IPX
Fra : Jesper Andersen

Dato : 23-01-01 09:49

Hej

eg har lige installeret OS Warp 4.0 og skal connecte til en Novell 5.0
server
men jeg kan ikke få nogen liste over servere. Det er nok min IPX
protokol der ikke er installeret/konfigureret ordentligt.
Hvordan giver man den en IPX adresse og i så fald hvordan skal den lyde?

Tal for tiden

Fra : Steen Kleis Sorensen

Dato : 24-01-01 14:36

Hej

Jeg køre med både SNA, IP og IPX på samme tid her.
Et godt råd er altid at flytte ting der vedrører NetWare klienten til
sidst i CONFIG.SYS.
Normalt er IPX adressen identisk med netkortets MAC-adresse. Den
fanges automatisk af den nyeste Netware klient (ver 2.12), men kun
hvis Netware statements i CONFIG.SYS er placeret efter dem der
vedrører NDIS, hvilket normalt ikke er tilfældet efter en normal
installation. Hvis man vil undgå det nævnte problem, kan IPX-adressen
indlægges i PROTOCOL.INI.
Novell serveren er selvfølgelig sat op til at køre IPX!

Udskrift af PROTOCOL.INI og NET.CFG fra min PC følger:

F:\IBMCOM\PROTOCOL.INI - obs NETADDRESS
[PROT_MAN]

DRIVERNAME = PROTMAN$

[TCPIP_nif]

Bindings = EL90XIO2_nif
DriverName = TCPIP$

[IBMLXCFG]

TCPIP_nif = TCPIP.NIF
LANDD_nif = LANDD.NIF
EL90XIO2_nif = EL90XIO2.NIF
ODI2NDI_nif = ODI2NDI.NIF

[LANDD_nif]

ETHERAND_TYPE = "I"
SYSTEM_KEY = 0x0
OPEN_OPTIONS = 0x2000
TRACE = 0x0
LINKS = 8
MAX_SAPS = 3
MAX_G_SAPS = 0
USERS = 3
TI_TICK_G1 = 255
T1_TICK_G1 = 15
T2_TICK_G1 = 3
TI_TICK_G2 = 255
T1_TICK_G2 = 25
T2_TICK_G2 = 10
IPACKETS = 250
UIPACKETS = 100
MAXTRANSMITS = 6
MINTRANSMITS = 2
TCBS = 64
GDTS = 30
ELEMENTS = 800
NETFLAGS = 0x0
Bindings = EL90XIO2_NIF
DriverName = LANDD$

[EL90XIO2_nif]

MaxTransmits = 40
DriverName = EL90X$

[ODI2NDI_nif]

TOKEN-RING = "NO"
TOKEN-RING_SNAP = "no"
ETHERNET_802.2 = "YES"
ETHERNET_802.3 = "YES"
ETHERNET_II = "YES"
ETHERNET_SNAP = "YES"
TRACE = 0x0
Bindings = EL90XIO2_nif
NETADDRESS = "006008C9C60E"
DriverName = odi2ndi$

F:\NET.CFG
NETWARE REQUESTER
DISCONNECT ON
DIRECTORY SERVICES ON
PREFERRED SERVER KLAREBODERNE
NAME CONTEXT "EDB.KLAREBODERNE.GYLDENDAL"

PROTOCOL STACK SPX
ABORT TIMEOUT 60000
LISTEN TIMEOUT 12000
VERIFY TIMEOUT 6000