email client til imap
Fra : Sonni Skammelsen

Dato : 13-11-03 22:31

Hej

Jeg har lige kæmpet mig igennem en gentoo installation på en nyerhvervet
laptop af ældre dato og jeg skal dertil bruge en email client der kan lege
med imap mailserverere og flere forskellige smtp serverere.

Jeg har installeret mozillas thunderbird, den lavede nogle fejl med imap og
flere smtp serverere, så måtte jeg på den igen så jeg har prøvet med både
sylpheed og sylpheed-claws men de laver begge nægteren med imap med fejlen
login failed.

Jeg bruger evolution på min debian workstation og det viker fint, men jeg
vil meget gerne slippe for at installere denne på den aldrende laptop.

Er det nogen der kender alternativer der ikke er for store, som evolution,
og kan det jeg gerne vil ?

På forhånd tak.

/Sonni

Fra : Hans Joergensen

Dato : 14-11-03 12:55

Sonni Skammelsen wrote:
> Jeg har lige kæmpet mig igennem en gentoo installation på en nyerhvervet
> laptop af ældre dato og jeg skal dertil bruge en email client der kan lege
> med imap mailserverere og flere forskellige smtp serverere.

Hvad med mutt?

Den kræver dog svjh. en lokal smtpdaemon (jeg kan anbefale postfix).

mutt er ihvertfald en ganske lille og hurtig klient på
gamle/langsomme maskiner..

// Hans, der selv bruger mutt på en gammel 50MHz 7-vejs
// SPARCServer..
--
Sidevogn til Russer MC (Ural/Dnepr) samt militær-udstyr til denne
købes for rimelig pris!

Fra : Sonni Skammelsen

Dato : 14-11-03 21:51

> Hvad med mutt?
>
> Den kræver dog svjh. en lokal smtpdaemon (jeg kan anbefale postfix).
>
> mutt er ihvertfald en ganske lille og hurtig klient på
> gamle/langsomme maskiner..

Hmm, det er da en mulighed jeg selv har tænkt på, er dog ikke så vil med den
skal bruge en smtp på lokalmaskinen.

Har så kigget lidt på opsætning af mutt men synes ikke rigtigt jeg er faldet
over noget der giver mulighed for at sætte mere end en pop/imap server. Jeg
kan dog nemt have overset noget, så hvis jeg tager fejl må du gerne sparke
mig i den rigtige retning.

/Sonni

Fra : Hans Joergensen

Dato : 16-11-03 22:52

Sonni Skammelsen wrote:
> [...]
> kan dog nemt have overset noget, så hvis jeg tager fejl må du gerne sparke

Hm, det kan den ved nærmere eftertanke vist heller ikke ...

Med mindre man altså laver en alternativ konfigurationsfil per
server og starter mutt med -F .muttrc-alternativ ..

// Hans
--
ringdingelingdingdingdingdingringelingeding