Hjælp til inkluderet javascript
Fra : Lix

Dato : 16-11-03 11:35

Hej NG

Jeg håber, der er en, der kan hjælpe mig, for jeg kan ikke gennemskue det
selv.

Jeg har en javascript menu, som defineres i head-delen. En funktion, der er
defineret i head-delen kaldes i body (onload). Jeg vil gerne lave en xx.js
fil, som jeg inkluderer på mine sider for på den måde let at have en menu på
alle sider. Men jeg kan ikke få det til at virke!

Hvor skal jeg inkludere det, der står i headdelen? Hvordan skal xx.js filen
se ud (skal der <script> osv med)?
Kan jeg stadig kalde den funktion i body, når jeg inkluderer xx.js filen??

Jeg sætter lige min sides html ind her forneden.

Mvh Lise

Min side:

<head>
<script language="JavaScript" src="navcond.js"></script>
<script language="JavaScript">

/*
Top Navigational Bar II (By Mike Hall)
Last updated: 00/05/08
Permission granted and modified by Dynamicdrive.com to include script in
archive
For this and 100's more DHTML scripts, visit http://dynamicdrive.com
*/

var myNavBar1 = new NavBar(0);
var dhtmlMenu;

//define menu items (first parameter of NavBarMenu specifies main category
width, second specifies sub category width in pixels)
//add more menus simply by adding more "blocks" of same code below

dhtmlMenu = new NavBarMenu(140, 150);
dhtmlMenu.addItem(new NavBarMenuItem("Netskole", ""));
dhtmlMenu.addItem(new NavBarMenuItem("IT-teknik og HTML",
"Netskole/html/html.htm"));
dhtmlMenu.addItem(new NavBarMenuItem("Videregående Web-programmering",
"Netskole/vidwebprog/vidwebprog.htm"));
dhtmlMenu.addItem(new NavBarMenuItem("Digital Animation",
"Netskole/animation/animation.htm"));
dhtmlMenu.addItem(new NavBarMenuItem("Webdesign Frontpage",
"Netskole/webdesignfp/webdesignfp.htm"));
myNavBar1.addMenu(dhtmlMenu);
..
..
..
//set menu colors
myNavBar1.setColors("#FFFFFF", "#FFFFFF", "#003399", "#FFFFFF", "#003399",
"#FFFFFF", "#0033CC", "#FFFFFF", "#003399")

//uncomment below line to center the menu (valid values are "left",
"center", and "right"
//myNavBar1.setAlign("center")

var fullWidth;

function init() {

// Get width of window, need to account for scrollbar width in Netscape.

fullWidth = getWindowWidth()
- (isMinNS4 && getWindowHeight() < getPageHeight() ? 16 : 0);

myNavBar1.resize(fullWidth);
myNavBar1.create();
myNavBar1.setzIndex(2);
//UNCOMMENT BELOW LINE TO MOVE MENU DOWN 50 pixels
//myNavBar1.moveTo(0, 50);
}
</script>
<script LANGUAGE="JavaScript">