Uønsket startside.
Fra : kk

Dato : 08-11-03 16:59

Hej NG
En stædig og vedholdende URL (www.idgsearch.com) bliver ved med at erobre
pladsen som min startside i IE6 (WINXP pro).Jeg har prøvet:
www.spywarefri.dk
ad-aware
spywareblaster
at fjerne alle henvisninger til url i reg.databasen.
Jer er beskyttet at Norman AV og firewall,
men intet hjælper. Så snare jeg har været på nettet 2 eller 2 gange er den
der igen og har hugget min startside. Den må altså ligge et eller andet
sted, men hvor? Forskellige cacher og cookiebeholdere har naturligvis været
prøvet tømt og nu er jeg tom for ideer.
Anyone?
På forhånd tak,
kk

Fra : Uni Bull

Dato : 09-11-03 00:10

kk wrote:
> www.spywarefri.dk
> ad-aware
> spywareblaster

http://shinobiresources.com/Downloads/spybot/spybotsd12.exe

Jeg kan anbefale FreeSurfer som er en pop-up-killer der kan låse din
startside, så en eller anden tilfældig hjemmeside ikke kan lave den om.
http://www.kolumbus.fi/eero.muhonen/FS/Download.htm
--
Uni Bull
København K

Fra : Leo.E

Dato : 09-11-03 07:23

"kk" <krull@mail.dk> wrote in message news:<3fad12a5$0$95061$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>...
> [...]
> sted, men hvor? Forskellige cacher og cookiebeholdere har naturligvis været
Hent hijackthis fra: www.spywarefri.dk
og læs så her hvordan du fjerner den.
Leo

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 09-11-03 09:08

In article <3fad12a5$0$95061$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
krull@mail.dk says...
> Anyone?

Spybot kan låse din IE-opsætning samtidig med at den kan fjerne
spyware.

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : kk

Dato : 09-11-03 10:30

"Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingen steder.dk> wrote in message
> [...]
> krull@mail.dk says...
>
> Spybot kan låse din IE-opsætning samtidig med at den kan fjerne

Hej igen,
Mange tak for hjælpen, i form af links og ideer.
Det ser ud til at freeSurfer klarer ærterne. Hijackthis tør jeg ikke rigtig
binde an med endnu, medmindre nogen kan anvise en safe metode.
Tak igen,
kk