lilo crc error
Fra : Esben Laursen

Dato : 16-11-03 17:06

Når jeg starter min linux skriver den noget i stil med.

LILO

crc error

System halted

Det må jo være en fejl i boot sectoren, så vidt jeg kan finde ud af, men det
hjælper ikke at lave en installere en ny.

Her er min lilo.conf fil, jeg prøver at installere lilo på en Promise IDE
controler, med en initrd, fra min hda disk.

lba32
disk=/dev/sda
bios=0x80
boot=/dev/sda
root=/dev/sda1
install=/boot/boot-menu.b
map=/boot/map
delay=20
vga=normal

default=Linux

image=/vmlinuz-2.4.18-bf2.4
label=Linux
read-only
initrd=/boot/initrd-2.4.18-bf2.4.img
# restricted
# alias=1

image=/vmlinuz
label=LinuxOLD
read-only
optional
# restricted
# alias=2

Er der nogen der har en ide til hva der er galt?

--
Esben

Fra : Esben Laursen

Dato : 17-11-03 21:14

"Esben Laursen" <hyber@NOSPAM-PLEASE.hyber.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> # restricted
> # alias=2
>
> Er der nogen der har en ide til hva der er galt?

Fandt selv fejlen, det var en defekt RAM blok på RAID controlleren, som
lavede fejl...

--
Esben