Huledyk
Fra : Stefan

Dato : 13-11-03 21:51

Er der mulighed for at få et mindre huledyk i Danmark, eller er kloaken det
bedste i DK ?

Eller er det nærmeste Norge eller hvad ?

Hilsen Stefan

http://hjem.get2net.dk/stefans

Fra : Peter Fjelsten

Dato : 13-11-03 22:09

Stefan skrev i Message-ID: <y8Ssb.9050$kD7.976@news.get2net.dk>:

> Er der mulighed for at få et mindre huledyk i Danmark, eller er kloaken det
> bedste i DK ?

Sidstnævnte.

> Eller er det nærmeste Norge eller hvad ?

Der er nogle miner i Sverige. Der er lige langt til Plura (Norge) og Lot
(Frankrig).

--
Peter Fjelsten (DIR-DK, EKPP) Om DIR <http://www.dir-dk.org/>
MSN "fjelsten@yahoo.com" Huledykning <http://www.ekpp.org/>

Fra : Klaus Christensen

Dato : 13-11-03 22:37

Der er huler (grotter) og vand i dele af Mønsted eller Daugbjerg Kalkgruber
mellem Holstebro og Viborg - men man kan ikke få lov til at dykke der.

"KC"

Klaus Christensen - www.kcdk.com
CMAS *** - Padi Divemaster - Basic nitrox CMAS og PADI

Fra : Peter Fjelsten

Dato : 13-11-03 22:47

Klaus Christensen skrev i Message-ID:
<3fb3f989$0$9745$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>:

> Der er huler (grotter) og vand i dele af Mønsted eller Daugbjerg Kalkgruber
> mellem Holstebro og Viborg - men man kan ikke få lov til at dykke der.

Tog jeg så fejl?

:)

Fra : Allan Hansen

Dato : 13-11-03 23:01

"Stefan" <stefans@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> Er der mulighed for at få et mindre huledyk i Danmark, eller er kloaken
det
> bedste i DK ?

Der er vist et langt kølevandsindtag fra havnen til Svanemølleværket men det
er vist kun dykkere fra Brandvæsenet der får lov til at dykke der. Prøv at
spørge på værket.

Allan Hansen

Fra : Henrik Manley

Dato : 14-11-03 12:04

> [...]
det
> er vist kun dykkere fra Brandvæsenet der får lov til at dykke der. Prøv at

Rigtigt god ide at snakke med værket først så man ikke bliver suget ind hvis
de lige skal teste.

--
Henrik Manley
m@nley.dk http://bends.dk

Fra : Allan Hansen

Dato : 14-11-03 13:00

Henrik Manley <m@nley.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:RE2tb.32480$jf4.1673320@news000.worldonline.dk...
> Rigtigt god ide at snakke med værket først så man ikke bliver suget ind
hvis
> de lige skal teste.

Nåh, det er det der giver klumper i strømmen Jeg tror nu ikke at
fritidsdykkere får lov til at rode rundt i deres kølevandskanaler, men det
kan jo ikke skade at spørge.
Jeg mener også at kunne huske at tilsvarende kølevandskanaler også findes på
A-værket Oscarshamn og at vandet der er dejligt varmt

Allan Hansen

Fra : Johnny Christensen

Dato : 14-11-03 05:54

"Stefan" <stefans@get2net.dk> wrote in message
> [...]
det
> bedste i DK ?
>
> Eller er det nærmeste Norge eller hvad ?

Der er "næsten hulerne" på Bornholm ved Hammeren.
Der er sprækker i loftet, men det er nok noget af det nærmeste du kommer på
dit ønske.

JZC

Fra : Gryndahl

Dato : 14-11-03 23:50

Hvad med at dykke i Metroen - med alle de uheld de har haft så mangler
de da bare lidt vand, så er den hjemme :)

(De HOLDER mere end de lover)

Mvh
Henrik
www.scubasserne.dk