Dappix skrive til harddisk
Fra : Leif Poulsen

Dato : 11-11-03 12:45

Hej gruppe

Jeg legede lidt med Dappix (Som umiddelbart fungerer fint) og ville så gemme
et dokument på harddisk. Det får jeg dog ikke lov til, ligesom jeg heller
ikke må oprette mapper.

Mine partitioner er NTFS og FAT32 formatteret, hvilket Dappix læser fint.
Jeg tænker at partitionerne sikkert som standard er monteret
skrivebeskyttede, hvordan ændrer jeg dette og er det det, der er problemet?

Noget helt andet er at min printer (USB) ikke bliver fundet, hvordan
monterer jeg den?

Med venlig hilsen og undskyld de meget begynderagtige spørgsmål.

Leif
..

Fra : Jesper Krogh

Dato : 11-11-03 13:03

I dk.edb.system.unix, skrev Leif Poulsen:
> [...]
> Jeg tænker at partitionerne sikkert som standard er monteret
> skrivebeskyttede, hvordan ændrer jeg dette og er det det, der er problemet?

Højreklikker på ikonet på desktoppen og vælger "mount read/write mode"

--
../Jesper Krogh, jesper@krogh.cc
Jabber ID: jesper@jabbernet.dk

Fra : Peter Tilsted

Dato : 12-11-03 01:33

"Leif Poulsen" <removeleif@fakse.bynet.dk> wrote in message news:<3fb0cbc4$0$95105$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>...
> [...]
> monterer jeg den?
>
> Med venlig hilsen og undskyld de meget begynderagtige spørgsmål.

Jeg har samme problem, og når jeg prøver at ændre read/write status,
siger 'den', 'Det er for farligt, da drevet er NTFS' 'Lav en manuel
skrivning'

Hvad menes med det