Har jeg fået besøg af hacker?
Fra : Janton

Dato : 09-11-03 14:30

Jeg har fået en log fil som hedder d2dcmd_f.log som ligger i mine
dokumenter. Det har den ikke gjort før. Når jeg så sletter den er den der
igen efter genstart. Min computer er også begynt at køre mærkeligt nogen
gange.Jeg har fuldt opdateret virus program som ikke siger noget til den. Er
der en der kan fortælle mig hvad det evt er. mvh Jan

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 09-11-03 14:48

Janton skrev:

> Jeg har fået en log fil som hedder d2dcmd_f.log som ligger i
> mine dokumenter.

Hvad står der i den?

// Klaus

Fra : Janton

Dato : 09-11-03 14:51

Hej
Der står intet og den fylder nul.
mvh Jan

Fra : Platte Povl

Dato : 10-11-03 20:48

Brug 'netstat' til at se hvilke porte der lytter efter forbindelser udefra.
Det er værre hvis du har en trojan som forbinder sig til en irc/webserver
eller lignenden, og lytter efter kommandoer derfra.. De er blevet populære,
fordi de nemmere kan komme igennem din firewall. Under alle omstændigheder,
check hvilke forbindelser der er til-fra din computer, kort efter den er
bootet ( dvs. Lad være med at gå på nettet for at checke mail, checke
nyheder og surfe, før du kører netstat ) . Netstat er et konsolprogram og du
er nødt til at hoppe ned I cmd.exe for at køre det.. Se 'netstat /?' For at
få lidt hjælp. DERUDOVER, kan du på et nt system ( xp inklusive ) bruge
inzider fra ntsecurity.nu til at se porte mv. Kørende processer har åbne af
forskellige årsage.. Og led evt. Efter pstools fra vistnok winternals.com ..
Eller er det sysinternals.com .. Kan ikke huske det. velbekomme

Fra : Janton

Dato : 11-11-03 17:59

Hej Poul
tak for din gode forklaring.
Dette vil jeg afprøve.
Mvh jan

Fra : Susanne Petersen

Dato : 19-11-03 12:14

Janton <janton@privat.tdcadsl.dk> skrev:
> [...]
>også begynt at køre mærkeligt nogen
>gange.Jeg har fuldt opdateret virus
>program som ikke siger noget til den. Er
Det lyder som om der er sket et eler andet....
M.V.H. S.Petersen

Fra : Christian Andersen

Dato : 19-11-03 12:26

Susanne Petersen wrote:

> Det lyder som om der er sket et eler andet....

Wow!

--
Party time, excellent, wiuuuu, wiuuuu, wiuuuuuuu!!!