GIGABYTE GA-7N400 Pro2
Fra : N I E L S

Dato : 14-11-03 00:02

Se mere her:
http://www.datatelpartner.dk/catalog/product_info.php?cPath=1&products_id=178

Overvejer ovenst. bundkort. Hvad taler for / imod? Det tyder på onboard
grafikkort, men jeg agter at købe et Redeon 9600 XT 256:
http://m-e.dk/shop/default.asp?setlng=1&productid=26291 og montere i stedet.
Er det i den forbindelse dumt / uhensigtsmæssigt at købe en mobo med
onb-grafikkort?

Jeg monterer indtil videre en AMD 2000+ CPU.
Andre forslag?

N I E L S

Fra : Brian Albertsen

Dato : 14-11-03 15:52

On Fri, 14 Nov 2003 00:01:35 +0100, "N I E L S" <underlig@msn.com>
wrote:

> [...]
>
>Overvejer ovenst. bundkort. Hvad taler for / imod? Det tyder på onboard
>grafikkort, men jeg agter at købe et Redeon 9600 XT 256:

Har samlet en PC med dette MB i sidste uge.
Der er ikke onboard grafikkort i, og det står der også på siden
"VGA:NEJ"

Dog er det ikke med MCP-T southbridgen og dermed heller ikke nvidia
Soundstorm lydkort på, men bare et realtek AC97

Der er stik til at montere 10 harddiske ialt hvis du skulle få dette
behov

--
Brian

Fra : N I E L S

Dato : 14-11-03 17:42

Nu fik jeg at vide at nforce-baserede mobos ikke kører godt med mindre man
bruger DDR PC-ram. Og det har jeg ikke.
Overvejer så et KT600-mbr.
Nogen der har erfaring med: GIGABYTE GA-7VT600L, VIA KT600, ATA133, LAN,
DDR2700/3200 ?
(http://www.datatelpartner.dk/catalog/product_info.php?cPath=1&products_id=3
59)

Bedre bud?!

N I E L S

Fra : Brian Albertsen

Dato : 16-11-03 16:54

On Fri, 14 Nov 2003 17:41:44 +0100, "N I E L S" <underlig@msn.com>
wrote in <3fb505c9$0$29345$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>:

> [...]
>Overvejer så et KT600-mbr.
>Nogen der har erfaring med: GIGABYTE GA-7VT600L, VIA KT600, ATA133, LAN,

Der står RAM: DDR DIMM PC1600/PC2100/PC2700/PC3200

Kig selv på edbpriser og prøv at finde et nogenlunde moderne
motherboard der bruger ikke-DDR SDRAM. Det er svært

Fra : N I E L S

Dato : 16-11-03 23:25

"Brian Albertsen" <brianNOSPAM1@albertsen.org> skrev
> Kig selv på edbpriser og prøv at finde et nogenlunde moderne
> motherboard der bruger ikke-DDR SDRAM. Det er svært

Jeg endte med et GIGABYTE GA-7VT600L, VIA KT600
Og et Radeon 9600 Pro grafikkort. Det kører tilsyneladende godt.
N I E L S

Fra : Brian Albertsen

Dato : 17-11-03 23:10

On Sun, 16 Nov 2003 23:25:25 +0100, "N I E L S" <underlig@msn.com>
wrote in <3fb7f954$0$27416$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>:

>"Brian Albertsen" <brianNOSPAM1@albertsen.org> skrev
>
>Jeg endte med et GIGABYTE GA-7VT600L, VIA KT600
>Og et Radeon 9600 Pro grafikkort. Det kører tilsyneladende godt.

Og så købte du ny ram?

Fra : N I E L S

Dato : 19-11-03 03:24

"Brian Albertsen" <brianNOSPAM1@albertsen.org> skrev
> Og så købte du ny ram?

Nej. Netop ikke. Det var efter sigende kun nforce-baserede mbos, der krævede
de nye PC3200-ram. Jeg købte et KT600-mbr. og fortsætter med mine gamle
DDR'er.

Har lige spillet lidt MOHAA-breakthrough. Det kører rigtigt godt. Skal nu
prøver igen efter driver-updade om det rigtigt swinger.

N I E L S

Fra : Brian Albertsen

Dato : 22-11-03 01:30

On Wed, 19 Nov 2003 03:23:32 +0100, "N I E L S" <underlig@msn.com>
wrote in <3fbad41f$0$169$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>:

> [...]
>de nye PC3200-ram. Jeg købte et KT600-mbr. og fortsætter med mine gamle

OK, der forklarer lidt. Men PC3200 er ikke krævet. til en Barton skal
man vist bruge PC2700 da den har 333MHz FSB. Til din 2000XP er det
endnu mindre.