Spil til min mor (simple spil)
Fra : Dennis

Dato : 13-11-03 19:06

Jeg vil gerne give min mor nogle spil (hun er efterhånden blevet lidt træt
af Kabale og Edderkop i WinXP), men vil helst ikke bruge en masse timer på
nettet på at søge efter noget som jeg ikke ved fungere eller måske slet ikke
alligevel er dét som jeg søger.

Mon ikke der skulle findes en dansk version af "1000 kortspil" eller noget i
den stil? Altså hvor spillereglerne står forklaret på dansk og hvor der er
alle mulige slags kortspil (og gerne andet)? "Dansk" må siges at være
nøgleordet, da hun ikke kan engelsk og det er jo ikke altid lige nemt at
sætte sig ind i et nyt kortspil.

Hvad kan man ellers finde af sådanne spil? Det skal ikke være skyde-, rolle-
eller bil-spil, men blot helt simple spil.

Dennis

Fra : Laziter [9440]

Dato : 13-11-03 19:57

"Dennis" <jada@INVALID.nowhere.com> skrev i en meddelelse
> [...]
rolle-
> eller bil-spil, men blot helt simple spil.

Hvad med Mahjong eller hvad det nu hedder?
Der er jo også det gode gamle DX-Ball der kan få enhver til at smide kortene
og glemme tiden.
Tetris og de mange kloner heraf er også oplagte muligheder.
Prøv at søge på puzzle games/spil på google, der skal nok dukke en masse op

Mvh
Benjamin

Fra : Dennis

Dato : 13-11-03 20:11

> Hvad med Mahjong eller hvad det nu hedder?

Det har vist aldrig været hende

> Der er jo også det gode gamle DX-Ball der kan få enhver til at smide
kortene
> og glemme tiden.

Ahh.. det er noget arkade halløj - det skal det vist heller ikke være.

> Tetris og de mange kloner heraf er også oplagte muligheder.
> Prøv at søge på puzzle games/spil på google, der skal nok dukke en masse
op

Jeg ville hellere efterlyse et dansk købe-kort-spil... nogen bud på denne?

Dennis

Fra : arc@na

Dato : 13-11-03 22:56

"Dennis" <jada@INVALID.nowhere.com> wrote in

> Jeg ville hellere efterlyse et dansk købe-kort-spil... nogen bud på
> denne?

Spiller hun Bridge? Omar Sharif har lagt navn til nogle (gode, efter
sigende) bridge-spil, og han kan jo oven i købet få enhver mors hjerte til
at smelte...

Ellers gå ind på http://www.betafon.dk, hvis du bor i København.

arc@na
Blessed are the Fundamentalists, for they shall inhibit the earth.

Fra : Madsen

Dato : 14-11-03 12:29

On Thu, 13 Nov 2003 20:10:35 +0100, "Dennis"

>Det har vist aldrig været hende

Hun skulle nu alligevel prøve. Min gamle mor på 61
er helt pjattet med Kyodai Mahjong
http://www.kyodai.com/
Spillet kan stilles til at køre på dansk og der er adskillige
forskellige spil at vælge imellem. Ikke bare Mahjong som
titlen antyder.

mvh Madsen

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 14-11-03 13:56

In news:l0f9rvkbv6qdk4530khcqqnd9tf3kjp00m@4ax.com,
Madsen <madsen@portalen.no> carefully typed:

Der findes flere slags Mahjong. "Tile Matching" er det mest simple, og
det er den slags man bl.a. spiller i Kyodai Mahjong:

> [...]
> Spillet kan stilles til at køre på dansk og der er adskillige
> forskellige spil at vælge imellem. Ikke bare Mahjong som

Jeg vil gerne skrive under på den anbefaling. Jeg kunne godt forestille
mig en mor eller mormor sidde og spille Kyodai i timevis...

-Sune

--
Is this a sig or an OE bug?

Fra : Mic Holm

Dato : 17-11-03 22:01

Ditto.

Fra : Kim

Dato : 15-11-03 08:19

"Dennis" <jada@INVALID.nowhere.com> skrev
> Jeg ville hellere efterlyse et dansk købe-kort-spil... nogen bud på denne?

Forslag: Solitaire Plus by http://gamesforone.com/

Godt nok på engelsk, men min mor er er fuldstændig pjattet
med de ca. 30 indbyggede kabaler/kortspil her :)

Mvh Kim

Fra : arc@na

Dato : 13-11-03 22:54

"Dennis" <jada@INVALID.nowhere.com> wrote in

> Hvad kan man ellers finde af sådanne spil? Det skal ikke være skyde-,
> rolle- eller bil-spil, men blot helt simple spil.

Prøv at søge på "Battle Master" +Skak i Google. Det er et gratis skakspil.

Fra : Allan

Dato : 14-11-03 15:32
Fra : Kasper

Dato : 14-11-03 20:22

On Thu, 13 Nov 2003 19:06:03 +0100, "Dennis"
<jada@INVALID.nowhere.com> wrote:

>Hvad kan man ellers finde af sådanne spil? Det skal ikke være skyde-, rolle-
>eller bil-spil, men blot helt simple spil.

Hvis det godt må være on-line spil, så prøv at kigge her:

http://www.sjove-spil.dk/

http://www.gratisspil.dk/

--
Kasper

Fra : KH

Dato : 15-11-03 19:44

I stedet for kort spil så prøv backpackerspillende der er lige kommet en nr.
3. Min far nyder stor glæde af disse. Her er en demo til nr. 3
http://www.backpacker-game.com/o.o.i.s/717

Klaus

Fra : Ostehaps

Dato : 24-11-03 22:52

Dennis wrote:

> [...]
>
> Hvad kan man ellers finde af sådanne spil? Det skal ikke være skyde-, rolle-
> eller bil-spil, men blot helt simple spil.

prøv "Hoyle Table Games"
"Hoyle Card Games"
"Hoyle Puzzle Games"

alle 3 er spil baseret på brætspil, kortspil og "puslespils'spil/tænke
spil" der er en 2004 udgave ude.... men ved jeg ikke hvilken computer
din mor har... men der er mange forskellige udgaver af det... så vidt
jeg ved er der ikke så meget forskel i de forskellige version den eneste
forskel skulle vist være et par få spil der er tilføjet i løbet af årene
og noget bedre graffik....