Opsætning af Billedgalleri
Fra : Jonas Schmeltz Aaber~

Dato : 09-11-03 19:16

Jeg har et billedgalleri, der lister billederne i rækker med x
billeder i hver (styret af variablen picsPerLine).
Lad os sige, at vi har 20 billeder i galleriet og picsPerLine er
lig 4.
For at dele linien indsætter jeg følgende kode i mit loop:
If (iCount Mod picsPerLine) = 0 Then
Response.Write "<br>"
End If
Så skal billedgalleriet altså se sådan ud:
01 02 03 04
05 06 07 08
09 10 11 12
13 14 15 16
17 18 19 20

Jeg skal imidlertid indsætte et billede (direkte) som det første,
og så forskubbe resten af billederne, og så kommer opsætningen i
første linie lige pludselig til at se sådan ud:
00 01 02 03 04
05 ..
og ikke
00 01 02 03
04 05 ..

Hvordan kan jeg "flytte" billedet, så det passer til mit
"gitter"?!

MVH Jonas (aka Juke)

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Klaus Ambrass

Dato : 05-12-03 09:33

Jonas Schmeltz Aaberg <julledyret@e-mail.dk> wrote in news:bom082$fd5$1
@sunsite.dk:

> [...]
> 00 01 02 03
> 04 05 ..
>
> Hvordan kan jeg "flytte" billedet, så det passer til mit

Din MOD-sætning burde virke, med mindre iCount tælles op af billedID'et
Prøv at vise os hele løkken i dit galleri.

--
Klaus Ambrass

IT - Storstrøms Amt
kamNO@SPAMit.stam.dk