find streng i filer?
Fra : Michael

Dato : 15-11-03 14:53

Hvordan kan man finde en streng i filer og så liste de filer som har den
streng i f.eks. /home/abc/*.pl

Nogen der kan hjælpe med det?

Michael

Fra : Jesper Skriver

Dato : 15-11-03 14:59

On Sat, 15 Nov 2003 14:52:37 +0100, Michael wrote:
> Hvordan kan man finde en streng i filer og så liste de filer som har den
> streng i f.eks. /home/abc/*.pl
>
> Nogen der kan hjælpe med det?

grep "/home/abc/.\*\.pl" <filer>

--
Jesper Skriver, CCIE #5456, FreeBSD committer

Fra : Michael

Dato : 15-11-03 15:05

"Jesper Skriver" <harvest@wheel.dk> wrote in message

> grep "/home/abc/.\*\.pl" <filer>
> Jesper Skriver, CCIE #5456, FreeBSD committer

Tak det virker.. Er der nogen der ved hvordan man gør det rekusivt?

Michael

Fra : Rolf Thorup

Dato : 15-11-03 15:48

Michael wrote:
> "Jesper Skriver" <harvest@wheel.dk> wrote in message

> den

> Tak det virker.. Er der nogen der ved hvordan man gør det rekusivt?

Har du prøvet man grep?

-R, -r, --recursive
Read all files under each directory, recursively; this is equiv-
alent to the -d recurse option.

Mvh Rolf

Fra : (

Dato : 15-11-03 15:55

"Michael" <michael999@mailme.dk> writes:

> "Jesper Skriver" <harvest@wheel.dk> wrote in message
> den

> Tak det virker.. Er der nogen der ved hvordan man gør det rekusivt?

grep -r, -R, --recursive eller -d recurse, i hvert fald under Linux. Se
"man grep"

Mvh.

Dennis Jørgensen

Fra : Peter Jensen

Dato : 15-11-03 15:08

Michael wrote:

> Hvordan kan man finde en streng i filer og så liste de filer som har
> den streng i f.eks. /home/abc/*.pl
>
> Nogen der kan hjælpe med det?

find /home/abc/ -iname '*.pl' -print0 | xargs -0 grep -H "søgestreng"

eller

find /home/abc/ -iname '*.pl' -print0 | xargs -0 grep -l "søgestreng"

Den første skriver også hvad der matcher i de enkelte filer, mens den
sidste bare skriver navnet. Dette er med GNU tools, så jeg er ikke
sikker på at det virker på f.eks. Solaris. Hvilken *nix bruger du?

--
PeKaJe

Old Mother Hubbard went to the cupboard, to fetch her poor daughter a dress.
When she got there, the cupboard was bare, and so was her daughter, I guess...

Fra : Michael

Dato : 15-11-03 15:12

"Peter Jensen" <usenet@pekajemaps.homeip.net> wrote in message

> [...]
> sidste bare skriver navnet. Dette er med GNU tools, så jeg er ikke
> sikker på at det virker på f.eks. Solaris. Hvilken *nix bruger du?

Mere eller mindre alle. (Solaris/FreeBSD/Suse/Debian)

men til dette specifikke problem var det Suse

Michael