Identifikation af Corydoras
Fra : Niels Thrane

Dato : 15-04-01 17:08

Hej NG

Jeg købte for et par dage siden seks pansermaller i den tro, at de var
Corydoras Agassizi.

Efter at have kigget på billeder i nogle flere bøger har jeg dog overbevist
mig selv om, at det ikke er tilfældet.

Hvad er det så??

Corydoras Sodalis/Reticulus ?

Her er billedet:
http://www.madopskriften.dk/unknown_cory.jpg

--
Mvh.
Niels Thrane

Fra : Karsten Plesner

Dato : 16-04-01 12:21

> [...]
> Corydoras Agassizi.
>
> Efter at have kigget på billeder i nogle flere bøger har jeg dog overbevist

Det er i hvert fald ikke Agassizi og det er heller ikke Reticulatus (de mangler
pletten i rygfinnen). Til gengæld er jeg sikker på, at du rammer plet, når du
gætter på sodalis. Jeg har slået efter i Aqualog's "All Corydoras", og din fisk
er helt identisk med de billeder, der er af netop sodalis.

Corydoras sodalis fås i øvrigt i flere udgaver. Der er en almindelig, en
højrygget variant, en med et mere rundt hovede og en mere langstrakt variant.
Hvilken en, du præcis har, er det ikke til at sige ud fra billedet

M.v.h.
Karsten

Fra : Niels Thrane

Dato : 16-04-01 13:24

> gætter på sodalis. Jeg har slået efter i Aqualog's "All Corydoras", og din
fisk
> er helt identisk med de billeder, der er af netop sodalis.

Mange tak!

Ved du om det er muligt at få dem til at yngle i fangenskab?

--
Mvh.
Niels Thrane

Fra : Karsten Plesner

Dato : 16-04-01 21:35

[Corydoras sodalis]

> Ved du om det er muligt at få dem til at yngle i fangenskab?

Den er tilsyneladende ikke førsteopdrættet i Danmark, men hvorfor skulle det
ikke kunne lade sig gøre ? Er der pansermallearter, som konsekvent nægter at
lade sig opdrætte i fangenskab ?

M.v.h.
Karsten