Form validering i xhtml 1.1
Fra : Ryan Kristensen

Dato : 13-11-03 20:26

Hej.

Jeg har et lille problem med Opera (7.21).
Jeg har leget lidt med content negotiation, og i den forbindelse har jeg
fået et problem med form validering.
Når jeg laver et xhtml 1.0 dokument med content-type:text/html, så virker
det fint, hvis jeg skifter til xhtml 1.1 med
content-type:application/xhtml+xml, så virker mit formvaliderings script
ikke mere. - dvs. der kommer ikke nogen alert frem og der bliver ikke
returneret falsk.
Jeg har lagt et eksempel ud her:
http://www.ryankristensen.com/testval.asp?contype=true
Og her er samme side med xhtml 1.0 text/html:
http://www.ryankristensen.com/testval.asp?contype=false

Er der nogen der ved, hvordan man validerer input fra en form i xhtml 1.1?

--
Ryan Kristensen

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 13-11-03 21:56

Ryan Kristensen <ryankristensen@hotmaill.invalid> writes:

> [...]
> content-type:application/xhtml+xml, så virker mit formvaliderings
> script ikke mere. - dvs. der kommer ikke nogen alert frem og der

Jvf. denne side <URL:http://www.opera.com/docs/specs/>, så er script
elementet ikke understøttet i XHTML i XML-mode.

Spørg mig ikke hvorfor :)
/L

Fra : Ryan Kristensen

Dato : 14-11-03 00:02

> Jvf. denne side <URL:http://www.opera.com/docs/specs/>, så er script
> elementet ikke understøttet i XHTML i XML-mode.

Tak for svaret, selvom det ikke lige var hvad jeg gerne ville høre.
Så må jeg jo både teste om browseren forstår xhtml 1.1 samt om det er
Opera.
- Og håbe at det bliver rettet i fremtidige versioner.

> Spørg mig ikke hvorfor :)

Det ville ellers være meget fristende

--
Ryan Kristensen