At få liv i bundkortet
Fra : Klaus Petersen

Dato : 09-11-03 21:27

Hej NG.

Jeg skal til at arbejde på at få liv i et ECS K7S5A ATX bundkort
(http://www.ecs.com.tw/products/graphics/k7s7ag_15a.jpg - manualen er her
ftp://ftp.ecs.com.tw/manual/eng/k7s5a31eng.zip).

Tilslutninger jeg har foretaget:

1) Et AGP grafikkort i AGP porten
2) En harddisk i UDMA 66/100 porten
3) En enkelt ramblok
4) En AMD Thunderbird processor
5) CPU køleren er tilsluttet
6) En kabinetkøler er tilsluttet til SYSFAN (se evt. manual)
7) En powerknap tilsluttet PowerButton p6-8
8) Motherboardet er tilsluttet strømforsyningen.

Når jeg prøver at starte ved at trykke på powerknappen, giver CPU blæseren
et lille "twist" og så sker der ikke mere.

Efter at have afbrudt strøm fra strømforsyningen og sat den til igen, kan
CPU blæseren give et lille "twist" mere.

- - - - -

Har I nogle skud fra hoften på, hvad jeg kan gøre for at få den til at køre?

mvh.
Klaus.

Fra : Allan / Kolding

Dato : 09-11-03 22:32

Havde samme problem engang, hvor jeg havde sat strømstikket
1 ben ved siden af på floppydrevet.
Det var lidt en dum en, men den gjorde nøjagtig det samme,
som den du er igang med.

--
Allan / Kolding

Fra : phanton

Dato : 10-11-03 15:55

Hej

Det kan være blæseren på cpukøleren der kører langsommere end indstillet i
bios.
Har selv bøvlet med samme problem på et Soltek kort efter skift af blæser.

mvh phanton