diskos fisk
Fra : You Know

Dato : 09-11-03 21:59

Hej der !!!!!!!!
er der ikke en der kan hjælpe mig mine diskos lægger æg hele tiden(ca 1 gang
pr uge) men de bliver ikke til noget hvad gør jeg / de galt .jeg har 2 par
det 1. par er i et 128l med en kegle i midten (vand PH: 6,4) Det 2. par er i
et 325l selskabakvarium 8-10 andre fisk(vand PH: kommer lige fra hanen ca
7-9)

HJÆLP HJÆLP HJÆLP

Kan de godt tåle det ???????
Hvad gør jeg for at stoppe dem ?????????????
Hvorfor bliver de ikke til noget ???????
Kan jeg tag æggene lige som med scalare ????????

ja jeg har mange flere enu håber der er en der kan hjælpe mig

mvh
Thomas
email :dsl53425@vip.cybercity.dk

Fra : it

Dato : 09-11-03 23:09

1. De kan godt tåle det men ikke i længden.
2. For at stoppe med, de lægger æg skal du fjerne den ene
3. Discus kan lægge æg mange gange, før det bliver til noget, det må vel
være ligesom os mennesker vi boller en masse gange uden der skal komme unger
ud af det.
4.
Det skulle ikke være nødvendigt at fjerne æggene
men før at de bliver til noget skal du sørger for din microsimenes ikker
mere på end 150 almndelig vandværksvand ligger på omkring 500
du kan læse meget mere om det på www.discusklubben.dk
under forum

mvh

Fra : You Know

Dato : 10-11-03 15:33

1000 tak
men hvis jeg fjerner den ene finder de så sammen som par igen ?????

Fra : it

Dato : 10-11-03 17:51

Hvorfor vil du egentlig ikke have de lægger æg ?
Hvad type er det forøvrigt

Fra : You Know

Dato : 11-11-03 20:27

for mig gør det igen ting at de lægger æg det er bare fedt og jeg ser det
som et tegn på at de har det godt mit problem er nok at de gør det midst 1
gang om ugen det er næsten synd er det ikke !!!
begge par er rødtyrkis(han) + (hun)den gule med lidt sorte pletter i panden
(lol hvad er det den hedder)