Skærme
Fijala 3554
Råd ang. TFT skærmvalg i dual monitor setu~
Fra : Dr.Ralph

Dato : 11-11-03 18:18

Jeg er lidt i tvivl...........

Jeg køber helt sikkert den nye Dell 2001FP når den fås - medmindre Nec
2080UX+ eller Viewsonic Vp201s+ viser sig at have meget flottere design -
men ved så ikke rigtigt hvad jeg skal gøre med min gamle Dell 2000FP ?

Jeg ville oprindeligt købe en 18' IPS TFT skærm, der skulle spille anden
violin i mit dual monitor setup - denne reserve skærm skulle typisk
anvendes til at kigge billeder, internetsider og til programmer, så man har
bedre overblik - men når jeg nu tænker over det, så vil min Dell 2000FP vel
næppe kunne indbringe meget mere end max 4.500 kr brugt - (der er stadig
1,5 års garanti på den)- og en ny 18' TFT løber let op i 5.000 kr - men
vil ikke give mig et bedre billede end min gamle S-IPS Dell 2000FP gør - så
hvorfor egentlig skille sig af med den ?

Eneste argument for dette er pladsen - den fylder jo en del mere end en 18'
TFT (særligt da Dell 2000FP har en relativ stor fod for en TFT) - men er
det virkelig det værd - at skulle betale minimum 500 kr mere for en mindre
skærm, der garanteret ikke giver bedre billede - nej vel !

Hvad mener I ?

--
Kind regards/Venlig Hilsen
Dr. Ralph

Fra : Frederik

Dato : 11-11-03 21:34

> [...]

> det virkelig det værd - at skulle betale minimum 500 kr mere for en mindre
> skærm, der garanteret ikke giver bedre billede - nej vel !

Luksusproblem :).

Frederik

Fra : Dr.Ralph

Dato : 12-11-03 11:02

> Luksusproblem :).
>
> Frederik

Ja, jeg ved det - men alligevel måtte jeg spørge om råd :)
Fatter ikke, hvordan Madsen f.eks både kan få plads til sin FW900 og sin
Vp201 - og samtidig have printer, sacnner og andet stående på bordet ?

Mit skrivebord går i vinkel og er ret stort - dog bruger jeg den ene
vinkel til min bærbare pc og til at læse avis og bøger - men jeg vil gerne
have mine printere placeret så de er lette at gå til (en lille HP laser
1015, en Canon inkjet I950 og en lille Canon Lide 80 scanner) men det
bliver sgu' svært med 2 kæmpe 20' TFT, som man skal række ind over :)

--
Kind regards/Venlig Hilsen
Dr. Ralph

Fra : Thomas Madsen

Dato : 12-11-03 14:58

Dr.Ralph skrev:

> [...]
> Fatter ikke, hvordan Madsen f.eks både kan få plads til sin FW900
> og sin Vp201 - og samtidig have printer, sacnner og andet stående

Min bordplade er ca. 70 cm dyb og 150 cm bred. FW900 står så langt
tilbage som den overhovedet kan komme for væggen bag bordet, ude i
højre side, så den optager kun ca. ¼ af bordpladens samlede areal,
da bagenden af den rager ud over højre side af bordet. VP201s står
så langt tilbage som den kan komme på midten af bordet.
Det betyder godt nok at jeg skal dreje hovedet en anelse for at sidde
lige for FW900, men det skulle jeg også før VP201s, da FW900 er for
dyb til at den kan stå midt på mit bord. Jeg har prøvet at stille den
midt for, men så får jeg ikke en lang nok betragtningsafstand til den.

Printer og scanner står ikke på bordet. Jeg har lavet en hylde som
er ca. lige så lang som bordet og den er skruet op på væggen ovenover
bordet. På den står min printer. Scanneren står på et gammelt rack i
spånplade til et stereoanlæg ved siden af bordet, så jeg har nok plads
på skrivebordet synes jeg, men det ville være bedre med 2 (eller 3)
TFT-skærme, eller måske en enkelt 23" wide TFT ;)

Madsen.

Fra : Dr.Ralph

Dato : 12-11-03 18:42

> [...]
> på skrivebordet synes jeg, men det ville være bedre med 2 (eller 3)
> TFT-skærme, eller måske en enkelt 23" wide TFT ;)

Okidoki :)

Mit skrivebord ser ud som følger:

http://www.chsnet.dk/desktop/skrivebord.jpg

--
Kind regards/Venlig Hilsen
Dr. Ralph

Fra : Thomas Madsen

Dato : 12-11-03 23:41

Dr.Ralph skrev:

> Mit skrivebord ser ud som følger:
>
> http://www.chsnet.dk/desktop/skrivebord.jpg

Ok. Det skulle da gerne kunne blive plads til 2 x TFT, men det kommer
selvfølgelig an på hvor meget der er lodset over på det i forvejen :)

Madsen.

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 11-11-03 23:38

"Dr.Ralph" <dr.ralph@removesol.dk> crashed Echelon writing

> Jeg er lidt i tvivl...........

Jeg er ikke.

> Hvad mener I ?

Du skulle beholde den, selvom det er at skyde mig selv i foden, for det er
da ligefør jeg ville købe den af dig...kun lige før :)

Det sure ved 2000FP er jo der ikke er VESA ophæng på?! Ellers kunne du jo
nemt have sat den på en arm og lige svinge den væk når den ikke skulle vær
nær ansigtet.

