03

> [...]
>
> Ja, i USA's Bible Belt. Det er dér, de myrder abortlæger. Og Ian Paisley
> ville sige det om Nordirlands katolikker, hvis han turde.

"Hvis han turde", forskellen er at imamerne tør, og ingen ville drømme om at
sige det ikke er en kommando direkte fra gud. "De" myrder ikke abortlæger,
der blev for nogle år siden myrdet syv abortlæger, - jeg ved ikke om du har
lagt mærke til det, men islamiske grupper bomber faktisk overalt i verden,
og vil have islam indført i alle lande.

> Er der lande der har
> >
> Der er religiøse partier i Israel, der arbejder på det.

Det er der sikkert, men de udgør altså en forsvindende del af et
lilleputland, mens der er hundreder af millioner muslimer der lever i lande
med "sharia" som grundlag, - fanden til forskel vil jeg mene.

Fra : vadmand

Dato : 27-11-03 23:36

> [...]
lande
> med "sharia" som grundlag, - fanden til forskel vil jeg mene.

Du skriver så flot "med Sharia som grundlag." Der er mange forskellige
fortolkninger, ligesom der er af Bibelen.

Hvorfor tager du dog Bibelen så fanatisk i forsvar?

Når religionen går ind, går forstanden ud. Og det gælder alle religioner,
når de får lov til at tage pladsen op for selvstændig tænkning.

Per V.

Fra : Knud Larsen

Dato : 28-11-03 00:29

> "Knud Larsen" <larsen_knud@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> lande
> >
> Du skriver så flot "med Sharia som grundlag." Der er mange forskellige
> fortolkninger, ligesom der er af Bibelen.

Gu er der mange fortolkninger, men hovedretningerne er der jo fuldstændig
enighed om i 95% af de muslimske lande. Vi indretter IKKE arveretten på hvad
der står i Bibelen, og det er der heller ikke andre lande der gør, og vi
indretter slet ikke strafferetten på Bibelens drakoniske straffe, som
forøvrigt danner grundlag for islams ditto. Hvorfor tager du dog sharia så
fanatisk i forsvar?

> Hvorfor tager du dog Bibelen så fanatisk i forsvar?

Du har en mærkelig opfattelse af "fanatisk forsvar", Bibelen er fuld af
rædselsberetninger, som gudskelov ikke ses som adfærdsregler. Men for dig
SKAL det være et fedt om man direkte bruger voldsordrer fra gud i Koranen,
eller om man baserer sig på bjergprædikenen, og vend den anden kind til når
nogen slår dig, tankegangen. Kristendommen regnes jo ligefrem for en
religion for svæklinge og svaghedsdyrkere, og islam går da heller ikke med
til at Jesus skulle være blevet korsfæstet, det bliver en muslimsk
helt/profet bare ikke, så ville Allah jo være en nar.

> Når religionen går ind, går forstanden ud. Og det gælder alle religioner,
> når de får lov til at tage pladsen op for selvstændig tænkning.

Men det ændrer ikke på det faktum er der er stor forskel på religioner og
deres effekt på folks adfærd, buddhister tænker ikke som muslimer, eller som
animalister.

Her er iøvrigt et eksempel på kristendommen når den er værst:

The 'prayer offensive'

Religious broadcaster Pat Robertson has launched what he calls,
without a trace of irony, a "prayer offensive," calling upon a
critical mass of Christians to persuade God to effect the removal of
three Supreme Court justices who voted to reject a Texas law against
sodomy. The offensive prayer reads: "One justice is 83 years old,
another has cancer and another has a heart condition. Is it not
possible for God to put it in the minds of these three judges that the
time has come to retire?"

If the Lord would but grant his prayer, he says, President Bush could
appoint "conservative judges, a massive change in federal
jurisprudence can take place." The separation of church and state
could be ended and "a 'right to privacy' not found in the
Constitution" that has been used to allow abortion and consensual
sodomy, and "opened the door to homosexual marriages, bigamy,
legalized prostitution and even incest," would be struck down.

