Ny i spil
Fra : Mads

Dato : 11-11-03 10:49

Jeg kunne tænke mig at komme igang med at noget PC-game. Jeg har ikke for
fem flade øre erfaring udover 7-kabalen ( har dog anvendt PC i 11 år ).

Findes der nogen oplagte spil som udover at være sjove - samtidig indøver
de grundlæggende spilfærdigheder ?

vh /mads

--
Sendt med M2, Operas banebrydende nyhedsgruppe-
og e-postklient: http://www.opera.com/m2/

Fra : Peter C.

Dato : 11-11-03 11:35

"Mads" <no@mail.net> skrev i en meddelelse
newsrygv70rf6t1kay@news.tele.dk...
> [...]
> fem flade øre erfaring udover 7-kabalen ( har dog anvendt PC i 11 år ).
>
> Findes der nogen oplagte spil som udover at være sjove - samtidig indøver

"Grundlæggende spilfærdigheder" afhænger jo af genren.

Indenfor fodboldspil er det nok EA?s (Electronic Arts) FIFA-serie man skal
ha fat i.

"Arkade"Bilspil kunne Need4Speed være et bud.
Hvis du er til realistisk køresimulator er det gamle GrandPrixLegends
(formel 1 biler fra 1967) sammen med Nascar2003 og EA?s F1 Challenge (en
eller anden....ret mig lige hvis jeg tager fejl....jeg har det ikke selv) de
bedste bud

FPS (FirstPersonShooter) kan inddeles i en masse undergrupper

En af den kunne være historisk handling
Indenfor historiske FPS er Battlefield1942, Call of Duty og Hidden and
Dangerous2 nok de 3 "førende" i øjeblikket.

well....det var mine bud

MVH Peter C:\

Fra : kurt lund

Dato : 11-11-03 12:06

> En af den kunne være historisk handling
> Indenfor historiske FPS er Battlefield1942, Call of Duty og Hidden and
> Dangerous2 nok de 3 "førende" i øjeblikket.

Og ikke forglemme Medal og Honor + de udvidelser der til dette spil
Men 1 ting skal du være sikker på.
Stol ikke på hvad der står på kassen af spillet hvad der kræves af din pc
det der står som anbefalet, altså det højeste er som regel minimums kravet.

En rimmelig spil PC består evt af
P4 fra 1400 mHz eller AMD. En PIII 800 Mhz kan godt kører Medal of Honor
meeeen ;)
Grafikkort Geforce 3 eller 4 eller ATI 9000 og opefter.
Ram 512 mb.
En god stor harddisk da nye spil fylder meget, ofte fra 1 - 2 gb

Håber det var lidt hjælp

Kurt

Fra : Mads

Dato : 11-11-03 12:44

Tak til Peter og Kurt Lund -

Det hjalp da meget. Jeg var helt "blank" . Nu har jeg lavet en
indkøbsliste med jeres forslag - emne-mæssigt dækker de fint nok.
Maskinkraften skulle være ok : 1800mhz/amd / 512 ram / og rigelig med
lagerplads.

vh - Mads

Fra : Devast8or

Dato : 11-11-03 21:20

Mads wrote:
> [...]
> indkøbsliste med jeres forslag - emne-mæssigt dækker de fint nok.
> Maskinkraften skulle være ok : 1800mhz/amd / 512 ram / og rigelig med

Det kan du fint klare dig med - hvis altså dit grafikkort også kan trække
det. Hvilket grafikkort har du?

Og så lige anden genre af spil der ikke er blevet nævnt, som jeg selv er
meget glad for - rollespil. Neverwinter Nights tager det meste af min
spiltid i øjeblikket, og tidligere var det Baldur's Gate 2. De to er helt
sikkert værd at kigge på IMO.

Devast8or

Fra : arc@na

Dato : 11-11-03 22:53

Mads <no@mail.net> wrote in newsrygv70rf6t1kay@news.tele.dk:

> Findes der nogen oplagte spil som udover at være sjove - samtidig
> indøver de grundlæggende spilfærdigheder ?

Prøv et spil som Diablo (kan spilles single eller som multiplayer over
Internet). Diablo er lige til at gå til - det anbefales lige at kigge i
manualen. Og du kan få den til 1-200 kroner, og det er en Klassiker (med
Stort K!).

arc@na
Blessed are the Fundamentalists, for they shall inhibit the earth.