overførsel af brugerinput til macro funkti~
Fra : Pernille Bergman

Dato : 10-11-03 13:42

Jeg ved ikke om det er den rigtige nyhedgruppe jeg poster, men
håber nogen kan hjælpe. Jeg har ikke før arbejdet med macro
funktioner, og er gået lidt i stå da jeg skal have over ført
værdier fra brugeren til min funktion.

funktionen ser nu således ud:

Sub GetEmail()
Dim ns As NameSpace
Dim Inbox As MAPIFolder
Dim Item As Object

Set objApp = CreateObject("Outlook.Application")
Set objSelection = objApp.ActiveExplorer.Selection

Dim i As Integer
i = 0
For Each Item In objSelection
Item.SaveAs ("c:/" + projectname + "/" + docname + ".msg")
i = i + 1
Next Item
End Sub

Det jeg vil have brugeren til at indtaste og derefter overføre
til funktionen er projectname og docname.
Er der nogen der kan hjælpe??

På forhånd tak

Pernille

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 10-11-03 14:47

Pernille Bergman wrote :

> [...]
> i = 0
> For Each Item In objSelection
> Item.SaveAs ("c:/" + projectname + "/" + docname + ".msg")

Skal du ikke udskifte + med & ?

> [...]
> End Sub
>
> Det jeg vil have brugeren til at indtaste og derefter overføre
> til funktionen er projectname og docname.

Det ligner nu ikke umiddelbart en makro, men derimod noget VBScript (jeg
antager at det skal bruges på en hjemmeside). Du kan jo på din side
tilføje et par felter og bede brugeren indtaste i disse. Herefter bruger
du VBScripts DOM til at hente data fra felterne ind i din sub.

<head>
   <script type="text/vbscript">
       sub GetEmail
       sProject = document.all.txtproject.value
       sDocument = document.all.txtDocument.value

       Item.SaveAs ("c:/" & sProject & "/" & sDocument & ".msg")
       end sub
   </script>
</head>
<form onsubmit="GetEmail">
<input type="text" name="txtproject" id="txtProject">
<input type="text" name="txtDocument" id="txtDocument">
<input type="submit" value="DoMe">
<form>

--
Jesper Stocholm