Pressed to name the justices, he said he meant John Paul Stevens, 83,
Ruth Bader Ginsburg, 70 and 73-year-old Sandra Day O'Connor, the
author of the majority opinion in Bowers v. Hardwick, who must be
surprised to hear herself described as a "liberal." All three must be
appalled to hear a national religious leader beseeching the Almighty
for their death or incapacitation, which is the usual reason justices
retire.

Attentive readers of the Bible cannot help but feel nervous for
Brother Robinson, given the Almighty's hair-trigger temper and
unpredictable sense of humor. Think of Lot's wife, Onan, and Moses'
sister, who was turned into a leper for asking an inappropriate
question. One would think a man who has just survived prostate cancer,
as the Reverend Robertson has, would think twice about saying a fellow
cancer survivor, Justice Ginsburg, should hang up her robe. And what
would we do for adult supervision at the White House if Dick Cheney's
fifth coronary carried him off?

It is unwise to provoke the wrath of God in this fashion, and so all
Americans of good will should pray for the continuing good health not
only of all nine justices, but of the TV reverend, without whose
comments public life in this country would be considerably duller and
less wacky. Remember when he blamed the 9/11 attacks on the moral
degeneracy of homosexuals and feminists? What a hoot! As the
philosopher Anne Lamott reminds us: "You can safely assume that you've
created God in your own image when it turns out that God hates all the
same people you do." We can only hope that God takes the good reverend
and his views just as seriously as we do.

Fra : Carl Alex Friis Niel~

Dato : 28-11-03 16:59

Knud Larsen skrev i meddelelsen ...

>Du har en mærkelig opfattelse af "fanatisk forsvar", Bibelen er fuld af
>rædselsberetninger, som gudskelov ikke ses som adfærdsregler. Men for dig

Nu er lovene i det gamele testamente jo de love gud gav til jøderne - og de
blev
set ud af kraft da vi fik den nye pagt gennem Jesus.

--------------------------------------
Carl Alex Friis Nielsen

Love Me - take me as I think I am

Fra : vadmand

Dato : 30-11-03 00:07

"Carl Alex Friis Nielsen" <cafn@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> Nu er lovene i det gamele testamente jo de love gud gav til jøderne - og
de
> blev
> set ud af kraft da vi fik den nye pagt gennem Jesus.

Du kan også sagtens finde love i det nye testamente, som er stik imod, hvad
normale mennesker mener i dag, og her taler jeg ikke kun om Paulus' tåbelige
kvindefordomme.

Per V.

Fra : Knud Larsen

Dato : 30-11-03 08:18

> [...]
hvad
> normale mennesker mener i dag, og her taler jeg ikke kun om Paulus'

Hvis vi der er "kristne" overhovedet ikke kender disse dine "love" så kan de
vel ikke være motiverende for ret mange? Som fortalt flere gange så er
"loven" om "dræb dem" noget der skriges ud over de forsamlede- og TV-sende -
millioner muslimer i i den "hellige moské".
Kan du finde på flere "forklaringer" på at islam er fuldstændig det samme
som ikke-religiøs dansk kristendom??

Fra : vadmand

Dato : 30-11-03 10:38

> Kan du finde på flere "forklaringer" på at islam er fuldstændig det samme
> som ikke-religiøs dansk kristendom??

Det har jeg aldrig påstået. Jeg nægter bare at skære alle musalimer over en
kam. Der findes fanatiske idioter i alle religioner.

Per V.

Fra : Bo Warming

Dato : 30-11-03 12:57

> [...]
en
> kam. Der findes fanatiske idioter i alle religioner.

Selvfølgelig. Men blandt de kristne er de krigs-mindede ½% - IRA osv
Blandt muhamedanerne er det 50-90% -
- når kampråbet gjalder fra imamerne så følger skabsfundamentalisterne
helligkrig-kravet

Fra : Knud Larsen

Dato : 01-12-03 13:55

> [...]
en
> kam. Der findes fanatiske idioter i alle religioner.

