MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Ændring af irq
Fra : Anders Pedersen

Dato : 16-11-03 00:12

Jeg har nogle problemer med irq.

Efter jeg har sat et et pci netkort i er der blevet
problemer med en af mine lyd drivere til mit
onboard lydkort.

Som det var da jeg sat netkortet i stod der.
netkort på irq 10
lydkort på irq 10

Jeg har så i dag byttet rundt på mit pci
grafikkort og netkort
og nu ser det sådan ud
netkort irq 10
lydkort irg 05
grafikkort irg 05

Jeg har et usb kort på irq 12

Jeg kan desværre ikke rundt pci slot da jeg kun h
ar 3 stk og alle er optaget.

Mit spørgsmål er hvordan ændre jeg irq på lydkortet har prøvet via
enhesopdatering men den skrver følgene fejl
Du kan ikke ændre denne ressourseindstilling.

Hvordan gør jeg så da det er den eneste
mulighed for at løse mit problem

Grafikkort:ati rage xl pci lox profile
netkort:realtek
Lydkort:c,edia onboard lyd.
Bunkort:pcclips m577
Windows:98se

--
Med Venlig Hilsen
Anders Pedersen

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 16-11-03 00:32

Anders Pedersen <anders.pedersenNOSPAM@jubiipost.dk> wrote:

>Jeg har nogle problemer med irq.

Det er lidt svært at gennemskue dit problem.

I gamle dage var der tit problemer med IRQ fordi ISA bussen ikke
tillader deling af IRQ.

Det problem har PCI bussen ikke, så principielt burde du bare smide
kortene i maskinen og lade den tildele IRQ.

Hva' er det lige præcis for et problem du har med lydkortet ??

<mlr>

Fra : Anders Pedersen

Dato : 16-11-03 09:34

On Sun, 16 Nov 2003 00:31:48 +0100, Michael Rasmussen wrote:

> [...]
> kortene i maskinen og lade den tildele IRQ.
>
> Hva' er det lige præcis for et problem du har med lydkortet ??

En del af lydkort driveren sidder på samme irq som mit grafikkort og det
kan den ikke lige.
En andel af mit lydkort er på irq 9.

--
Med Venlig Hilsen
Anders Pedersen

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 16-11-03 02:05

In article <1ouq4l817lgo1.1ej3s2hvoyrnq.dlg@40tude.net>,
anders.pedersenNOSPAM@jubiipost.dk says...
> Jeg har nogle problemer med irq.

Det er noget der hører til i en hardwaregruppe, da det er i BIOS du
skal løse dit problem.

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen