Program til at se hvilke porte andre progr~
Fra : Colzen

Dato : 09-11-03 14:14

Findes der et program det kan vise mig hvilke porte jeg skal åbne i min
router for at evt andre installerede programmer får de porte åbnet de gerne
vil?

Mvh

Colzen

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 09-11-03 14:37

In article <bolej7$lj0$1@news.cybercity.dk>, colzen@SLETcolzen.dk
says...
> Findes der et program det kan vise mig hvilke porte jeg skal åbne i min
> router for at evt andre installerede programmer får de porte åbnet de gerne
> vil?

Ethereal

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Soren Rathje

Dato : 09-11-03 16:36

"Colzen" <colzen@SLETcolzen.dk> wrote in message
> [...]
min
> router for at evt andre installerede programmer får de porte åbnet de

http://lists.gpick.com/pages/Port_Tools.htm

Det er vist noget af det nærmeste vi kan komme det uden at vide OS
o.s.v.

Et af dem har du allerede.. NETSTAT -AN giver dig en liste over porte
den pågældende computer lytter på uden dog at fortælle hvilket program
der lytter.

-- Søren

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 09-11-03 17:33

In article <3fae5ede$0$29308$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>, soren%
lolle.org@spam.me says...
> Det er vist noget af det nærmeste vi kan komme det uden at vide OS
> o.s.v.

Ethereal kommer også ind på en placering dér.

Fra : Soren Rathje

Dato : 10-11-03 00:26

"Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingen steder.dk> wrote in message
> In article <3fae5ede$0$29308$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>, soren%
> lolle.org@spam.me says...
>
> Ethereal kommer også ind på en placering dér.

Jo, men lidt "overkill" efter min opfattelse da jeg mener den hører til
i kategorien "sniffer" og som sådan ikke kan melde om porte der lyttes
på hvis der ikke kommer noget igennem til dem... Eller ??

Et program som (Win32) TcpView kan fortælle dig at program "xyz" lytter
på port "123" og "456" og man kan således sætte sin router/firewall op
til at forwarde (et godt nydansk ord) disse porte til den pågældende
pc...

-- Søren

Fra : Kent Friis

Dato : 10-11-03 17:40

Den Mon, 10 Nov 2003 00:26:23 +0100 skrev Soren Rathje:
> [...]
>i kategorien "sniffer" og som sådan ikke kan melde om porte der lyttes
>på hvis der ikke kommer noget igennem til dem... Eller ??

Hvis der ikke kommer noget igennem dem, er det heller ikke vildt
nødvendigt at åbne for dem - forudsat at man kører checket når det
virker (altså uden firewall).

Mvh
Kent

Fra : Kasper Dupont

Dato : 10-11-03 01:03

Colzen wrote:

> Findes der et program det kan vise mig hvilke porte jeg skal åbne i min
> router for at evt andre installerede programmer får de porte åbnet de gerne
> vil?

Det kommer an på så meget, som f.eks. hvad OS du kører,
og præcis hvilke oplysninger du ønsker. Mon ikke et af
disse programmer skulle kunne bruges:

netstat
tcpdump
ethereal