Det er da helt klart, men det gør os jo ikke meget klogere på hvorfor der er
1000 gange flere der bliver inspireret til vold af islam, end af buddhisme
eller hinduisme. Det er forøvrigt interessant at se hvordan inderne, som jo
er meget religiøse mennesker, dyrker deres guder på helligdomme hvor man
både ofrer til kristne og hinduistiske guder, man lever fint sammen.
Muslimerne derimod, vil overhovdet ikke tåle andre religioner på den hellige
arabiske halvø, - for det sagde Muhammed at de ikke skulle. Men du kan ikke
se nogen forskel, og ikke nogen grund til at undersøge forskellene, i stedet
for bare at erklære al religion for "et fedt" og som værende helt
forfærdeligt. Nogle af de mest intelligente mennesker i denne verden har
været/er religiøse, det kan vi ærgre os over, men sådan er det bare.
Værdirelativismen, som du åbenbart går ind for, "alt er et fedt" i forhold
til kulturer, den bliver vi som sagt ikke klogere af, det er en "blår i
øjnene" tænkemåde, som er opfundet af de kulturradikale, - og som skal
holde os fra at kritisere andre kulturer, for det må et dannet
kulturradikalt menneske ikke.

Fra : arc@na

Dato : 01-12-03 14:23

"Knud Larsen" <larsen_knud@hotmail.com> wrote in

> Det er da helt klart, men det gør os jo ikke meget klogere på hvorfor
> der er 1000 gange flere der bliver inspireret til vold af islam, end
> af buddhisme eller hinduisme. ...

Det kan du da ikke mene - med dit kendskab til koran, sunnah og hadith
burde du vide, at islam er den eneste "religion", som direkte sanktionerer
vold mod ikke-tilhængere og frafaldne.

arc@na
Except for ending slavery, fascism, nazism and communism
WAR HAS NEVER SOLVED ANYTHING!

Fra : Knud Larsen

Dato : 01-12-03 15:26

"arc@na" <this@ress.is.invalid.com> wrote in message
> [...]
>
> Det kan du da ikke mene - med dit kendskab til koran, sunnah og hadith
> burde du vide, at islam er den eneste "religion", som direkte sanktionerer

Vadmand skriver: "Der findes fanatiske idioter i alle religioner." og det er
da helt korrekt, - MEN - den med at fordi 7 abortlæger er blevet myrdet af
gale kristne i USA, så er "det samme" som at der på verdensplan er
femhundrede rabiate jihad-mord-grupper, DET er selvfølgelig noget
kulturradikalt ærke-vås. Der er IKKE en "søjle" i kristendommen der siger at
vi skal nedkæmpe alle ikke-kristne, og vores præster står ikke i kirken og
råber "dræb dem hvorend I finder dem", så meget kan måske? selv en Vadmand
gå med til?

Fra : arc@na

Dato : 01-12-03 21:10

> [...]
> vores præster står ikke i kirken og råber "dræb dem hvorend I finder
> dem", så meget kan måske? selv en Vadmand gå med til?

Vandmanden kan kun finde ud af at skrive nøgleromaner om alle
"racisterne" i dk.politik, som forulemper hans politiske korrekthed på
daglig basis. Forvent dig ikke noget fra den kant.

Fra : vadmand

Dato : 01-12-03 23:27

"arc@na" <this@ress.is.invalid.com> skrev i en meddelelse

> Vandmanden kan kun finde ud af at skrive nøgleromaner om alle
> "racisterne" i dk.politik, som forulemper hans politiske korrekthed på
> daglig basis. Forvent dig ikke noget fra den kant.

Det nager dig, hvad?

Per V.

Fra : vadmand

Dato : 01-12-03 16:28

> [...]
er
> 1000 gange flere der bliver inspireret til vold af islam, end af buddhisme

Hvad religiøs og voldelig fanatisme angår, har hinduer og muslimer i Indien
vist ikke noget at lade hinanden høre.

> Værdirelativismen, som du åbenbart går ind for, "alt er et fedt" i forhold
> til kulturer,

Det gør jeg vist kun i din fantasi.

> [...]
> øjnene" tænkemåde, som er opfundet af de kulturradikale, - og som skal
> holde os fra at kritisere andre kulturer, for det må et dannet

Vrøvl. Jeg kritiserer med stor lyst såvel enkebrænding som omskæring og
madtabuer som de oldtidslevn det er. Lad være med at skyde mig synspunkter i
skoene, jeg ikke har givet udtryk for.

Per V.

