Filter i Special bygget akvarie?
Fra : Tonny S.

Dato : 11-11-03 14:44

Jeg har købt et 960 L akvarie og står og skal have et filter på som skal
laves skjult..
Jeg har tænkt mig at lave det som et overløbs filter så det sidder i det ene
hjørne.

Akvariet´s mål er HxBxD 100x160x60
Kan et sådan filter filtrere vandet i bunden af akvariet og vil der komme
ordentlig cirkulation i hele akvariet?
Hvilken pumpe ville i anbefale at sætte i og hvor mange???

På forhånd tak.
Mvh.
Tonny S.

Fra : thomas schreiber

Dato : 11-11-03 14:56

"Tonny S." <tonny@e-privat.dk> wrote in message
> [...]
> ordentlig cirkulation i hele akvariet?
> Hvilken pumpe ville i anbefale at sætte i og hvor mange???

Idéen med et overløb er, at vandet løber ud af akvariet, og ned i selve
filteret(som er placeret udenfor akvariet). Naturligvis kan filteret godt
befinde sig i selv akvariet, men så idéen ligesom lidt um sonst efter min
mening. Uanset hvad skal du have en cirkulations pumpe + pumpe fra filteret,
med mindre der er tale om et "stillevands" akvarie. Det ville være nemmere
at komme med råd, hvis du beskrev lidt tydeligere hvad du ville, og hvad der
skal være i akvariet.

mvh
Thomas

Fra : Tonny S.

Dato : 11-11-03 20:01

Der skal være malawi Cichlider i.
Jeg ved ikke hvor mange der har set det store akvarie i cichlide centret
det filter han har i hjørnet med en eheim cirk. pumpe og bioballs og filter
måtte...
Det er noget i den stil jeg tænkte på at lave...

Tonny S.

Fra : Tonny S.

Dato : 12-11-03 14:30

Det er jo helt forkerte mål jeg har opgivet....
Akvariet er 160x100x60...
Lxhxb
Så nu stemmer det...
Der er udover det 2 huller i bunden af det som man kan bruge til en eventuel
sump men kan disse 2 stoppes med en plast prop ???

Mvh. Tonny S.

Fra : thomas schreiber

Dato : 12-11-03 15:18

> [...]
eventuel
> sump men kan disse 2 stoppes med en plast prop ???

Du kan bare lime(med silikone) et lille stykke glas oven på hullerne.

mvh
Thomas

Fra : Tonny S.

Dato : 12-11-03 16:55

Bundglasset er jo 2 cm tykt... skal det glas så ikke osse være det ???

Mvh. Tonny

Fra : thomas schreiber

Dato : 12-11-03 21:55

> Bundglasset er jo 2 cm tykt... skal det glas så ikke osse være det ???
>
> Mvh. Tonny

Nej. Det skal jo bare holde det tæt. Går ikke ud fra du placérer store 50kg
tunge sten, oven på de små stykker glas du limer i bunden? Kender flere der
har "lappet huller" i store akvarier med små stykker glas.

mvh
Thomas

Fra : Tonny S.

Dato : 13-11-03 10:07

Okay mange tak for svaret...

Det bedste af det hele var prisen jeg var for det akvarie...

100 kr. for
960L special bygget akva.
325L sump
1 Grundfoss cirkulations pumpe vist nok på 1500 L/t
2 stk. grønne pumper (ret kraftige)
3 luft pumper af forskellige str. en af dem på 3500ccm
Understel til begge akvarier...
En masse hvide "lava sten"

Det må da siges at være det bedste køb i år...

Mvh. Tonny S.

Fra : thomas schreiber

Dato : 13-11-03 12:06

> [...]
> Understel til begge akvarier...
> En masse hvide "lava sten"
>
> Det må da siges at være det bedste køb i år...

Ja med mindre det et stjålet og efterlyst i alle landets medier

Men jo. Et fremragende køb.

mvh
Thomas

Fra : Carsten Gall

Dato : 13-11-03 12:17

"Tonny S." <tonny@e-privat.dk> skrev i en meddelelse
> Okay mange tak for svaret...
>
> Det bedste af det hele var prisen jeg var for det akvarie...

> En masse hvide "lava sten"

Det er noget vrøvl du der skriver! Lava er aldrig hvid, men grå, brun
eller sort.
Hvorimod kalk er hvid, så mon ikke det er faxekalk du har fået med.

Carsten

Fra : thomas schreiber

Dato : 13-11-03 12:24

> Det er noget vrøvl du der skriver! Lava er aldrig hvid, men grå, brun
> eller sort.
> Hvorimod kalk er hvid, så mon ikke det er faxekalk du har fået med.
>

> Carsten

Kommer vel an på om de malet hvide med maling eller lign. Det kunne jo godt
være, til den pris

mvh
Thomas

Fra : Tonny S.

Dato : 13-11-03 12:28

Nu skrev jeg jo osse "Lava sten" dvs. det ligner men er det sikkert ikke....
Det var jo grunden til at ordet stod i gåse øjne....

Nej akvariet er skisme ikke stjålet det skulle bare væk fra et firma kontor
da de skulle bruge pladsen.
Det eneste krav var at jeg selv skulle fjerne det og det gjorde jeg jo så...

Tonny S.

Fra : thomas schreiber

Dato : 13-11-03 16:41

> [...]
kontor
> da de skulle bruge pladsen.
> Det eneste krav var at jeg selv skulle fjerne det og det gjorde jeg jo

Det var en joke

/thomas

Fra : Tonny S.

Dato : 14-11-03 12:03

I know thomas...
Men hvis der nu var nogen her i gruppen der ikke opfattede
det sådan ville jeg sikkert blive bombet med mails og blive beskyldt for
div. ting og sager...

Tonny S.

Fra : thomas schreiber

Dato : 15-11-03 23:00

> [...]
> Men hvis der nu var nogen her i gruppen der ikke opfattede
> det sådan ville jeg sikkert blive bombet med mails og blive beskyldt for

Og desuden er et 900L akvarie ikke lige noget man sådan bare lige mister.
Så skal man i hvert fald have MEGET store lommer, hvis man kan få sneget
sådan en balje med ud, uden at nogen opdager det.

--

Venligst,
Thomas Schreiber (8000 Århus C)