Skærme
Fijala 3554
Flimmer på sony trinitron multiscan g500 ?
Fra : Louise Rudbeck

Dato : 17-11-03 11:02

Hej !

Jeg har for nyligt fået et problem med min ellers udmærkede sony trinitrin
multiscan G500 21" monitor.
Skærmen er nu begyndt at flimre... i de lave frekvens områder flimrer den
helt vildt d.v.s 50 hz mens den i de højre frekvens områder 100 hz er mere
rolig...men stadigt ustabilt billede og kanont irriterende når man skal
sidde og kigge på den i flere timer.
Jeg har lagt mærke til at hvis man slår hardware acceleration fra på
graffikkortet, er der nede i højre hjørne på skærmen en lilla nuance i
billedet...meget mystisk ?

Er der nogen her der kender til problemet og ved hvordan det kan løses ?
umiddelbart ville jeg mene jeg bliver nødt til at købe en ny skærm

Mvh Christen

Fra : Kay

Dato : 17-11-03 11:33

I know it's awful, but Louise Rudbeck wrote to everybody in
dk.edb.hardware.skaerm saying:

> [...]
> Jeg har lagt mærke til at hvis man slår hardware acceleration fra på
> graffikkortet, er der nede i højre hjørne på skærmen en lilla nuance i

Temmelig...

> Er der nogen her der kender til problemet og ved hvordan det kan løses
> ? umiddelbart ville jeg mene jeg bliver nødt til at købe en ny skærm

Før du gør noget drastisk, så kig lige efter støjkilder i form at elektriske
apparater og deres transformatorer. Husk også at køre degaus, hvis det ikke
sker af sig selv når du tænder skærmen!

Kay

Fra : Nicolai

Dato : 17-11-03 12:54

In news:3fb89c98$0$95014$edfadb0f@dread11.news.tele.dk,
Louise Rudbeck <ny@os.dk> typed:
> Hej !
>
> Jeg har for nyligt fået et problem med min ellers udmærkede sony
> trinitrin multiscan G500 21" monitor.
> Skærmen er nu begyndt at flimre... i de lave frekvens områder flimrer

Defekte lytter, skift og efterlod ALLE dårlige lodninger :)

--
MVH.

Nicolai

Fra : Henrik Dissing

Dato : 17-11-03 16:56

On Mon, 17 Nov 2003 11:02:07 +0100, Louise Rudbeck wrote:

>Jeg har lagt mærke til at hvis man slår hardware acceleration fra på
>graffikkortet, er der nede i højre hjørne på skærmen en lilla nuance i
>billedet...meget mystisk ?

Så ville jeg da prøve skærmen på et andet grafikkort eller kortet med en
anden skærm før jeg konkluderede noget.
--
Venlig hilsen
Henrik Dissing

(e-mail: hendis AT post DOT tele DOT dk)

Fra : Thomas Richter

Dato : 17-11-03 22:54

Husk at du skal så vidt muligt holde dig langt væk fra at få den ombyttet
hos sony. De gir dig gerne en brugt skærm. Har selv kæmpet en lang kamp med
dem, om en G420 og de er godt nok nogle aber :(

Mvh Thomas