Fra : Bo Warming

Dato : 28-11-03 02:52

"vadmand" <perve@(fjerndette)post.tele.dk> wrote in message
> Når religionen går ind, går forstanden ud. Og det gælder alle religioner,
> når de får lov til at tage pladsen op for selvstændig tænkning.

Vadmand udtaler sig om de 3 ENguderier
- altså fortidens krigsredskaber : jødedom og kristendom og den idag
krigsaktive Islam.

Min kone har som flertallet af japanere religionerne Shinto og Buddhisme.
Som for andre japanere er det på et abstrakt plan, a la danskeres kristendom
Ingen af disse religioner har været brugt til krig eller andet uforstandigt,
udover at Shinto under WW2 blev trukket for militærdiktaturets vogn.
Der er i begge samme ufornuft som i vestlig lægevidenskabs
placebo-behandlinger. Men når japanere går til templet og ofrer og sygdommen
forsvinder, så er det en mindre skadelig ufornuft, idet der ikke er
lægemiddelbivirkninger ved at denne tro flytter bjerge.

Har Vadmand ikke den uforstandige religion "socialisme" som er spinnoff af
kristendom og hvis russiske krigstrusler mod Tyskland skabte WW2?
IRA-terror er om territorie, ikke om religion.

Fra : vadmand

Dato : 28-11-03 10:10

> "vadmand" <perve@(fjerndette)post.tele.dk> wrote in message
>
> Vadmand udtaler sig om de 3 ENguderier
> - altså fortidens krigsredskaber : jødedom og kristendom og den idag
> krigsaktive Islam.

Nej, jeg taler om enhver religion, der blivergjort til ubestridelig
autoritet. Og der kan du for min skyld gerne inkludere politiske
trosretninger.

Den vigtigste menneskerettighed - når de basale behov er opfyldt - er
retten til tvivl.

Per V.

Fra : Bo Warming

Dato : 28-11-03 12:24

> [...]
> trosretninger.
>
> Den vigtigste menneskerettighed - når de basale behov er opfyldt - er

Du anklager alle religioner -
- og du bedes give eksempel på Buddhismens ufornuft eller bidrag til krig???

Tanker er toldfri, så retten til tvivl har alle. Det er retten til ytring
som beskæres pr smagsdommeri og berufsverbot - mundkurvtiltag, som du
støtter ved ikke at tage afstand fra §266b-censuren

Fra : P.N.

Dato : 28-11-03 09:42

"vadmand" <perve@(fjerndette)post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Når religionen går ind, går forstanden ud. Og det gælder alle religioner,
> når de får lov til at tage pladsen op for selvstændig tænkning.

Jeg forstår at du har skrevet en bog om usenet, hvor du hænger nogle af os
ud, er jeg med i den bog ?.
P.N.

Fra : vadmand

Dato : 28-11-03 10:11

"P.N." <pip160@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Jeg forstår at du har skrevet en bog om usenet, hvor du hænger nogle af os
> ud, er jeg med i den bog ?.
> P.N.

Du bliver vist nøst til at læse den, hvis du vil finde ud af det
Men jeg kan give dig et hint: Jeg forsøger at holde et vist mindstemål af
seriøsitet.
Per V.

Fra : Bo Warming

Dato : 28-11-03 02:26

> [...]
>
> Er der lande der har
> >
> Der er religiøse partier i Israel, der arbejder på det.

Men intet i Biblen siger DRÆB ALLE VANTRO. Det er kun GT der har udfald mod
filistre o.lign

Kun 1% af jøder og en promille af kristne tager al den slags bogstaverligt
idag.. 99,9% af muslimer tager alt i koranen bogstaveligt.

Fra : Uffe Holst

Dato : 28-11-03 08:41

In an article of 28 Nov 2003 Bo Warming wrote:

> [...]
>
> Kun 1% af jøder og en promille af kristne tager al den slags bogstaverligt
> idag.. 99,9% af muslimer tager alt i koranen bogstaveligt.

I mine nu over tredive år her på jorden har jeg efterhånden kendt en hel
del muslimer. Ikke én eneste af dem har taget Koranen nævneværdigt
bogstaveligt. Deres forhold til Koranen har stort set været som vort eget
forhold til Biblen.