Som du selv skriver, hvorfor gå ud og spendere flere penge på en mindre
skærm som er så meget dårligere. Det eneste plus jeg ville kunne se er en
fornyelse af garantien, og er det besværet og lidelsen ved dårligere
billede det værd?

Du er sikkert bedre tjent med et ordentlig skrivebord så du kan få en
ordentlig arbejdsplads. Så er der også plads til evt. fruen kan tjekke sin
messenger og Mortens opskrifter.

--
Bjarke Andersen

Fra : Dr.Ralph

Dato : 12-11-03 10:58

> Hvad mener I ?

Jeg beholder sgu' min Dell 2000FP - og køber også Dell 2001FP - så må jeg
leve med den mindre skrivebordsplads - til gengæld får jeg mere
skrivebords-cyber-plads - 2 X [1600X1200] :)

--
Kind regards/Venlig Hilsen
Dr. Ralph

Fra : Dr.Ralph

Dato : 12-11-03 18:48

UPDATE...........

Beholder min Dell 2000FP indtil januar, hvor jeg sælger den og køber 2 stk.
Dell 2001FP - medmindre Hp2035 i mellemtiden kommer ud og er pænere og
billigere og mindre strømforbrugende.

Jeg er lidt bekymret for det store strømforbrug Dell 2001FP har i forhold
til Dell 2000FP og så Dell 2001Fp's store plastik hulller bagved til
ventilation - dette har mine Dell 2000FP ikke (de er mere diskret lavet) -
men det bliver fedt med en desktop på 3.200 X 2.400 - og så kan skærmene
stå lige opad hinanden pga den lille ramme - Dell 2000FP har for stor en
ramme til at dette kan lade sig gøre og så set det ikke ret tjekket ud med
2 forskellige skærme tæt ved hinanden.

Håber jeg kan få 4.500 kr for min Dell 2000FP til den tid :)
Den vil til januar stadig have 18 måneders fuld garanti.

--
Kind regards/Venlig Hilsen
Dr. Ralph

Fra : Christian Spøer

Dato : 12-11-03 21:32

> Jeg er lidt bekymret for det store strømforbrug Dell 2001FP har i forhold
> til Dell 2000FP og så Dell 2001Fp's store plastik hulller bagved til
> ventilation - dette har mine Dell 2000FP ikke (de er mere diskret lavet) -

Strømforbruget er helt vildt... Men gør det egentligt noget? Og man skal jo
heller ikke se på hullerne bag på 2001Fp.

> [...]
> ramme til at dette kan lade sig gøre og så set det ikke ret tjekket ud med

Det må være 3200 X 1200, ellers skulle du have 4 stk. 2001Fp, 2 ved siden af
hinanden med hver en oven på. Det kunne være lidt voldsomt :D
Det vil helt sikkert se godt ud med 2 X 2001Fp ved siden af hinanden!

> Håber jeg kan få 4.500 kr for min Dell 2000FP til den tid :)
> Den vil til januar stadig have 18 måneders fuld garanti.

Hmm... Hvis du sender en post ud til den tid kan vi se på det ;)

Mvh
Christian

Fra : Esben

Dato : 12-11-03 22:23

"Dr.Ralph" <dr.ralph@removesol.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
stk.
> Dell 2001FP - medmindre Hp2035 i mellemtiden kommer ud og er pænere og

HP l2025 står til max at bruge 75 watt - dog er strømforsyningen indbygget i
skærmen, så der vil komme en del varme derfra alligevel. Om den er pænere
end Dells er selvfølgelig en smagssag.

--
Esben

Fra : Esben

Dato : 12-11-03 22:24

"Esben" <nospam@gruf.dk> skrev i en meddelelse
> HP l2025 står til max at bruge 75 watt - dog er strømforsyningen indbygget
> skærmen, så der vil komme en del varme derfra alligevel. Om den er pænere
> end Dells er selvfølgelig en smagssag.

HP l2035 skal der stå, ikke 2025.

--
Esben

Fra : Dr.Ralph

Dato : 13-11-03 01:19

> HP l2035 skal der stå, ikke 2025.

Hvor har du info om HP 2035 fra - jeg kan intet finde ?
Er der også USB stik i siden på selve skærmen - elelr sidder de alle bagpå
?

Har den også Pivot funktion ?

--
Kind regards/Venlig Hilsen
Dr. Ralph

Fra : Esben

Dato : 13-11-03 15:32

> Hvor har du info om HP 2035 fra - jeg kan intet finde ?

Fra HP, men jeg har desværre ikke noget jeg kan videregive.

> Er der også USB stik i siden på selve skærmen - elelr sidder de alle bagpå
> ?

Der er ingen USB-hub i - det kan tilkøbes i form af en multifunktionsboks
der matcher skærmens fod, og så er man nok oppe i Dells 90 watt samlet.

> Har den også Pivot funktion ?

Jeps.

--
Esben

Fra : Dr.Ralph

Dato : 13-11-03 16:46

> Fra HP, men jeg har desværre ikke noget jeg kan videregive.

Hvad ville du selv vælge - 2 stk Dell 2001FP eller 2 stk HP2035 ?

--
Kind regards/Venlig Hilsen
Dr. Ralph

Fra : Esben

Dato : 13-11-03 23:36

> Hvad ville du selv vælge - 2 stk Dell 2001FP eller 2 stk HP2035 ?

HP, men nu er min mening nok også farvet af at jeg arbejder hos en HP
forhandler.

--
Esben