Bundkort A7V133-C
Fra : Charlie

Dato : 12-11-03 11:08

Jeg vil gerne høre om der er nogen der ved hvor stor processor der kan
sættes på en Asus A7V133-C
Håber at der er nogen der kan hjælpe

Charlie

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 12-11-03 12:09

In article <3fb2068f$0$7185$ba624c82@nntp05.dk.telia.net>, Charlie wrote:
> Jeg vil gerne høre om der er nogen der ved hvor stor processor der kan
> sættes på en Asus A7V133-C

http://www.a7vtroubleshooting.com/

Mvh Thomas

Fra : JK

Dato : 12-11-03 13:09

On Wed, 12 Nov 2003 11:08:16 +0100, "Charlie" <charlie-p@Ofir.dk>
wrote:

>Jeg vil gerne høre om der er nogen der ved hvor stor processor der kan
>sættes på en Asus A7V133-C
>Håber at der er nogen der kan hjælpe

A7v133-c er indtil videre det eneste bundkort, jeg har haft en
mislykket bios-flash på.

Det gik til RMA hos compumail, og jeg fik et ecs k7s5a istedetfor, da
det kostede det samme.

ftp://ftp.asuscom.de/pub/ASUSCOM/BIOS/Socket_A/VIA_Chipset/Apollo_KT133A/

ftp://ftp.asuscom.de/pub/ASUSCOM/BIOS/BIOS_FLASH_UTILS/

Men

http://www.asus.com.tw/support/cpusupport/cpusupport.aspx

siger, at man skal have version 1.05. (ikke uden punktum) for at kunne
komme op på xp2100+ palamino. Bundkortet kan ikke køre med Tbred, som
er dominerende på markedet i dag. Det skyldes mærkeligt nok den lavere
spænding Tbred skal have.

De nye durons fra 1400 og op er sådan også Tbred med mindre cache, og
dem skal man også holde sig fra.

Palamino 1900+ og 2000+ kan man købe, 1600-1667 MHz.

Mon ikke det var på tide med et moderne socketA bundkort. De koster
meget lidt, typisk 6-800 kr. for noget nforce2.

De nyeste Bartons er multiplier låste. Så det må tilrådes at indkøbe
ram med henblik på, at det skal kunne klare meget høj fsb, op imod 220
til 250 MHz, dvs. DDR440 til 500.

mvh

John