--
Uffe Holst

Fra : vadmand

Dato : 28-11-03 10:08

> [...]
> del muslimer. Ikke én eneste af dem har taget Koranen nævneværdigt
> bogstaveligt. Deres forhold til Koranen har stort set været som vort eget

Ditto her. Jeg har endda mødt muslimer, jeg kunne drikke en bajer sammen
med. Men ifølge Bo har vi så bare været usandsynligt heldige.

Problemet for mange af højrefløjhens folk er jo, at de er nødt til at rette
skytset mod religionen og ikke hudfarven af hensyn til §266b.

Per V.

Fra : Knud Larsen

Dato : 28-11-03 12:24

> "Uffe Holst" <uhc@post6.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Ditto her. Jeg har endda mødt muslimer, jeg kunne drikke en bajer sammen
> med. Men ifølge Bo har vi så bare været usandsynligt heldige.

Hvordan kan det være at man ikke kan høre et interview med fx en dansk
skolesøgende muslim, uden at der siges "Der står i Koranen at ..... "
Hvordan kan det være at "vi må finde os i at de muslimske børn er trætte i
ramadanmåneden" Hvorfor sendes 95% af de døde muslimer til hjemlandene for
at blive muslimsk begravet? Hvorfor tror I at islam diskuteres i hele den
vestlige verden, og hvorfor er der problemer med denne religion i Vesten -
og så videre og så videre. At hævde at muslimer flest, har samme forhold til
deres Koran som vi "kristne" til vores Bibel, er jo rent og skært vitterligt
vås, I MÅ selv vide at det er løgn så det brager, - men selvfølgelig i en
god sags tjeneste? Man føler sig nærmest som idiot når man forsøger at
argumentere for det fuldstændig indlysende, og det skulle ifølge Hørup jo
også være meningen med udsendelsen af "vitterligt vås". At hævde at Koranen
ikke tages mere alvorligt end Bibelen svarer til at hævde at Sovjetunionen
var et lige så godt demokrati som Danmark, hvis man selv tror på det, så kan
ingen argumenter i verden ændre på det, det er en ideologisk fix idé.
Jeg har efterhånden også hørt mange radioudsendelser om indvandrere, og selv
de allermest integrerede kommer altid ind på "vores religion" som kræver
ditten og datten. Som bekendt viste det sig også at selv den supermoderne
TV-vært Rashid "selvfølgelig" har "islam i rygmarven" som hun siger, og
derfor må forlange at familielivet naturligvis skal være efter de muslimske
regler.
At I/du har mødt nogle fra de 15%, der anser sig for kulturmuslimer, ændrer
ikke på at 80% anser sig for troende med en langt stærkere tro, og
efterleven af reglerne, end vi kulturkristne kan opvise. Selv 50% af vore
præster tror ikke på Gud, prøv at spørge imamerne hvor mange de kan mønstre
af ikke-Allah-troende.

Iøvrigt kunne man se i sidste uge, at selv SFs Kamal Qureishy drømmer om
moskéer og muezzinens kald fra minareterne i forhold til hvordan hans børn
skal leve i Danmark, - og det har manden selvfølgelig al mulig ret til, men
jeg må indrømme at det forbavsede mig.

Bind for øjnene gør en selv og verden blind. Hvad skal det nytte at benægte
fakta? I kan ikke ændre verden på den måde. Drik en øl med en muslim, og
tænk over det.

Er der iøvrigt ikke noget med at det er så dejligt at unge muslimer ikke
drikker, - og ikke spiser flæskesteg? hvorfor gør de ikke det? det skulle
vel ikke have noget med Koranen at gøre?

Fra : morten sorensen

Dato : 28-11-03 12:47

Knud Larsen wrote:

> [...]
> derfor må forlange at familielivet naturligvis skal være efter de muslimske

Det synes jeg godt nok osse var tankevækkende. Der kan selvfølgelig være
en masse private omstændigheder - men rent umiddelbart er det ikke noget
der fremkalder optimisme på integrationens vegne.

Nu overrasker det så ikke mig at den sikkert meget velmenende, men imho
politisk set naive, Jens Harder Højbjerg kunne konvertere til islam.

