phoenix.com BIOS
Fra : Peter Holm

Dato : 11-11-03 20:06

Hejsa
Ifølge AIDA32 så har min venindes PC med et Acorp 4PX266A bundkort en BIOS
fra noegt AIDA32 kalder Phoenix. Er det en slags 'fit-all' BIOS eller hvad?
http://www.phoenix.com/en/products/default.htm

Mvh
Peter

Fra : Martin Kirschmeyer

Dato : 11-11-03 20:26

Peter Holm wrote:
> [...]
> Ifølge AIDA32 så har min venindes PC med et Acorp 4PX266A bundkort en
> BIOS fra noegt AIDA32 kalder Phoenix. Er det en slags 'fit-all' BIOS

Nope! Gå ind på Acorps hjemmeside, og hent BIOS-fil og flash værktøj der.
Der er absolut /ingen/ BIOS'er der er 'fit-all' modeller... De er skrevet
boardet...

--
Martin K

Fra : Peter Holm

Dato : 11-11-03 21:03

> Nope! Gå ind på Acorps hjemmeside, og hent BIOS-fil og flash værktøj der.

yep, det var også min tanke.

> Der er absolut /ingen/ BIOS'er der er 'fit-all' modeller... De er skrevet
> boardet...

men jeg er stadig nysgerrig efter en forklaring på hvad Phoenix så er?

Fra : Martin Kirschmeyer

Dato : 11-11-03 21:11

Peter Holm wrote:
> men jeg er stadig nysgerrig efter en forklaring på hvad Phoenix så er?
> http://www.phoenix.com/en/products/default.htm

Det er vel dem der laver BIOS'erne, som mobo fabrikanterne så køber og
modificerer efter deres eget ønske, således at det kommer til at passe
præcis til boardet...

--
Martin K

Fra : Peter Holm

Dato : 11-11-03 22:09

"Martin Kirschmeyer" <kirschmeyer@REMOVE.hotmail.com> wrote in message

> Det er vel dem der laver BIOS'erne, som mobo fabrikanterne så køber og
> modificerer efter deres eget ønske, således at det kommer til at passe
> præcis til boardet...

tjaa, det lyder vel meget sandsynligt.
Findes der er lille freware prog der kan fortælle hvilken BIOS-version har
kører med. Altså uden man skal ind i BIOS og chekke?

Mvh
Peter

Fra : Martin Kirschmeyer

Dato : 11-11-03 22:27

Peter Holm wrote:
> tjaa, det lyder vel meget sandsynligt.
> Findes der er lille freware prog der kan fortælle hvilken
> BIOS-version har kører med. Altså uden man skal ind i BIOS og chekke?

Jeg mener CPU-Z kan...

--
Martin K

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 12-11-03 07:44

In article <3fb137d4$0$94877$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>, Martin Kirschmeyer wrote:

> Nope! Gå ind på Acorps hjemmeside, og hent BIOS-fil og flash værktøj der.
> Der er absolut /ingen/ BIOS'er der er 'fit-all' modeller... De er skrevet
> boardet...

Ikke helt rigtigt. Mr. bios laver bioser, hvor en enkelt bios kan bruges
paa en del boards. Men generelt er trenden omvendt. MB fabrikanterne koeber
en standard core som de saa faar modificeret til netop dette boards behov.

Thomas