Netværk og internet igennem samme kabel...
Fra : Morten Jørgensen

Dato : 15-04-01 13:30

Hej.
Jeg har kabel tv internet med Dansk Kabel TV.
Jeg har to computere og så vil jeg gerne vide om hvordan man både kan få
internet og netværk til at køre over samme kabel?
Eller hvis jeg koblede begge to computere på samme kabel modem, kan jeg så
få netwærket til at køre igennem modemmet?
På min skole har de både netværk og internet til at køre igennem samme
kabel.

Hilsen Morten Jørgensen

Fra : Stig Meyer Jensen

Dato : 15-04-01 18:29

"Morten Jørgensen" <tbd@mailme.dk> skrev i en meddelelse
> Hej.
> Jeg har kabel tv internet med Dansk Kabel TV.

Nu ved jeg ikke ret meget om Dansk Kabel TV, men hvis det er et normalt
netkort du har i computeren, burde det ikke være noget problem at dele
forbindelsen.

> Jeg har to computere og så vil jeg gerne vide om hvordan man både kan få
> internet og netværk til at køre over samme kabel?

Igen, hvis det er et normalt netkort du har i computeren, kan du bare sætte
en hub/switch til dit "modem" hvorefter du kan sætte så mange computere du
vil til switchen. Hvis det er et atm kort el. lign du har i din computer er
det lidt mere kompliceret - så skal du have et nekort i også og dele
forbindelsen igennem din computer.

> Eller hvis jeg koblede begge to computere på samme kabel modem, kan jeg så
> få netwærket til at køre igennem modemmet?

er der en hub i modemmet - så er det ikke noget problem? Men har du ikke
fået noget dokumentation med modemmet?

> På min skole har de både netværk og internet til at køre igennem samme
> kabel.

De har jo også en server, som styrer både din internetadgang og den interne
netværk.....

Se evt. mere på www.net-faq.dk

/Stig

Fra : Thomas Kaufmann Jens~

Dato : 16-04-01 09:13

Hej!

> De har jo også en server, som styrer både din internetadgang og den interne
> netværk.....

En lille tilføjelse : Internet er et netværk - bygget op af små 'normale'
netværk. Det lyder til at han tror Internettet kræver noget specielt hardware.
Internettet er basseret på IP protokollen og hvis dit OS kan bruge den protokol,
kan du komme på Internet!