lydkort på ECS bundkort
Fra : Carsten Gall

Dato : 09-11-03 00:03

Jeg er i besiddelse af en ECS k7sa5 bundkort, et lor.. bundkort, men lige nu
kører det.
Da mit grafikkort konflikter med mit lydkort, efter en reinstallering af
win98, kom jeg på den ide at bruge det lydkort som er indbygget i
bundkortet. På den medfølgende cd er der ikke så meget hjælp at hente, da
der er hele 6 forskellige drivere at vælge imellem.
Hvor ser man hvilket lydkort det er som er monteret??

Carsten

Fra : Zulu

Dato : 09-11-03 00:25

Carsten Gall wrote:
> [...]
> hente, da der er hele 6 forskellige drivere at vælge imellem.
> Hvor ser man hvilket lydkort det er som er monteret??

SIS7012 hvis det er et K7SA5. Pro versionen bruger vidst nok en c-media chip
men er ikke sikker.
Kik her:
http://www.ecs.com.tw/download/dw_list.asp?submenu_id=26&function_id=4

Zulu

Fra : Carsten Gall

Dato : 09-11-03 01:57

"Zulu" <Zulu@toughN-O-S-P-A-Mguy.net> skrev i en meddelelse

> SIS7012 hvis det er et K7SA5. Pro versionen bruger vidst nok en c-media
> [...]

Efter hvad jeg kan læse mig til er det lige omvendt!

Jeg vil forsøge mig igen, og se om det kan lykkes.

Carsten

Fra : Zulu

Dato : 09-11-03 02:05

"Carsten Gall" <xxcgallxx@xxvip.cybercity.dkxx> skrev i en meddelelse

> Efter hvad jeg kan læse mig til er det lige omvendt!
>
> Jeg vil forsøge mig igen, og se om det kan lykkes.
>
> Carsten

K7SA5 v.1.0 er med SIS7012, jeg har selv et...

Zulu

Fra : Carsten Gall

Dato : 09-11-03 11:22

> "Carsten Gall" <xxcgallxx@xxvip.cybercity.dkxx> skrev i en meddelelse

> K7SA5 v.1.0 er med SIS7012, jeg har selv et...

Mit har nu en af de der C-media, og det er ikke et "pro".
Har også fået det til at virke.

Carsten

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 21-11-03 23:50

In article <3fad7b47$0$9799$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>,
Zulu@toughN-O-S-P-A-Mguy.net says...
> SIS7012 hvis det er et K7SA5. Pro versionen bruger vidst nok en c-media chip
> men er ikke sikker.

Pro-versionen har C-Media.

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 09-11-03 18:19

On 2003-11-08,
Carsten Gall <xxcgallxx@xxvip.cybercity.dkxx> wrote:
> Jeg er i besiddelse af en ECS k7sa5 bundkort, et lor.. bundkort, men lige nu
> kører det.

Jeg har Pro versionen, har kort siden jeg kobte det. Dvs ca.
1.5 måned uafbrudt!

Umiddelbart fejler disse bundkort intet.
Men det kan være dine drivere der sokker.

Fra : Zulu

Dato : 09-11-03 19:42

"Povl H. Pedersen" <pope@home.terminal.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har Pro versionen, har kort siden jeg kobte det. Dvs ca.
> 1.5 måned uafbrudt!
>
> Umiddelbart fejler disse bundkort intet.
> Men det kan være dine drivere der sokker.

ECS kortene er af meget svingende kvalitet. Jeg har selv et og det har kørt
upåklageligt i 2 år. Men jeg har også hørt om andre, der bander dem langt
væk, så det er lidt et lotteri...

Zulu

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 09-11-03 20:08

On 2003-11-09,
Zulu <Zulu@toughN-O-S-P-A-Mguy.net> wrote:

> ECS kortene er af meget svingende kvalitet. Jeg har selv et og det har kørt
> upåklageligt i 2 år. Men jeg har også hørt om andre, der bander dem langt
> væk, så det er lidt et lotteri...

Mit eneste problem er, at Linux ikke er glad for ethernet på
kortet. Men det er kendt at det ikke er understottet. Det er en
mystisk variant af chipsættet.

Men generelt ser jeg da ikke de store klager på nettet i
Linux grupper. Så jeg vil stadig konkludere at det i mange
tilfælde nok er elendige drivere i Windows.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 21-11-03 23:52

In article <slrnbqstoa.3m0.pope@mail.home.terminal.dk>,
pope@home.terminal.dk says...
> Umiddelbart fejler disse bundkort intet.

De første udgaver var ikke specielt gode. En kammerat købte et for et
par år siden og det virker stadig ikke ordentligt i Win2000. Jeg har
lige købt et og det virker bare perfekt.

Fra : Thomas Wesley Hinton

Dato : 10-11-03 00:57

> Da mit grafikkort konflikter med mit lydkort, efter en reinstallering af
> win98, kom jeg på den ide at bruge det lydkort som er indbygget i

Har du prøvet med Windows2000 eller XP?

Windows98 er det værste lort, uanset om du kan få dit lydkort til at virke
med det eller ej.

Fra : Carsten Gall

Dato : 10-11-03 02:07

"Thomas Wesley Hinton" <wesley@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Har du prøvet med Windows2000 eller XP?
>
> Windows98 er det værste lort, uanset om du kan få dit lydkort til at virke

Har ikke forsøgt med nogen af dem, da det er mig stærkt imod at betale MS
for alle deres beta udgaver af et styresystem.

Carsten