Fjernet XPOST dk.familie.barn

--

morten sorensen

Fra : Knud Larsen

Dato : 28-11-03 13:31

"morten sorensen" <morten@invalid.mortens.net> wrote in message

> Det synes jeg godt nok osse var tankevækkende. Der kan selvfølgelig være
> en masse private omstændigheder - men rent umiddelbart er det ikke noget
> der fremkalder optimisme på integrationens vegne.

Nej, hvis man forestillede sig at muslimer bliver religiøse på samme måde
som "kristne" danskere, så kan man roligt tro om igen, det kommer ikke til
at ske inden for nogen overskuelig fremtid. Men man kan som Vadmand
omdefinere virkeligheden, den mulighed har vi heldigvis altid.

Fra : morten sorensen

Dato : 28-11-03 11:42

vadmand wrote:

> Problemet for mange af højrefløjhens folk er jo, at de er nødt til at rette
> skytset mod religionen og ikke hudfarven af hensyn til §266b.

Skulle det gøre en forskel ? 'Tro' er da nævnt som een af de faktorer
folk ikke må forhånes på baggrund af.

Hvis du endelig skal påstå at 'højrefløjsere' gør noget af taktiske
grunde, må det da være definitionen af islam som en politisk retning
snarere end en entydigt religiøs; politisk ståsted dækkes jo ikke af 266b.

Perrsonligt mener jeg dog at der er nok almindeligt kendte eksempler på
muslimsk sammenblanding af politik og religion ift kristendom.

Har fjernet XPOST til dk.familie.barn

--

morten sorensen

Fra : Bo Warming

Dato : 28-11-03 12:33

"Uffe Holst" <uhc@post6.tele.dk> wrote in message

> [...]
> del muslimer. Ikke én eneste af dem har taget Koranen nævneværdigt
> bogstaveligt. Deres forhold til Koranen har stort set været som vort eget

Yderst få har som Naser Khader afvist at tage hver sætning bogstaveligt og
når kampråbet gjalder imod os om hellig krig, så vil alle bakke denne op.
Blod er tykkere end vand - og de er morderiske imod os, man mangler p.t.
magt som agt.

Fra : arc@na

Dato : 29-11-03 00:11

> [...]

> hel del muslimer. Ikke én eneste af dem har taget Koranen nævneværdigt
> bogstaveligt. Deres forhold til Koranen har stort set været som vort

Det har du nemlig ret i!

Undtagen når det gælder om at få særbehandling, så tager de endda koranen
/yderst/ bogstaveligt.

Fra : vadmand

Dato : 28-11-03 10:06

> Men intet i Biblen siger DRÆB ALLE VANTRO. Det er kun GT der har udfald
mod
> filistre o.lign

Læs lige GT en gang til.

> Kun 1% af jøder og en promille af kristne tager al den slags bogstaverligt
> idag.. 99,9% af muslimer tager alt i koranen bogstaveligt.

Yderst saglig argumentation. De tal må du godt lige underbygge, tak - og med
en seriøs kilde, ikke Glistrup.

Per V

Fra : Bo Warming

Dato : 28-11-03 13:46

> [...]
> mod
>
> Læs lige GT en gang til.

> Yderst saglig argumentation. De tal må du godt lige underbygge, tak - og

Disse tal er mine skøn

Hvad skønner du.?

Find citater i Gamle Testamente, som du påstår findes - det kan du
ikke.(ring 35861000 og aftal væddemål om et par tusinde kroner, hvis du tør)

Det er kun muslimer der har dødsstraf for at være vantro.Jøder havde det
aldrig.
------------
Iøvrigt fik jeg min tredie racismedom igår , selvom jeg nok er den mindst
bioracistiske på usenet, med etnisk kone og 4 års ulandsarbejde

Jeg vidste det ville gå sådan, så jeg blev hjemme og afventede at de ville
arrestere og hente mig til retssalen, som de havde truet med i brev, men de
dømte in absentia.Øv. Dramatik havde været sjovt.

Jeg har nævnt teori om terror mod danskere fra danskboende muslimer.
- og det er racisme ! ! !
og det kostede 20 dagbøder a 200 kr - som jeg ligesom tidligere straffe
ikke kommer til at betale og ikke fængsles for
Godt (for mig) at statens incasso er udueligt.