document.lastModified
Fra : Thomas Lindgaard

Dato : 10-11-03 19:49

Hejsa

Jeg føler mig lidt meget dowen lige nu... så er der een der ligger inde med
noget javascript, som kan lave

document.lastModified (dvs. Mon, 10 Nov 2003 18:37:22 GMT)

om til

mandag den 10. november 2003

?

Hvis ikke er der så en der kan fortælle mig hvordan man splitter en streng
op efter mellemrum i javascript?

Mvh.
/Thomas

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 10-11-03 22:43

"Thomas Lindgaard" <thomas@it-snedkeren.BLACK_HOLE.dk> writes:

> [...]
> noget javascript, som kan lave
>
> document.lastModified (dvs. Mon, 10 Nov 2003 18:37:22 GMT)

Du kan ikke løbe an på formatet af strengen, det afhænger af browseren.
Eksempler:
IE6: 06/29/2003 19:22:00
Opera 7: Thu, 07 Aug 2003 21:59:02 GMT
Mozilla FB 0.7: Monday, November 10, 2003 21:41:32

(og det er endda den samme side, der ligger lokalt! Opera og Mozilla
er enige når jeg henter siden fra en server)

Det nemmeste er nok at smide strengen document.lastModified igennem
Date-konstructoren.

var lm = new Date(document.lastModified);

Du kan så lave din streng selv:

var months = ["januar","februar","marts","april","maj","juni",
"juli","august","september","oktober","november","december"];
var days = ["søndag","mandag","tirsdag","onsdag","torsdag","fredag",
"lørdag"];
var dato = days[lm.getDay()]+" den "+lm.getDate()+". "+
months[lm.getMonth()]+" "+lm.getFullYear();

Det afhænger af at Date forstår document.lastModified rigtigt. Man må
så håbe at browseren selv forstår den streng den selv har lavet til
document.lastModified!

> Hvis ikke er der så en der kan fortælle mig hvordan man splitter en streng
> op efter mellemrum i javascript?

var splittet = streng.split(" ");

/L

Fra : Thomas Lindgaard

Dato : 11-11-03 01:42

> [...]
>
> Det afhænger af at Date forstår document.lastModified rigtigt. Man må
> så håbe at browseren selv forstår den streng den selv har lavet til

Hulk snøft snif... jamen det er jo smukt!

Mvh.
/Thomas

Fra : Thomas Lindgaard

Dato : 16-11-03 11:31

Hehe - jeg tror vist nok at Mozilla Firebird har et lille problem der... men
i hvert fald så harmonerer det ikke alt for godt med PHP, for så bliver
datoen altid sat til i dag.

Mvh.
/Thomas

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 16-11-03 13:00

> [...]

> i hvert fald så harmonerer det ikke alt for godt med PHP, for så bliver

Når jeg tester det på en normal side, så giver
document.lastModified
det samme som
new Date(document.lastModified).toUTCString()
Problemet er måske at PHP ikke sender den rigtige last-modified-date med.
Det kan være du skal gøre det selv.

/L